Olie meetstok en draai meganisme
Olie meetstok en draai meganisme
Freunde!,
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen hoe ik de (olie) meetstok uit de houder kan krijgen. Het lijkt alsof eraan moet worden gedraait maar dan klikt hij alsof er een kinderslot op zit :?. Helaas staat dit ook niet goed beschreven in het boekje.
Ook ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen waarvoor het draai meganisme op de foto is bedoeld.
Alvast bedankt.
Gr, Xionax
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen hoe ik de (olie) meetstok uit de houder kan krijgen. Het lijkt alsof eraan moet worden gedraait maar dan klikt hij alsof er een kinderslot op zit :?. Helaas staat dit ook niet goed beschreven in het boekje.
Ook ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen waarvoor het draai meganisme op de foto is bedoeld.
Alvast bedankt.
Gr, Xionax
"Freude am fahren"
- robinmelis
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:48
Re: Olie meetstok en draai meganisme
hallo,
de meetstok moet je gewoon uittrekken, het kan zijn dat je beetje kracht moet gebruiken, dit heb ik toch bij mijn bimmer moeten doen als ik deze de eerste keer gekocht had.
( de vorige mensen reden heel weinig met hun auto en daardoor hoefde ze maar 1 keer per 1.5 jaar op onderhoud gaan en wast de stok beetje vast komen te zitten)
En die draaimechanismen zijn volgens mij om de speling te verstellen van de kabel van je gaspedaal en de cruisecontrol als ik mij niet vergis.
Gtz Robin
de meetstok moet je gewoon uittrekken, het kan zijn dat je beetje kracht moet gebruiken, dit heb ik toch bij mijn bimmer moeten doen als ik deze de eerste keer gekocht had.
( de vorige mensen reden heel weinig met hun auto en daardoor hoefde ze maar 1 keer per 1.5 jaar op onderhoud gaan en wast de stok beetje vast komen te zitten)
En die draaimechanismen zijn volgens mij om de speling te verstellen van de kabel van je gaspedaal en de cruisecontrol als ik mij niet vergis.
Gtz Robin
Re: Olie meetstok en draai meganisme
Kijk eens op de foto onder de rode pijl daar zie je een rood oog, trek daar maar eens aan want dat is je oliepijlstok.
Kan ook een beetje moeilijk gaan maar wat ji aangeeft is idd de verstelling van je gaskabel en de gaskabel van je cruisecontrol.
Kan ook een beetje moeilijk gaan maar wat ji aangeeft is idd de verstelling van je gaskabel en de gaskabel van je cruisecontrol.
Kijk eens in mijn showroom
Re: Olie meetstok en draai meganisme
Ah kijk aan; bedankt!
Ik neem aan dat als ik de gaskabel aandraai dat het indrukken van het gaspedaal zwaarder gaat.
Maar wat voor invloed heeft het als ik de gaskabel voor de cruise control aandraai?
Ik neem aan dat als ik de gaskabel aandraai dat het indrukken van het gaspedaal zwaarder gaat.
Maar wat voor invloed heeft het als ik de gaskabel voor de cruise control aandraai?
"Freude am fahren"
Re: Olie meetstok en draai meganisme
Ik raad je aan er maar niet aan te draaien.
Het gaspedaal en de cruisecontrol moeten allebei afgesteld worden met speling.
Je gaspedaal gaat er niet zwaarder door. Alleen als je gaskabel te los staat heb je een stukje vrije slag voor de auto op je gaspedaal reageerd.
Te strak is zeker niet goed.
Het gaspedaal en de cruisecontrol moeten allebei afgesteld worden met speling.
Je gaspedaal gaat er niet zwaarder door. Alleen als je gaskabel te los staat heb je een stukje vrije slag voor de auto op je gaspedaal reageerd.
Te strak is zeker niet goed.
Kijk eens in mijn showroom
Re: Olie meetstok en draai meganisme
Te strak trek je je gaspedaal naar beneden en daarmee je gas open, dus zul je stationair meer toeren draaien
Re: Olie meetstok en draai meganisme
Ah oke... is daar ook nog een vuistregel voor? alsin... bij een koude motor moet het toerental rond de ... toeren lopen?
"Freude am fahren"
- robinmelis
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:48
Re: Olie meetstok en draai meganisme
ik dacht 750 rpm ongeveer ?