Stinkende airco (spuitbus helpt echt niet)
Stinkende airco (spuitbus helpt echt niet)
Beste leden,
Al geruime tijd stinkt de airco (bekende dode vogeltje) als deze wordt uitgezet. (ben niet de eerste eigenaar).
Nu is de bekende spuitbus niet de oplossing blijkt. Hoe nu verder ?
Ik heb al wat speurwerk verricht, maar sommige bedrijven beweren zelfs dat ik de complete verdamper moet vervangen.
Wie heeft goede tips of ervaring?
Al geruime tijd stinkt de airco (bekende dode vogeltje) als deze wordt uitgezet. (ben niet de eerste eigenaar).
Nu is de bekende spuitbus niet de oplossing blijkt. Hoe nu verder ?
Ik heb al wat speurwerk verricht, maar sommige bedrijven beweren zelfs dat ik de complete verdamper moet vervangen.
Wie heeft goede tips of ervaring?
Re: Stinkende airco (spuitbus helpt echt niet)
Ik heb precies het zelfde probleem! Vooral in het begin als de blazer hard aan staat. Er schijnt ook een mogelijkheid te zijn om heel de auto plus de airco schoon te blazen met een speciaal apparaat (bij garage) miss kan dit de oplossing zijn? Stank is niet normaal :r !
Hier hetzelfde probleem.
De afgelopen 1,5 jaar al 3 x de airco laten reinigen (de auto vol zetten met bacteriendodende 'rook') en luchtfilters laten vervangen, maar nog steeds geen oplossing.
Stank begint vaak net nadat de airco uit word gezet of nadat de auto wordt aangezet nadat deze een tijdje stil heeft gestaan in de zon.
In de wintermaanden ruik ik trouwens helemaal niets, maar wanneer de temperatuur boven de 20gr komt begint de ellende weer (|
De afgelopen 1,5 jaar al 3 x de airco laten reinigen (de auto vol zetten met bacteriendodende 'rook') en luchtfilters laten vervangen, maar nog steeds geen oplossing.
Stank begint vaak net nadat de airco uit word gezet of nadat de auto wordt aangezet nadat deze een tijdje stil heeft gestaan in de zon.
In de wintermaanden ruik ik trouwens helemaal niets, maar wanneer de temperatuur boven de 20gr komt begint de ellende weer (|
Als ze het reinigen moet het weer goed zijn lijkt mij.
De stank komt idd van de verdamper die niet heeft kunnen drogen.
Paar km voor aankomst dan ook altijd airco/climate uitzetten zodat hij kan drogen en bacterieen/stank veel minder kans krijgen.
De stank komt idd van de verdamper die niet heeft kunnen drogen.
Paar km voor aankomst dan ook altijd airco/climate uitzetten zodat hij kan drogen en bacterieen/stank veel minder kans krijgen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Dat is mij wel duidelijk (vorige eigenaar niet dus).bofkont schreef: De stank komt idd van de verdamper die niet heeft kunnen drogen.
krijgen.
Maar zijn er mensen met een goede oplossing, kan zo'n verdamper goed gereinigd worden?
(hoe en waar?)
Moet toch mogelijk zijn we hebben onlangs ijs op mars gevonden en dit kan niet opgelost
Effe naar een goede aircoboer gaan, die maakt je hele aircosysteem schoon+verdamper.
Kan zeker wel goed opgelost worden.
Die spuitbusjes werken 9 van de 10 keer erg slecht.
Kan zeker wel goed opgelost worden.
Die spuitbusjes werken 9 van de 10 keer erg slecht.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ik gebruik Innotec Airco Clean Control en dat is grandioos. Auto warm rijden en de kachel op standje heet. Via het interieurfilter spuit je de bus leeg, daarna start je de ventilator op een rustige stand (kachel op heet) en laat je hem een kwartiertje blazen.
Echt helemaal goed |p
Echt helemaal goed |p
Er zijn drie zaken die van belang zijn om de stank weg te werken.
Als eerste het volgende: de stank wordt veroorzaakt door bacterie groei. Dat gebeurt na het uitzetten van de auto met ingeschakelde airco.
Omdat er dan geen koeling(rijwind) meer is wordt de verdamper ca 40 graden en dat is een ideale temperatuur voor die beestjes.
Als eerste kan je een spuitbus kopen bij Brezan of Halfords met reiniging middel en daarmee de verdamper schoon maken.(lees zorgvuldig de instructie)
Dan moet je het mirofilter vervangen.
Als de lucht blijft moet je de airco 5 minuten voordat je thuis bent, dus voor dat de auto lang gaat stilstaan uit zetten, zodat de groei van bacteriën niet kan plaats vinden.
Als in de zomer de auto regelmatig gebruikt wordt is dat niet meer nodig.
Succes.
Ruud
Als eerste het volgende: de stank wordt veroorzaakt door bacterie groei. Dat gebeurt na het uitzetten van de auto met ingeschakelde airco.
Omdat er dan geen koeling(rijwind) meer is wordt de verdamper ca 40 graden en dat is een ideale temperatuur voor die beestjes.
Als eerste kan je een spuitbus kopen bij Brezan of Halfords met reiniging middel en daarmee de verdamper schoon maken.(lees zorgvuldig de instructie)
Dan moet je het mirofilter vervangen.
Als de lucht blijft moet je de airco 5 minuten voordat je thuis bent, dus voor dat de auto lang gaat stilstaan uit zetten, zodat de groei van bacteriën niet kan plaats vinden.
Als in de zomer de auto regelmatig gebruikt wordt is dat niet meer nodig.
Succes.
Ruud
320I E46 Sedan '99.
BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ik heb soms bij binnencirculatie, ook zo'n muffe geur. nee, zijn niet mijn sokken of iets dergelijks
Bij normale ventilatie heb ik geen problemen.
Ik probeer me nu wel aan te wennen de airco een paar km voor aankomst uit te schakelen.
Het scheelt dat mijn vrouw een koukleum is, die klaagt vanzelf dat de airco uit moet.
Bij normale ventilatie heb ik geen problemen.
Ik probeer me nu wel aan te wennen de airco een paar km voor aankomst uit te schakelen.
Het scheelt dat mijn vrouw een koukleum is, die klaagt vanzelf dat de airco uit moet.
Ik krijg hier nu ook weer last van, dus na het starten wordt het hele voorruit vochtig en komt er stinkende lucht die na 5 seconden weer weggaat. Als ik de airco tijdig uit doe, voordat ik hem neerzet, dan wordt het probleem wat minder. Maar ook met binnencirculatie krijg ik die stinkende lucht en met airco uitzetten.
Ik zal straks eens zo'n busje proberen! Ik weet waar het interieurfilter zit, maar is dat iets anders dan het microfilter? Zoja, waar zit die dan? Is het aan te raden om het interieurfilter te vervangen na zo'n busje leeg spuiten?
Ik zal straks eens zo'n busje proberen! Ik weet waar het interieurfilter zit, maar is dat iets anders dan het microfilter? Zoja, waar zit die dan? Is het aan te raden om het interieurfilter te vervangen na zo'n busje leeg spuiten?
Heb hetzelfde probleem. Ga ook maar een busje en interieurfilter halen. Maar ik weet niet waar het interieurfilter zit. iemand een plaatje uitleg ??
- DJLeonardo
Ik heb zo'n forte erin gehad. Dat hielp wel een tijdje. Toen werd het warmer en kwam de stank terug. Ook in m'n lease auto trouwens. Bij beiden een tijdje gereden met idd de airco op tijd uit te zetten en het is vanzelf opgelost.
Mocht het nog niet lukken weet ik via via wel een aircomonteur die zwart bijklust.
Mocht het nog niet lukken weet ik via via wel een aircomonteur die zwart bijklust.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Zilver schreef:Heb hetzelfde probleem. Ga ook maar een busje en interieurfilter halen. Maar ik weet niet waar het interieurfilter zit. iemand een plaatje uitleg ??
ff de motorkap open doen. Recht onder dat rooster in de motorkap zie je een deksel die met drie bajonetten vastzit. Deze even met de hand tegen de klok in een kwart slag losdraaien voila daar is je filter.
Had ik ook last van, Dat komt omdat er schimmel onstaat door de airco gas bij een metalen deel van de airco. Als het goed is helemaal bij het begin. En bij de dealer is et verholpen door een chemisch spul in te smeren bij een metalen deel van de airco (ik weet echt niet meer wat ie zei) en die zorgt ervoor dat die schimmel weggaat en ook je smerige lucht.. was wel 60 euro ofzo
Blijft een raar probleem. Ik krijg telkens te horen dat er niet zo maar wat aan te doen is. Al meerdere keren rommel in gespoten maar dat is niet echt bij de bron dus. Schijnt moeilijk te bereiken te zijn.
Weet iemand zo of de airco verdamper makkelijk te bereiken is?
Weet iemand zo of de airco verdamper makkelijk te bereiken is?