Carbon motorkap + kofferklep

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
David320
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 jun 2009, 00:16

Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door David320 » 02 jul 2009, 20:25

Goedenavond allen,

Na wat rond speuren op internet kwam ik een carbon motorkap en kofferklep tegen,
nu kwam bij mij gelijk de vraag op: hoe hebben ze dat gedaan met de bevestigingen voor de gasveren enz..? en voor het slot mechanisme en dergelijke..

motorkap:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding


kofferklep:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
en graag jullie eerlijke mening over hoe het zou staan op mijn BMW: http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=6771 (voorsteltopic) de achterlichten zijn inmiddels ook LED, waarbij het rode glas netjes rood is gebleven en de gele knipperlichtglaasjes gesmoked zijn. Velgen worden ter zijner tijd ook nog vervangen.

is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met deze carbon delen?
m.v.g.

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door Opt1mus » 02 jul 2009, 21:00

Wat zijn je plannen met de rest van de auto?
Alleen maar deze carbon delen plaatsen zou niet passen met de huidige look van de wagen..........
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

David320
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 jun 2009, 00:16

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door David320 » 02 jul 2009, 21:19

ik zat nog te denken aan het volgende voor de auto:
achterlichten veranderen (inmiddels gedaan)
donkere (geen zwarte) 18 of 19'' velgen, waarschijnlijk 19
verlagen of een mooie bescheiden onderlip plaatsen
achterste zijraampjes tintje donkerder (achterruit heeft zo'n gordijntje dus lijkt me niet nodig)
voorste ruiten nog geen plannen voor

zat ook te denken om dan de kofferbak weg te laten en deze te plaatsen op originele kofferklep:
Afbeelding

plus dan de carbon motorkap

wil over het algemeen voor een beetje donkere look gaan met carbon accenten, zonder extreme luchthappers of bumperkits

Gebruikersavatar
Hennep
Berichten: 3445
Lid geworden op: 18 sep 2007, 14:40
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door Hennep » 02 jul 2009, 22:16

Met de originele gasveren gaat het niet werken, deze geven teveel spanning op het carbon waardoor deze plaatselijk krom zal trekken, of zelfs heel zijn vorm kwijt kan raken. Je moet dan bij het vervangen van de motorkap en de achterklep ook slappere gasveren zetten.
Check anders dit topic even op het automaxx forum daar is meer info te vinden
http://automaxx.nl/forum2/showthread.php?t=770

Gebruikersavatar
Booth
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 nov 2007, 02:16

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door Booth » 02 jul 2009, 22:31

goed om te weten met die gasveren.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door PIR3lly » 02 jul 2009, 23:12

Sommige gebruiken maar 1 originele gasveer. Maar dan heb je wel de kans dat ie inderdaad krom gaat trekken.

David320
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 jun 2009, 00:16

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door David320 » 03 jul 2009, 10:36

hennep E46 schreef:Met de originele gasveren gaat het niet werken, deze geven teveel spanning op het carbon waardoor deze plaatselijk krom zal trekken, of zelfs heel zijn vorm kwijt kan raken. Je moet dan bij het vervangen van de motorkap en de achterklep ook slappere gasveren zetten.
Check anders dit topic even op het automaxx forum daar is meer info te vinden
http://automaxx.nl/forum2/showthread.php?t=770
goeie tip! :amen:
had niet verwacht dat een CF motorkap zo snel krom zou trekken.. dan zou die toch ook al door gaan hangen als hij normaal open stond? de enige oplossing wordt dan denk ik gewoon eens stok die achter de nieren wordt gezet om hem in het midden te ondersteunen. (maar aan de andere kant.. hoe vaak staan mijn motorkap nou open.. bijna nooit, dan neig ik toch weer naar gewoon slappe gasveren)

weet iemand of zo'n motorkap nog wel de gewone haak voorop gebruikt om zich dicht te houden?of zou ik daar ook iets op moeten vinden.. vind die pinnen die door je motorkap steken namelijk afschuwelijk

Gebruikersavatar
B46
Berichten: 4196
Lid geworden op: 21 aug 2007, 16:49
Locatie: Achter het stuur
Contacteer:

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door B46 » 03 jul 2009, 18:28

Is op zich echt dik! Alleen moet de rest van de auto er dan ook een beetje dik uitzien. Dus een paar dikke velgen/verlaging/M bumpers/OEM Xenon/M spiegels etc. etc. ;)
www. M3 register .nl

Gebruikersavatar
Hennep
Berichten: 3445
Lid geworden op: 18 sep 2007, 14:40
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door Hennep » 03 jul 2009, 22:50

Hoe het met de seibon motorkap zit weet ik niet maar bij de kap van vorsteiner en de GTR kap kun je gewoon gebruik maken van de originele haak. Ik deel ook de mening van Bertus en Paul dat er wel wat meer aan de auto moet gebeurd zijn om zo'n kap te kunnen dragen op de auto, anders ziet het er niet uit.

BMW 3S

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door BMW 3S » 13 jul 2009, 21:32

JOngens, ik heb een vraagje wat heeft het nut om een carbon motorkap aan te schaffe, vraag het me al best lang af.

Gebruikersavatar
Booth
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 nov 2007, 02:16

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door Booth » 13 jul 2009, 21:35

Voor de meestel zal het om het mooie zijn. In ieder geval bij mij wel.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...

Griffendahl

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door Griffendahl » 13 jul 2009, 21:41

En de reden dat ze het bij sommige productie/race auto's doen is om gewicht te besparen... Hoe hoger een onderdeel op de auto zit (dak is dus beste voorbeeld) des te gunstiger dat is vooral voor je zwaartepunt...

Echter op een gewone straatauto is het puur voor de looks of omdat je modellen kan krijgen die domweg niet in staal te krijgen zijn zoals de Vorsteiner.

Gebruikersavatar
Booth
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 nov 2007, 02:16

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door Booth » 14 jul 2009, 02:25

idd wat griffendahl zegt, maar de meeste met een straat auto voor de looks.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...

FOX
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 apr 2009, 22:32

Re: Carbon motorkap + kofferklep

Bericht door FOX » 20 jul 2009, 14:03

Bij Honda's word het veel toegepast,vooral van het merk Seibon werd veel gebruikt.
Volgens mijn hadden die een metalen frame erin verwerkt voor het vergrendelen van de klep.
Persoonlijk vind ik het meer Japstyle,die carbon onderdelen.


Grts

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”