Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
De boordcomputer geeft al maanden 6.4 / 100km aan, maar toch klopt dat niet.. afwijking van 0.5
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
330 XdA Touring: boordcomputer geeft 8,4 aan, werkelijk verbruik ligt een liter hoger. Meestal combinatie van ritjes van een kilometer of 40a50.
Redelijk aan de hoge kant. Aan de andere kant: hernemingen duren geweldig lang (6,2 van 90-120 en 6,8 van 80-120), zodat de S-stand 'wel eens'wordt gebruikt. Ipv op koppel te rijden gaat het gelijk naar de 3Ã 4000 toeren, en dat slikt wel wat.
Maandag afspraak bij de dealer om te laten uitlezen of er geen vacuümlekje zit
Ed
Redelijk aan de hoge kant. Aan de andere kant: hernemingen duren geweldig lang (6,2 van 90-120 en 6,8 van 80-120), zodat de S-stand 'wel eens'wordt gebruikt. Ipv op koppel te rijden gaat het gelijk naar de 3Ã 4000 toeren, en dat slikt wel wat.
Maandag afspraak bij de dealer om te laten uitlezen of er geen vacuümlekje zit
Ed
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Opvallend, 80-120 duurt bij mij 5,4 seconden in S-stand. Overigens wel nadeel van automaat is te grote toerenval van 3e naar 4e versnelling bij 100 (D) of 110 (S). Auto valt echt een beetje stil, om pas boven de 130 weer echt adequaat te versnellen. Dat kost je natuurlijk wel wat tienden van seconden.ES018 schreef:330 XdA Touring: boordcomputer geeft 8,4 aan, werkelijk verbruik ligt een liter hoger. Meestal combinatie van ritjes van een kilometer of 40a50.
Redelijk aan de hoge kant. Aan de andere kant: hernemingen duren geweldig lang (6,2 van 90-120 en 6,8 van 80-120), zodat de S-stand 'wel eens'wordt gebruikt. Ipv op koppel te rijden gaat het gelijk naar de 3Ã 4000 toeren, en dat slikt wel wat.
Maandag afspraak bij de dealer om te laten uitlezen of er geen vacuümlekje zit
Ed
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Dat is ook een van de redenen waarom ik een handgeschakelde 330d heb gekozen.sitechris schreef:Opvallend, 80-120 duurt bij mij 5,4 seconden in S-stand. Overigens wel nadeel van automaat is te grote toerenval van 3e naar 4e versnelling bij 100 (D) of 110 (S). Auto valt echt een beetje stil, om pas boven de 130 weer echt adequaat te versnellen. Dat kost je natuurlijk wel wat tienden van seconden.ES018 schreef:330 XdA Touring: boordcomputer geeft 8,4 aan, werkelijk verbruik ligt een liter hoger. Meestal combinatie van ritjes van een kilometer of 40a50.
Redelijk aan de hoge kant. Aan de andere kant: hernemingen duren geweldig lang (6,2 van 90-120 en 6,8 van 80-120), zodat de S-stand 'wel eens'wordt gebruikt. Ipv op koppel te rijden gaat het gelijk naar de 3Ã 4000 toeren, en dat slikt wel wat.
Maandag afspraak bij de dealer om te laten uitlezen of er geen vacuümlekje zit
Ed
- sneller
- zuiniger
- schakelen is 'leuker' rijden (o.a. door volledige controle over aantal RPM)
- geen automaat die potentieel dure reparaties kan geven
- beter te chiptunen
Volgende auto gaat zeker weer een handbak worden (alhoewel 535d E60 niet als handbak leverbaar is , dus wellicht 530d met wat chiptuning ).
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Handgeschakeld heeft imo meer voor- als nadelen. Maar.....aanbod van auto's bepaalt op een moment zelf vaak de keuze en ook spelen andere wensen imo een belangrijkere rol (km stand, prijs, uitrusting etc). Maar ik wil wel toevoegen dat de automaat erg goed is. Schakelt soepel, snelle overgang naar volgende versnelling en ook op de juiste momenten terug of op. En niet onbelangrijk, in de file is een automaat natuurlijk erg fijn!
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Ben net terug van vakantie en ik heb ik Luxemburg op de heen en terugweg, de speciale diesel gekozen. Met total Excellium reed ik met een volgepakte auto (150km/uur op de cruiscontrol) over de route soleil 1 op 16,2. Dat is bijna 2 km per liter meer dan mijn normale gemiddelde !! Stond daar echt wel van te kijken.
hebben meer mensen hier ervaring met de speciale dieselproducten?
hebben meer mensen hier ervaring met de speciale dieselproducten?
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Dat niet, wel met lange stukken constante snelheden rijden... Dat constante rijden heeft nog meer invloed als de snelheid imho
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Als ik normaal rij blijft de verbruiksmeter op ongeveer 6.4 l/100km staan. Als m'n vriendin 'm gebruikt komt ze op 5.8 l/100km
Die meter zal wel niet heel nauwkeurig zijn, maar ik heb sowieso 't idee dat m'n BMW niet goed optrekt soms. Enig idee hoe ik dit eenvoudig kan controleren?
Die meter zal wel niet heel nauwkeurig zijn, maar ik heb sowieso 't idee dat m'n BMW niet goed optrekt soms. Enig idee hoe ik dit eenvoudig kan controleren?
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
DSC uitschakelen en sprinttijden checken. 0-100km/h en van 80-120km/h. Op de site van autoweek en in de brochure staan deze tijden ook. Je zou redelijk bij in de buurt moeten kunnen komen.
Of je daagt een Golfje GTI uit en kijkt of je hem voor kan blijven
Of je daagt een Golfje GTI uit en kijkt of je hem voor kan blijven
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Hmm dat valt te proberen. Ik ben niet zo'n sprinter, maar ik wist niet dat het uitschakelen van DSC zo'n verschil zou maken in de acceleratie ...
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Leuk topic, meestal rijd ik 6.7 op de 100km
Maar laatst naar belgie heen en weer geweest(tering eind) verbruik van 6.5l op 100km. met een snelheid van ca 160km gemiddeld
Maar laatst naar belgie heen en weer geweest(tering eind) verbruik van 6.5l op 100km. met een snelheid van ca 160km gemiddeld
MISSCHIEN TIJD VOOR EEN NIEUWE!!!!!!!
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
https://www.bmwportal.nl//roel-showroom ... t5764.html
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Ben deze week voor de grap weer eens bezig met een 'zuinig' tankje.
Maandag stond de teller na een dagje woon-werkverkeer nog op 4.8, maar is inmiddels wel opgelopen naar 5.1 door een paar korte ritjes. Afwijking is meestal 0.3 a 0.4 t.o.v werkelijk dus met een beetje geluk moet 5.5 te halen zijn.
Maandag stond de teller na een dagje woon-werkverkeer nog op 4.8, maar is inmiddels wel opgelopen naar 5.1 door een paar korte ritjes. Afwijking is meestal 0.3 a 0.4 t.o.v werkelijk dus met een beetje geluk moet 5.5 te halen zijn.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Das lang niet slecht op een 330d
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Wanneer ik vol gas geef vanuit stilstand, gaat direct de DSC knipperen en stopt dus de acceleratie. Wanneer jij hier geen last van hebt bij vol accelereren is ofwel mijn DSC te gevoelig of trekt jouw auto inderdaad minder hardRSP schreef:Hmm dat valt te proberen. Ik ben niet zo'n sprinter, maar ik wist niet dat het uitschakelen van DSC zo'n verschil zou maken in de acceleratie ...
De bandenmaat zal hier ook wel invloed op hebben, ik sta op 255/35 18 "inch achter.
Re: Hoe "zuinig" is jouw 330D (A)?
Hij gaat lekker!
Toch binnenkort eens onder de motorkap kijken of er niet stiekum 2 cilinders zijn uitgevallen.
Toch binnenkort eens onder de motorkap kijken of er niet stiekum 2 cilinders zijn uitgevallen.