Dit is gedurende de dagen wel beter geworden, maar volgens mij nog niet goed. Overigens was dit ook zo toen ik de auto de eerste maand had, daarna ging het beter.... Afgelopen week met de auto naar Oostenrijk geweest en zowel heen als terug flink zitten vloeken op het ding. De heuvels die je tegenkomt (bijv. gehele A3 in Duitsland) zijn de wagen wat teveel. 120 in de 5 trekt ie gewoon niet (iets van 2500 toeren), er moet worden teruggeschakeld naar de 4. Nu is het niet de lichtste auto, dus zou ik me nog voor kunnen stellen dat die het moeilijk heeft. Echter trekt hij dezelfde heuvels prima met 160 in de 5 (dus zo'n 3400 toeren). Ook met optrekken merk je dat er duidelijk meer en meer kracht komt met toenemende toeren, terwijl het max. koppel nog onder de 2000 toeren zou moeten zitten. In dit gebied merk je nog een duidelijk gebrom / getril van de motor (de reden om het vliegwiel te vervangen en ik moet zeggen dat het over is gegaan van een gebrul dat door de hele auto resoneerde naar een gebrom / getril).
Wat ook opvalt is het matige oppakken van het gas. Wanneer je op bochtige wegen rijdt (gebeurt nogal eens in de bergen haha), merk je dat bij het gasgeven na de bocht (zelfde versnelling etc, circa 2 sec van het gas geweest) er een aarzeling is van zo'n seconde.
Ik zal sowieso morgen even de garage bellen of ze een idee hebben, of ze wat gemerkt hebben bij het proefrijden etc. Ook een vriend van me vragen die achter me reedt of de auto boven normaal veel rookt (ik meende dat te zien in de spiegel, maar is heel lastig beoordelen). Tegelijk samen met jullie maar eens kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Klinkt bovenstaande iemand bekend in de oren ?
P.S. wat het verwijderen van CDV heeft gebracht is moeilijk te beoordelen omdat tegelijkertijd de versleten koppeling is vervangen.
- Edit:
- Het is een 320d, bj 2000 dus pre-facelift met de 136pk M47 motor,