Aanduiding tankinhoud.
Aanduiding tankinhoud.
Hallo BMW-collega's
Ik heb een probleem met mijn 320i sedan,bwj 98.
Vorige week heb ik geconstateerd dat ,nadat ik de tank volgegooid heb,de benzine meter is blijven staan waar hij op stond nl 1/4 tank.Hij is na +/- 120 km gereden te hebben teruggezakt naar nul.De reikwijdte op de boardcomputer geeft ook 0km aan.Bijtanken heeft geen zin;veranderd niets aan de meterstand.
Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?
Kan het de tankvlotter zijn?
Is deze,zoals bij oudere modellen BMW's nog bereikbaar van onder de achterbank?
b.v.d.
m.v.g.
Mike.
Ik heb een probleem met mijn 320i sedan,bwj 98.
Vorige week heb ik geconstateerd dat ,nadat ik de tank volgegooid heb,de benzine meter is blijven staan waar hij op stond nl 1/4 tank.Hij is na +/- 120 km gereden te hebben teruggezakt naar nul.De reikwijdte op de boardcomputer geeft ook 0km aan.Bijtanken heeft geen zin;veranderd niets aan de meterstand.
Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?
Kan het de tankvlotter zijn?
Is deze,zoals bij oudere modellen BMW's nog bereikbaar van onder de achterbank?
b.v.d.
m.v.g.
Mike.
Re: Aanduiding tankinhoud.
Hoi
Toevallig heb ik nu hetzelfde probleem. De brandstofmeter stond inmiddels onder de 1/4, dus volgegooid, maar de meter doet even niet meer mee. Geen idee wat ik eraan moet doen, maar als 2 personen er hier binnen een week last van hebben, dan lijkt het me een meer voorkomend probleem?
Toevallig heb ik nu hetzelfde probleem. De brandstofmeter stond inmiddels onder de 1/4, dus volgegooid, maar de meter doet even niet meer mee. Geen idee wat ik eraan moet doen, maar als 2 personen er hier binnen een week last van hebben, dan lijkt het me een meer voorkomend probleem?
Ik heb ooit ergens gelezen dat dit gebeurt als je contact op stand 1 of aan laat tijdens het tanken, maar kan het nu niet meer vinden. (|
E36 325i Sedan, E36 ///M3 3.0 Sedan, E39 530i Sedan
@Mungos: Is dat specifiek voor de E46? Ik heb bij E36 de wagen vrijwel altijd op contact laten staan ivm k*t alarm wat zichzelf inschakelde als de auto meer dan 30 sec niet op contact stond na het uitzetten van de motor.. en nooit problemen gehad met de wijzer.
Zou je het kunnen 'resetten' door de accu een tijdje los te trekken?
In dat stukje ging het over de E46, maar ik kan het zoals al gezegd niet meer vinden, weet ook niet meer of het in engels of nederlands was. ;(
E36 325i Sedan, E36 ///M3 3.0 Sedan, E39 530i Sedan
Dat is bij mij in ieder geval niet gebeurd, want ik had de sleutel in mijn broekzak tijdens het tanken...Mungos schreef:Ik heb ooit ergens gelezen dat dit gebeurt als je contact op stand 1 of aan laat tijdens het tanken, maar kan het nu niet meer vinden. (|
Het lijkt me ook geen kapotte sensor, want dan zou de meter 0 moeten aangeven, nu staat hij inmiddels net op het reserve lampje met nog een ca. 70 km actieradius. :?
Telt netjes terug richting 0, ziet er een beetje eng uit.
klexo.e46 schreef:@Mungos: Is dat specifiek voor de E46? Ik heb bij E36 de wagen vrijwel altijd op contact laten staan ivm k*t alarm wat zichzelf inschakelde als de auto meer dan 30 sec niet op contact stond na het uitzetten van de motor.. en nooit problemen gehad met de wijzer.
Wanneer ik de accu los gooi en na +/- 5 minuten weer aankoppel lijkt het probleem zich te hebben opgelost,de meter geeft dan weer aan wat in de tank zit.Maar niets is minder waar,want als je weer bijtankt blijk je nog steeds met hetzelfde probleem te zitten,want de meter geeft het niet aan!
mvg Mike
-
Bij mijn eerdere E36 heb ik hier ook eens een probleem mee gehad. Bleek toe dat de vlotter kabel in de tank was geknapt. Heb tank leeggereden waarop de kabel weer gefixt is door mijn garage.
330i is the way to go
Ah, kijk. Dat klinkt logisch.
Bedankt voor de tip en ik laat er even naar kijken binnenkort.
Bedankt voor de tip en ik laat er even naar kijken binnenkort.
- largeproject
- Contacteer:
Zit bij een e46 iets amders,daar is het bij de pomp in gemonteerd,maar is nog steeds bereikbaar onder de achterbank.
[thumbnail]http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... 89d4_1.jpg[/thumbnail]
[thumbnail]http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... 89d4_1.jpg[/thumbnail]
Bedankt voor de tip.ik zal het deze week meteen nakijken!Stamp-CTRL schreef:Bij mijn eerdere E36 heb ik hier ook eens een probleem mee gehad. Bleek toe dat de vlotter kabel in de tank was geknapt. Heb tank leeggereden waarop de kabel weer gefixt is door mijn garage.