Amerikaanse Radio

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
klexo.e46

Amerikaanse Radio

Bericht door klexo.e46 » 05 jul 2009, 21:25

Heb gezocht maar kan er niet echt uitsluitsel over krijgen. Ik zoek eigenlijk het nieuwe type Bussiness radio voor de E46 aangezien deze (als het goed is) ook MP3 kan afspelen, nu zijn deze in de USA 'relatief' goedkoop en aangezien ik daar eind van het jaar naar toe ga kan ik er 1 meenemen :)

Nu vroeg ik me alleen af of je dus die radio freq in kan stellen zodat hij hier ook normaal werkt met stappen van 0.1? Zo ja, hoe doe je zoiets of is dat veel werk?
Verplaatst naar "Audio en Navigatie"

Moderatoropmerking Farl

Fabian79

Re: Amerikaanse Radio

Bericht door Fabian79 » 06 jul 2009, 03:41

Werken de eigenwijze amerikanen niet met FM frequenties dan???

En zit er verschil in die radio's dan? Bij mij gaat het zenderzoeken op de automaat en als je de zoekknop lang vasthoudt met de hand, dat zal toch wel hetzelfde werken.
Je ken het ff aan een van de M3 rijders vragen, er is hier een lid met een amerikaans model. Misschien ff in het M3 topic zoeken naar het juiste lid. Ik kan ff niet op z'n naam komen.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Grunnbimmer

Bericht door Grunnbimmer » 06 jul 2009, 20:35

Inderdaad, de Amerikanen delen de FMband in in stapjes van 200khz en voor ons niet bruikbaar dus.
Nu heb ik ook een US radio met mp3 en deze kon je in 't service menu van de radio zo op het Europese raster instellen.
Zo uit het hoofd: radio uitzetten > aanzetten en meteen "M" indrukken en die 10 seconden vast houden.
Wat rommelen in het menu en je ziet het vanzelf.
Je kunt er ook de intensiteit van "Gala" instellen. (snelheid afhankelijke volumeregeling)

Cougar

Bericht door Cougar » 15 jul 2009, 10:42

Fabian79 schreef:Misschien ff in het M3 topic zoeken naar het juiste lid. Ik kan ff niet op z'n naam komen
Ik denk dat je mij bedoelt. Ik heb in ieder geval een amerikaanse M3 met business radio. Ik weet zeker dat er nog dezelfde radio inzit als bij aanschaf. Deze is dus niet vervangen door een ander exemplaar. Ik heb nergens problemen mee, kan gewoon radio ontvangen. Natuurlijk kan het wel zijn dat ze iets in de radio hebben ingesteld, dat weet ik niet. De tellers, mistlampen e.d. zijn wel omgezet, maar of toen ook iets in de radio ingesteld is weet ik niet. Dat heeft de 1e eigenaar na zijn verhuizing naar NL laten doen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”