klank valt weg bij linker speaker vooraan
klank valt weg bij linker speaker vooraan
Dit weekend zonder enige waarschuwing (bedoel dan eerder uitvallen, kraken of wat dan ook) stopte de box aan de bestuurderskant met spelen. Als ik start speelt hij soms even, maar valt altijd uit.
De radio unit zit vanachter net achter de zetels, onder een kuipje. Daar gaan we controleren en dan verder zien.
Zijn er dingen waar ik moet op letten in het algemeen?
Zelf heb ik de handleiding van de E39 wel gevonden om de bekleding te lossen, maar toch maar snel opgegeven. Weet dat die plastieken dingetjes makkelijk breken enzo maar heb hulp mij is superhandig (hij heeft een E46 compact, heeft daar zelf een bakje voor gemaakt en ingebouwd om de trekhaak van stroom te voorzien. Werkt perfect en geen foutmelding ofzo) en die gaat dit weekend helpen.
Dan nog 1 vraagje, ik meen te hebben gevonden dat de voorste standaardspeakers in de deur 165mm zijn? (ps de zoek op dit forum geeft telkens (fout)code dus excuseer me alvast dat ik niet verder kon zoeken naar eerdere topics.
De radio unit zit vanachter net achter de zetels, onder een kuipje. Daar gaan we controleren en dan verder zien.
Zijn er dingen waar ik moet op letten in het algemeen?
Zelf heb ik de handleiding van de E39 wel gevonden om de bekleding te lossen, maar toch maar snel opgegeven. Weet dat die plastieken dingetjes makkelijk breken enzo maar heb hulp mij is superhandig (hij heeft een E46 compact, heeft daar zelf een bakje voor gemaakt en ingebouwd om de trekhaak van stroom te voorzien. Werkt perfect en geen foutmelding ofzo) en die gaat dit weekend helpen.
Dan nog 1 vraagje, ik meen te hebben gevonden dat de voorste standaardspeakers in de deur 165mm zijn? (ps de zoek op dit forum geeft telkens (fout)code dus excuseer me alvast dat ik niet verder kon zoeken naar eerdere topics.
Re: klank valt weg bij linker speaker vooraan

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
speakermaat is overigens juist 

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
hoop dat het dit niet is alleszinsjklaverstijn schreef:De "versterker" is de BM54 module. Die zit in je Touring in je kofferruimte onder de plank tussen de plek van het reserve wiel en de achterbank. Hij is makkelijk te bereiken als je eerst de bak eruit licht die het reserve wiel afdekt. Bij mij was de BM54 stuk. Na hem te hebben vervangen voor een ander kreeg ik ook last van kraken. Dat gaat zelfs door als ik de radio uitzet. Las dat bijjou ook het geval is dan zou ik eens aan die BM54 denken.
Je hoeft niet blij te zijn als dat het is. Een goeie kost je zo Eur400 op MP of bij iemand op dit forum. Kan ook voor minder maar dan loop je risico. Kijk maar naar mij.
Succes. Jan.

Als je Navi hebt (met BM24/BM54) ben ik bang dat het toch de radiomodule is, maar even een andere speaker proberen kan nooit kwaad natuurlijk. 

www. M3 register .nl
Jep, zaterdag wordt het uitgemeten maar ik las letterlijk over hetzelfde probleem dus idd, een andere bm54 zoeken 

Laatst gewijzigd door Opt1mus op 01 jul 2009, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forum regels mbt quoten
Nieuw met 1jr garantie 499 euro
(Heb je direct MP3 ID3 tags)
Gebruikt zullen ze je +/- 400 euro kosten (wel goed testen! en het liefst niet ouder dan 2004)

Gebruikt zullen ze je +/- 400 euro kosten (wel goed testen! en het liefst niet ouder dan 2004)
www. M3 register .nl
ik kan nu geen mp3 spelen, kan ik dat wel als ik die nieuwe koop of zou ik enkel de tags kunnen zien (als hij mp3 kon spelen)? Ik heb sowiso korting bij BMW dus ik zie wel wat het goedkoopste uitkomt...
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 01 jul 2009, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een MP3 Wisselaar hebt dan kan een nieuwe Radiomodule (of eentje vanaf sept.2005) ID3 tags doorsturen naar het navigatie scherm.
Maar ik vraag me af of die 100 euro verschil de moeite is om een gebruikte te kopen (zonder garantie dus).
Geloof dat ze bij de dealer 700 euro kosten ex. btw
Maar ik vraag me af of die 100 euro verschil de moeite is om een gebruikte te kopen (zonder garantie dus).
Geloof dat ze bij de dealer 700 euro kosten ex. btw
www. M3 register .nl
Sorry ik had daarstraks wat snel gelezen (om op je pm te antwoorden). Bij de dealer kosten ze 512 excl btw en 700 en een beetje btw in, net gebeld met BMW De Schepper in St. Niklaas.
edit: Juma uit Mechelen belt terug en daar kost het maar 640 incluis btw, ook met inruiling van je oude
Maar ik ga een gebruikte kopen, rij er toch maar een jaar meer mee en vind dat een beetje zot
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 0312719220
denk ik dat ik hem hier haal
edit: Juma uit Mechelen belt terug en daar kost het maar 640 incluis btw, ook met inruiling van je oude

Maar ik ga een gebruikte kopen, rij er toch maar een jaar meer mee en vind dat een beetje zot
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 0312719220
denk ik dat ik hem hier haal

Laatst gewijzigd door Opt1mus op 02 jul 2009, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok mijn maat komt langs daarstraks. Hij stuurt een signaal per speaker en zo hoorden we de linker vooraan niet werken. Dan heeft hij de module opengevezen en de eindtrappen gecontroleerd. Toen deze ok bleken te zijn is hij verder gaan zoeken en hij heeft een haarscheurtje ontdekt op de print. Als hij een schroevendraaier ofzo erop hielt werkte de box terug. Hij gaat de print solderen maar volgens hem komt het wel in orde. Dan zou ik gratis gesteld zijn 
Ik wist dat die kerel veel kon maar dit ging mijn petje te boven

Ik wist dat die kerel veel kon maar dit ging mijn petje te boven