Versnelingspook beweegt bij stationair

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
TJO

Versnelingspook beweegt bij stationair

Bericht door TJO » 22 jul 2009, 20:30

Goed Forum! en erg leerzaam aangezien ik op het punt sta een 318i touring te kopen.

Maar ik moet er eerst nog eentje kopen... Nu heb ik er eentje op het oog die voldoet aan al mijn eisen wat opties en kleur betreft. Laatst een proefrit gemaakt en toen viel me op dat de versnellingspook een klein beetje beweegt bij het stationair draaien, klein beetj egas en het is weg. Deed hij volgens mij niet toen hij koud was. Hij rijd verder super en schakelt ook prima.

Volgens verkoper uiteraard niets aan de hand en het lijkt ook ernstig, maar vroeg me af of iemand van jullie dit herkent en of het iets is wat kan duiden op een probleem.

Ik had al gezocht op het forum, maar helaas niets kunnen vinden. Hoop dat jullie me verder kunnen helpen..

Alvast bedankt!

vegito

Re: Versnelingspook beweegt bij stationair

Bericht door vegito » 22 jul 2009, 23:53

Misschien de versnellingsbak steunen versleten.. 2 rubbers waardoor je je bak een beetje kanteld niks erg aan maar, wel makkelijk te vervangen en niet duur. Of je schakel verbinding is versleten ook niks ernstigs ofzo paar kunstof plaatjes vervangen en doet weer prima. Ik denk zelf de bak rubber kost ongeveer 20 euro per 2 en de bak zal beter schakelen zelfs.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Ton 320D Touring

Re: Versnelingspook beweegt bij stationair

Bericht door Ton 320D Touring » 23 jul 2009, 12:24

Wil je zekerheid, doe een AKK (AanKoopKeuring), dan weet je waar je aan toe bent.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”