19'' alpina lopen aan op een sedan :(
19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Hoi, ik heb gisteren een set replica alpina velgen gekocht met de volgende maten:
voor: 235/35/19 et 40, 8,5 J
achter: 265/30/19 et 43, 9,5 J
Ik heb een 318i e46 sedan die helemaal niet verlaagd is (nog).
Als ik met twee personen achterin rij over een drempel met harder dan 40, dan lopen ze aan helaas.
Ze lopen precies een klein stuk bij de spatbord aan. Verder rijden ze PERFECT.
Wat kan ik het beste doen? Uitlate rollen achter, een kleinere achterband met de maten 255/30/19 en/of een schroefset zodat de auto wat stugger is en niet meer aanloopt?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg,
Danish
voor: 235/35/19 et 40, 8,5 J
achter: 265/30/19 et 43, 9,5 J
Ik heb een 318i e46 sedan die helemaal niet verlaagd is (nog).
Als ik met twee personen achterin rij over een drempel met harder dan 40, dan lopen ze aan helaas.
Ze lopen precies een klein stuk bij de spatbord aan. Verder rijden ze PERFECT.
Wat kan ik het beste doen? Uitlate rollen achter, een kleinere achterband met de maten 255/30/19 en/of een schroefset zodat de auto wat stugger is en niet meer aanloopt?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg,
Danish
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Rollen en een 255 band, als je niet wilt rollen een 245 band... 265 is sowieso te breed op een 9,5J velg op een sedan, dat gaat alleen op een coupe.Danishbmw schreef: Wat kan ik het beste doen? Uitlate rollen achter, een kleinere achterband met de maten 255/30/19 en/of een schroefset zodat de auto wat stugger is en niet meer aanloopt?
Neem je achter een 255, wil je voor eigenlijk een 225, bij een 245 achter kan je voor wel met een 235 rijden.
Schroefset is leuk omdat die harder wordt maar ook meteen lager, dus 't is wel mooi maar niet de oplossing voor je probleem...
Ik rijd zelf met 255 banden op een 9,5J velg met ET45 op een maximaal gerolde sedan met een schroefset dus dat kan allemaal wel in ieder geval

- DJLeonardo
Die redenatie begrijp ik niet helemaal.... Kan je dat uitleggen?Griffendahl schreef: Neem je achter een 255, wil je voor eigenlijk een 225, bij een 245 achter kan je voor wel met een 235 rijden.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Je wilt de afrolomtrek van de voor- en achterwielen zo dicht mogelijk bij elkaar houden ivm met je meetwaarden voor DSC/ASC en ABS. Die sensors maken gebruik van het toerental van je wiel/as.
Als je nu achter en voor behoorlijk afwijkende afrolomtrekken hebt dan kan die eigenlijk voor en achter niet meer goed met elkaar vergelijken. Waardoor de systemen niet op het juiste moment kunnen ingrijpen.
Moraal is dus dat je dus de afrolomtrekken van achter en voor zoveel mogelijk gelijk wil houden. Met 255 achter en 225 voor heb je maar 0,7% verschil in afrolomtrek, bij 235 op de vooras al bijna 2% verschil... Aangeraden wordt dus altijd om de bandenmaat te kiezen die het minst afwijking heeft tov van elkaar.
Bij een 255/30 R19 achterband kun je dus het beste een 225/35 R19 voorband kiezen.
Wat ik echter begrepen heb is dat zo lang het verschil onder de 1% blijft er niet veel aan de hand is... En verder is het niet onmogelijk om anders te doen, maar aangeraden wordt het wel om je voor en achterbanden op elkaar af te stemmen.
Als je nu achter en voor behoorlijk afwijkende afrolomtrekken hebt dan kan die eigenlijk voor en achter niet meer goed met elkaar vergelijken. Waardoor de systemen niet op het juiste moment kunnen ingrijpen.
Moraal is dus dat je dus de afrolomtrekken van achter en voor zoveel mogelijk gelijk wil houden. Met 255 achter en 225 voor heb je maar 0,7% verschil in afrolomtrek, bij 235 op de vooras al bijna 2% verschil... Aangeraden wordt dus altijd om de bandenmaat te kiezen die het minst afwijking heeft tov van elkaar.
Bij een 255/30 R19 achterband kun je dus het beste een 225/35 R19 voorband kiezen.
Wat ik echter begrepen heb is dat zo lang het verschil onder de 1% blijft er niet veel aan de hand is... En verder is het niet onmogelijk om anders te doen, maar aangeraden wordt het wel om je voor en achterbanden op elkaar af te stemmen.
hey ik zie gelukkig genoeg oplossingen,
dus het is andere banden achter namelijk , 245/30/19 want dat past goed met een 235/35/19 voorband en dan is rollen niet noodzakelijk hoop ik toch?
En anders is het 255/30/19 band achter en voor 225/30/19 om het dicht bij elkaar te houden.
Verlagen wil ik ook doen, maar denk over een maandje en dan doe ik het meteen goed met uitrollen:D. Eerst even dit probleem oplossen. Alvast bedankt
dus het is andere banden achter namelijk , 245/30/19 want dat past goed met een 235/35/19 voorband en dan is rollen niet noodzakelijk hoop ik toch?
En anders is het 255/30/19 band achter en voor 225/30/19 om het dicht bij elkaar te houden.
Verlagen wil ik ook doen, maar denk over een maandje en dan doe ik het meteen goed met uitrollen:D. Eerst even dit probleem oplossen. Alvast bedankt
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Als je bereid bent te rollen zou ik zelf voor 225/255 gaan, dat staat een stuk beter als een 235/245 
Met 235 staat je achterband getrokken om de velg en je voorband niet, dat ziet er afwijkend uit... Als je 225 gebruikt voor en 255 achter dan heb je voor en achter ongeveer evenveel 'stretch'
Als je toch wilt rollen dan kom je ook wel weg met 255... Veel smaller staat ook niet zo mooi op een 9,5J velg, tenzij je juist van getrokken banden houdt

Met 235 staat je achterband getrokken om de velg en je voorband niet, dat ziet er afwijkend uit... Als je 225 gebruikt voor en 255 achter dan heb je voor en achter ongeveer evenveel 'stretch'

Als je toch wilt rollen dan kom je ook wel weg met 255... Veel smaller staat ook niet zo mooi op een 9,5J velg, tenzij je juist van getrokken banden houdt

ik had 235 / 35 / 19 eronder en achter 255 / 35 / 19 en nog ruimte zat maar mijn auto is niet verlaagd
Mijn auto's :
1999 BMW 740 IL Highline Individual : Cosmoszwart / Champagne Leer
2000 BMW 323i Cabrio : Orientblauw / Beige Leer
1999 BMW 740 IL Highline Individual : Cosmoszwart / Champagne Leer
2000 BMW 323i Cabrio : Orientblauw / Beige Leer
't Gaat niet alleen om de bandenmaat... 't Is de combinatie van factoren die hier gaat spelen
Afgezien daarvan heb je op een cabrio ook gewoon domweg meer ruimte als onder een sedan.

Trouwens, hoeveel kosten de banden eigenlijk met de maten 225/35/19 voor en achter 255/30/19 gebruikte?
Kennen jullie een goed addres waar ik terecht kan?
En hoeveel kost een goeie schroefset? van de merk KW of dergelijke..
Kennen jullie een goed addres waar ik terecht kan?
En hoeveel kost een goeie schroefset? van de merk KW of dergelijke..
Goed merk banden moet je in die maten toch snel op een kleine 1000 euro voor de set rekenen...
KW schroefset compleet afhankelijk van wat je wilt en of je het zelf gaat monteren, ik heb zelf de KW Variant 2 en die kost ongeveer zo'n 1350 euro ex montage en uitlijnen... Maar op zich zou je ook voor een Variant 1 kunnen gaan en die is weer een flink stuk goedkoper, zo'n 1050 euro ex montage maar is niet in hardheid te verstellen.
Spatborden achter laten rollen (mocht je dat ook nog willen weten) kom je op zo'n 120 euro.
Verder weet ik niet waar je woont, maar ik heb zelf dat hele proces al eens doorlopen naar volle tevredenheid, dus kan je in ieder geval wel eens laten weten waar ik het heb laten doen. Als jij echter in Zeeland woont zal dat voor jou dan wel weer niet zo heel boeiend zijn.
KW schroefset compleet afhankelijk van wat je wilt en of je het zelf gaat monteren, ik heb zelf de KW Variant 2 en die kost ongeveer zo'n 1350 euro ex montage en uitlijnen... Maar op zich zou je ook voor een Variant 1 kunnen gaan en die is weer een flink stuk goedkoper, zo'n 1050 euro ex montage maar is niet in hardheid te verstellen.
Spatborden achter laten rollen (mocht je dat ook nog willen weten) kom je op zo'n 120 euro.
Verder weet ik niet waar je woont, maar ik heb zelf dat hele proces al eens doorlopen naar volle tevredenheid, dus kan je in ieder geval wel eens laten weten waar ik het heb laten doen. Als jij echter in Zeeland woont zal dat voor jou dan wel weer niet zo heel boeiend zijn.
Ik woon in monnickendam(noord- Holland). Want voor de wielen uit te late rollen had ik er een gezien in baarlo, maar dat is echt een end weg rijden.
Ik had je auto gezien op je showroom en ik vind hem echt heel mooi gestyled. Echt strak staat het!
Ik zal de komende weken even denk ik nieuwe banden halen, en wat de schroefset betreft ff kijken.
Als je het mij kan vertellen waar je het allemaal hebt laten doen, zal ik zeer op prijs stellen want dan ben ik meteen op het goede addres. Aan je auto te zien en jou ervaring ziet het er allemaal goed en veel belovend uit.
Ik had je auto gezien op je showroom en ik vind hem echt heel mooi gestyled. Echt strak staat het!
Ik zal de komende weken even denk ik nieuwe banden halen, en wat de schroefset betreft ff kijken.
Als je het mij kan vertellen waar je het allemaal hebt laten doen, zal ik zeer op prijs stellen want dan ben ik meteen op het goede addres. Aan je auto te zien en jou ervaring ziet het er allemaal goed en veel belovend uit.
Ik kan voor je spatborden rollen eigenlijk dat adres in Baarlo wel echt aanbevelen, daar ben ik zelf ook geweest en denk dat het voor mij ook minimaal net zo ver rijden was. Maar gezien zijn vakmanschap toch wel echt de moeite waard.
De rest heb ik eigenlijk allemaal gedaan in Hoogeveen bij Hooijer Carstyling, wat voor jou ook echt een enorm eind rijden zal zijn
De rest heb ik eigenlijk allemaal gedaan in Hoogeveen bij Hooijer Carstyling, wat voor jou ook echt een enorm eind rijden zal zijn

hahah tja dat zal dan wel moeten he
. Ik had ook op hun site gekeken van baarlo dreamworks cartuning. Het ziet er allemaal goed uit.

Hier nog een foto van hoe het staat. Misschien zal ik voorlopig nog wel zo rijden, want met zulke brede banden rijd echt lekker.

Voor het uitrollen kan je ook naar http://www.deni.nl. Dat is voor hun dagelijks voer.
Kijk ff op de site, daar staan wel wat extreme voorbeelden tussen de foto's. Niet alleen bij bmw kijken, maar ook bij de andere merken. Jongens met verstand van breeed en groot zitten hier op je te w88. En het is ook niet al te ver weg voor je.
Ook voor je banden ben je hier echt aan het goede adres. Tweedehands zal lastig worden, maar ze zijn heel scherp met prijzen.
Kijk ff op de site, daar staan wel wat extreme voorbeelden tussen de foto's. Niet alleen bij bmw kijken, maar ook bij de andere merken. Jongens met verstand van breeed en groot zitten hier op je te w88. En het is ook niet al te ver weg voor je.
Ook voor je banden ben je hier echt aan het goede adres. Tweedehands zal lastig worden, maar ze zijn heel scherp met prijzen.