Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Siemi

Waar erger jij je aan bij de e46?

Bericht door Siemi » 20 sep 2007, 09:26

Laat hier weten waar je je bij de e46 aan ergert. Dat kan vanalles zijn, maar niet de extra's die je zelf niet genomen hebt (dus navi of xenon).

Ik erger me aan de knopjes van de electrische ramen. In mijn vorige auto zaten die op de handgreep van de deur (Audi A6) en dat vond ik 1000x beter dan in de middenconsole.
En ander slecht ding vind ik dat er geen standaard bekerhouders in het dashboard zitten a la VW / Audi. Dat is zo handig. Ze zouden onder de armsteun kunnen ipv de bluetooth, maar ja, dat is een plek van niks.
Ten slote dat klepje boven de asbak (asbak in een niet rokers uitvoering :gek: ), het is voor de bril, maar die ligt er niet lekker in. Had beter iets anders gekund (koffiebekerhouder????).
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

Siemi

Re: Waar erger jij je aan bij de e46?

Bericht door Siemi » 20 sep 2007, 09:51

Nou je het zegt, de handsfree is idd een beetje onduidelijk, je moet hem loeihard zetten wil je de ander goed kunnen verstaan. Dat komt omdat het speakersysteem voor muziek is bedoeld en niet spraak. Maar goed, daar kan ik best mee leven.
Alfa 75 had de electrische raambediening aan het dak zitten, niet ergonomisch, wel cool (ala Knight Rider turbo boost :jack: )

Joop

Bericht door Joop » 20 sep 2007, 20:01

Bluetooth handsfree kit is super bij mij. De uiteindelijke kwaliteit ligt uiteindelijk gewoon aan de telefoon en niet aan het systeem... Nokia 6310i werkt het beste en geeft de beste kwaliteit; met de Nokia 6230i zoals ik hem nu hebt klinkt ie iets holler; maar nog steeds super.

Bekerhouders horen niet in een BMW thuis, het is geen rijdende bar.... ;-)

Brillenvak is groot genoeg. Koop dan ook eens niet zo'n trendy grote maar een flitsend smal montuurtje :-)

Waar ben ik mee ontevreden: Even denken, kan zo snel niet iets vinden eigenlijk; als ik misschien eerlijk ben vind ik het geluid bij dichtslaan van de portieren (stijlloze ramen bij mijn coupe) niet echt lekker klinken. Het klinkt niet zo lekker degelijk als de portieren van een CLK.

O ja... En ik mis wat go-power; had eigenlijk een 325i of 330i gewild; diesel spreekt me nog steeds niet echt aan; ook niet als 330d, ondanks die geweldige duw in de rug.

Ergonomisch zit de auto top in elkaar alle knopjes op de juiste plek, iedere keer als ik een ander merk/ andere auto stap is het weer zoeken, vooral de ruitbediening die bij de meeste in de deurbekleding zit (heel vervelend).
BMW - Maßstab für Fahrspaß

Siemi

Bericht door Siemi » 20 sep 2007, 20:47

Joop schreef:vooral de ruitbediening die bij de meeste in de deurbekleding zit (heel vervelend).
:vinger:

Dnl

Bericht door Dnl » 20 sep 2007, 22:53

Hmmm... Waar ik me aan erger ..
Enkel als de ik de auto op de handrem zet, dat ie piept achter. (Is al eens na gekeken, konden ze niks aan doen zeiden ze).

En tjha, mijn zonnebril past helaas ook niet in het vakje (iets te trendy bril denk ik :P) maar wel in het vakje links onder het stuur :yahoo: (past ook maar net).. Me andere zonnebril niet trouwens..

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 21 sep 2007, 00:19

Dnl schreef: Enkel als de ik de auto op de handrem zet, dat ie piept achter. (Is al eens na gekeken, konden ze niks aan doen zeiden ze).
Heb ik ook last van, en mijn vader ook. Erger me er niet echt aan.

Paar dingen;
-Klok niet af te lezen vanuit passagiersstoel/achterbank (was bij E36 wel zo in middenconsole), nw type heeft overigens ook klok in radio.
-Audio matig
-Beenruimte achterin matig
www. M3 register .nl

Dnl

Bericht door Dnl » 21 sep 2007, 09:53

Ik heb nergens "de klok aanstaan" in de auto, op de boardcomputer heb ik de temp. en op de radio welk nummer (via iPod). Heb een horloge om, daar kan ik de tijd ook wel op zien..

En inderdaad, zowel de beenruimte als de ruimte in de achterbak is drama!
Maar daar mag ik niet over klagen, want dat is een optie (had ook kunnen zoeken voor een E46 met losse achterbank).

En erger jij daar niet aan? Ik vind dat gepiep echt schijt irritant. Sta je ergens geparkeerd en hoor je die klote piep/geluid. Heb je ook even een "nieuwere" auto.

TheM@x

Bericht door TheM@x » 21 sep 2007, 11:56

Ben op zich heel tevreden over deze auto, een van de fijnste auto's die ik tot nu toe gehad heb. Maar om toch even nerderlands te klagen:

Inderdaad de cupholders, dat is in de 5 serie beter geregeld. (heb ze nu ook in de middenconsole)

Zonnebril past inderdaad prima in het vakje links naast het stuur.

Ik mis regelbare ventilatieroosters achterin (is wel fijn voor de kleine)

Ik mis 1 centrale knop waarmee ik alle ruiten in een keer omlaag of omhoog kan doen.

Bandenspanningsoptie is niet echt super, is bij een Renault Laguna beter (is ook het enige dat aan een Renault Laguna beter is)

Telefoon doet het bij mij prima, zelfs met een Qtek 9100.

Heb nog een cassette achter het scherm ipv CD, waarom die cassettes nog zo lang in stand worden gehouden snap ik niet.
Ik mis een standaard USB aansluiting, maar die zitten wel in de nieuwe series heb ik begrepen (heb nu een Dension Gateway 300 erin)

Technische opbouw van navigatie vind ik onlogisch, veel te veel intelligentie in de DVD-unit. Hadden ze beter in de boordcomputer kunnen bouwen. (zag overigens laatst een Tomtom die je in een 2DIN radio kon klikken. zag er goed uit)

Aansluitmetodiek trekhaak had beter gekund, prefab aansluiting achterin ipv helemaal draden naar het dashboardkastje moeten trekken.

PDC voor was ook wel fijn geweest.

2 zonnendaken zoals bij de nieuwe 3 serie was wel leuk geweest.

Bereikbaarheid luchtfilter is omslachtig, moeilijk zelf te vervangen zonder de halve motor open te slopen (BWVS)

Was wel leuk geweest als je zelf meer kon instellen via het scherm (Idrive achtig) kan nu wel met Navcoder en een IBus interface.

Maar goed, verder dus een heeeeeellllllleeeeeee fijne auto!!!! :drive:

Siemi

Bericht door Siemi » 21 sep 2007, 12:41

Oh, ik was nog even het kleine zonneklepje achter de binnenspiegel vergete, die had ik wel in de Audi en was ideaal. Het lijkt wel of de zon er altijd net tussendoor valt. Verder zou het sluiten van de ramen via de afstandbediening fijn zijn geweest (a la Audi). Zouden ze eigenlijk bij BMW ook de Audi doorspitten op handigheidjes die ze overnemen kunnen?

Dnl

Bericht door Dnl » 21 sep 2007, 12:51

Ik kan mijn ramen wel sluiten met de sleutel, of bedoelde je dat niet?

En Kees, tis toch zo (bij handschakel) dat je hem in ze vrij moet zetten en op de handrem?

Siemi

Bericht door Siemi » 21 sep 2007, 13:05

Dat ga ik proberen zodra ik naar huis ga.

Dnl

Bericht door Dnl » 21 sep 2007, 13:08

Als je de deuren open klikt, knop ingedrukt houden. Dan gaan ze open..
En deuren dicht geklikt, knop ingedrukt houden. Ramen sluiten.

anna_moska

Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Bericht door anna_moska » 20 dec 2008, 21:04

Dingen die nu in mij opkomen (later komt ongetwijfeld meer):

- Als je de achterruitverwarming aan wil zetten, gaat de automatische aircounit aan.
- Deuren in de coupe gaan vrij luidruchtig dicht.
- Lakwerk had wat degelijker gekund (ik vergelijk met Audi die ik hiervoor had en die had onder dezelfde omstandigheden toch minder kleine lakbeschadigingen door steenslag e.d.)
- Oranje knipperlichten irriteren mij. BMW had gewoon op alle modellen E46 witte knipperlichten moeten monteren.
- Geen bekerhouders in het interieur.
- Bij E46 komt vaak voor dat versnellingsbak en diferentieel bij het schakelen een klap geven en daarnaast de aandrijflijn een beetje trilt.
- Model, hoewel nog steeds oogverblindend mooi, begint wat gedateerd over te komen. Driejarige E90's komen binnenkort de occasionmarkt in grote aantallen domineren.

Groetjes!

Opt1mus
Contacteer:

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Bericht door Opt1mus » 20 dec 2008, 21:19

rammelende portierramen :(
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Farl

Re: Zijn er toch kleine ergernissen aan je E46?

Bericht door Farl » 20 dec 2008, 22:44

kleinigheidje: de beveiligingsbout waarmee je de wielen eraf kan halen, die in het "gereedschap kistje/klepje" van een sedan ligt, blijft nooit in z'n vorm zitten. Deze ligt er altijd los in als je de gereedschap klep openmaakt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”