Navigatie 4:3/MK3

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Rob82

Navigatie 4:3/MK3

Bericht door Rob82 » 25 jul 2009, 18:35

Hallo,

momenteel heb ik de MK3 navigatie-computer in mijn auto zitten. Ik heb al begrepen dat een 3D-weergave niet gaat lukken met deze computer. Echter, voordat ik besluit om een MK4 computer aan te schaffen, wat voor weergave is er wel mogelijk op de MK3? Ik heb momenteel pijltjes en dat vind ik 3x niks. Wellicht is een gulden middenweg, zoals 2D, mogelijk?
Indien ik toch een MK4 computer aanschaf, moet ik dan tevens een nieuwe kabelboom kopen, of kan ik dit simpelweg op de bestaande kabelboom aansluiten?

Alvast bedankt!

Groet,

Bocca

Re: Navigatie 4:3/MK3

Bericht door Bocca » 26 jul 2009, 00:00

4:3 moet volgens mij wel kaart weergave hebben, ik neem aan dat je dat bedoeld met 2d.
In het Navigatie menu (dus op de draaiknop drukken wanneer je in pijltjes mode zit) heb ik de optie 'MAP' of "Route Map"

Split screen zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn op een 4:3 gok ik zo.
Mk4 brengt naar mijn mening niet veel verbetering op een 4:3 scherm. Dan kan je beter investeren in een 16:9 met MK3. Dat is goed te doen met splitscreen.

Je hebt niets anders nodig om een MK4 te kunnen installeren als je al een MK3 hebt.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

Rob82

Re: Navigatie 4:3/MK3

Bericht door Rob82 » 26 jul 2009, 10:35

Hey Bocca, bedankt voor je tips!

Ik kwam gister een topic tegen op bimmerfest, waar verteld dat split screen wel mogelijk was, maar i.m.o. heeft dat weinig toegevoegde waarde. Het schermpje is simpelweg te klein voor zoveel informatie. Ik denk dat het dan maar rommelig oogt.
Ik denk dat ik voorlopig alleen een softwarematige update ga laten uitvoeren om eens te kijken wat ik dan heb en mocht ik in de toekomst nog steeds liever een MK4 willen, dan zal dat na verloop van tijd wel komen. Voorlopig ben ik nog steeds tevreden!

Een link van het topic dat ik tegen kwam; http://www.xoutpost.com/electronics/nav ... -here.html

Nogmaals bedankt!

Groet,

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”