Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?
je bedoelt: "echte mannen wassen ZICH in de wasstraat..." neem ik aan :?
het ontbreken van een gordelhouder in de coupe
Ik zou de draagarmrubbers es checken, zoekerig mag de auto niet zijn.
Met brede banden kan je wat spoorvorming voelen doordat de banden dan in het spoor willen lopen van de weg.
Met brede banden kan je wat spoorvorming voelen doordat de banden dan in het spoor willen lopen van de weg.
Ik heb ook wel het idee dat mijn 320D behoorlijk gevoelig voor spoorvorming is, en dat met 205-banden. Ook is ie best wel zijwindgevoelig volgens mij.
ik zou toch je rubbers eens laten nakijken, dat zou niet zo moeten zijn.
Ik rijd op 225/35/19 en ik heb niet echt vee last van spoorvorming. Al kan dit wel per merk en type band iets verschillen.
Ik rijd op 225/35/19 en ik heb niet echt vee last van spoorvorming. Al kan dit wel per merk en type band iets verschillen.
-
Een hele fijne wasstraat hoor. Eerst wordt je auto met de hand afgspoten en het grove vuil verwijderd met de hand. Daarna gaat ie pas de straat in met zachte borstels. Ik zou anders niet durven. Mac, jij kent hem wel, denk ik. De total bij de A15.Mac schreef:je bedoelt: "echte mannen wassen ZICH in de wasstraat..." neem ik aan :?
Ja, ik ken hem zeker wel. Daarentegen stuur ik mijn wagen daar niet naar binnen. Heb het ooit met de Polo gedaan. Vond hem niet goed schoon en daar komt nog eens bij dat je hoe dan ook krassen in je lak krijgt
Ze hebben daar ook wasboxen hoor (h)
Ze hebben daar ook wasboxen hoor (h)
-
Dan toch maar met de hand.......
Als je last hebt van zoekering gedrag dan moet je eerst eens kijken naar je bandenspanning/draagarmrubbers als dat goed is en je hebt normale maat banden zou ik eens kijken of ik voor en achter dezelfde merk banden heb. Daar zitten soms ook wat problemen in. Zelfs per fabrikant! Dus je moet dezelfde type banden hebben van hetzelfde merk. Is dat hetzelfde dan moet je eens kijken naar je dempers/veren. Maar als het goed is moet het dan eruit zijn.Fabian79 schreef:ik zou toch je rubbers eens laten nakijken, dat zou niet zo moeten zijn.
Een goede BMW is natuurlijk ook gevoelig voor wind, je blijft het altijd voelen, maar er zitten wel grenzen aan. Als ik met storm in mijn auto rij en dan ineens in de Twingo van mijn vriendin lijkt het net alsof er een aardbeving plaats vind..
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
vind de armsteun wat irritant met schakelen als ie naar beneden staat komik er vaak met mijn elleboog tegen.
(dus heb um praktisch altijd omhoog staan)
Inderdaad, de armsteun is voor mij ook iets te hoog. Als ik vanuit z'n 2 naar z'n 3 wil staat hij beetje in de weg. Stoel ook al wat hoger gezet (en stuur) maar stoot dan mijn m'n hoofd dus zit wel goed zo.joost schreef:vind de armsteun wat irritant met schakelen als ie naar beneden staat komik er vaak met mijn elleboog tegen.
Op bepaalde snelheden maakt de auto ook rare geluiden. Een soort trillend geluid door de hele auto. Als ik dan iets gas geef dan is het bij een andere snelheid weer weg.
ergenis:
De A-stijl.
probleem:
Tijdens een flink potje sturen over kleine bochtige weggetjes in Zuid-Frankrijk zit de A-stijl enorm in de weg.
gevolg:
Tegenliggers die in een bocht ineens achter de A-stijl vandaag komen en zich een hoedje schrikken van licht driftende BMW. Hierop moet je vol in de ankers moet om die tegenligger of de berg niet te raken.
De A-stijl.
probleem:
Tijdens een flink potje sturen over kleine bochtige weggetjes in Zuid-Frankrijk zit de A-stijl enorm in de weg.
gevolg:
Tegenliggers die in een bocht ineens achter de A-stijl vandaag komen en zich een hoedje schrikken van licht driftende BMW. Hierop moet je vol in de ankers moet om die tegenligger of de berg niet te raken.
- de airco die aan en uit springt zorgt voor voelbare schokjes tijdens het rijden
- de airco ruikt enkele minuten naar natte hond als deze uit staat
- de cruisecontrol werkt nog steeds niet altijd, ondanks dat de actuator al vervangen is
- slecht contact bij de binnen verlichting, waardoor deze meestal niet werkt
- trillingen bij het rijden bij ong. 80km/u en soms ook lagere snelheden, hopelijk zijn dit de banden
5 puntjes van mij
- de airco ruikt enkele minuten naar natte hond als deze uit staat
- de cruisecontrol werkt nog steeds niet altijd, ondanks dat de actuator al vervangen is
- slecht contact bij de binnen verlichting, waardoor deze meestal niet werkt
- trillingen bij het rijden bij ong. 80km/u en soms ook lagere snelheden, hopelijk zijn dit de banden
5 puntjes van mij
- DJLeonardo
Ik heb het idee dat de hoogte afstelling niet helemaal goed werkt. Als ik de auto op contact zet gaat ie idd met z'n lampen omlaag en omhoog, alsof ie aan het meten is. Maar als ik dan de weg op ga met een zwaarder beladen auto staat m'n verlichting ineens toch iets te hoog... :? Hebben jullie dit ook of is die van mij de weg kwijt?
En aangezien mijn handmatige afstelling niet meer werkt omdat ik de xenon heb ingeleerd...
En aangezien mijn handmatige afstelling niet meer werkt omdat ik de xenon heb ingeleerd...
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Coupékwaaltje?
De rubbers (met bekleding) laten los boven aan de deur (passagierskant), volgens mij moet je dit vast kunnen lijmen maar het is wel irritant.
Gevoeligheid van Lambdasondes, lmm waardoor het motorlampje aan gaat maar dit is duidelijk een BMW kwaal en niet alleen een E46 kwaal.
De rubbers (met bekleding) laten los boven aan de deur (passagierskant), volgens mij moet je dit vast kunnen lijmen maar het is wel irritant.
Gevoeligheid van Lambdasondes, lmm waardoor het motorlampje aan gaat maar dit is duidelijk een BMW kwaal en niet alleen een E46 kwaal.