Welke banden?
- DJLeonardo
Re: Welke banden?
Denk dat meer te maken heeft met het feit dat je nu een bredere band hebt en grotere en dus zwaardere velgen.
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 29 jul 2009, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- Beemerke2000
Ik had mij wel verwacht aan een stijging maar bijna 1L/100km is toch vrij veel.
Maarja het is toch maar een 7 maanden per jaar en dan gaan de winterbanden er terug onder.
Maarja het is toch maar een 7 maanden per jaar en dan gaan de winterbanden er terug onder.
- DJLeonardo
Nou als je daar op zit te wachten... dan gooi je die 16-ers er toch weer onder? Rijdt nog confortabeler ook...
Je kan ook een setje styling 73 eronder gooien Is een 17" 7J velg. Met een 205-50-17 band rijdt dat heerlijk en toch 17", vind ik een mooi compromis.
Je kan ook een setje styling 73 eronder gooien Is een 17" 7J velg. Met een 205-50-17 band rijdt dat heerlijk en toch 17", vind ik een mooi compromis.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
Ik houd het dan maar lekker bij Michelin Pilots. nog suggesties voor goede winterbanden? En dan het liefst vanaf een graadje of 7 ipv 2 of 3 graden. Dan kunnen ze er wat langer onder blijven.
- Beemerke2000
Bwa ik moet zeggen dat ik geen comfortverlies heb.DJLeonardo schreef:Nou als je daar op zit te wachten... dan gooi je die 16-ers er toch weer onder? Rijdt nog confortabeler ook...
Velen hadden mij gezegd dat mijn wagen veel harder ging worden,maar daar merk ik niets van
En 17 vindt ik nogal aan de kleine kant zeker met dat mijn wagen verlaagd is komt een 18 veel mooier uit.
En ik zit niet te wachten op mijn 16-ers maar met de zomerbanden kan je toch maar een 7 a 8 tal maanden rijden en dat zijn ze er weer met hun vuil zout.
Dus 15.000km meer verbruik zullen de zaak niet maken
De stijging in verbruik is inderdaad wel erg hoog. Ik heb zelf winterbanden 205/50 17" en sta nu op 18" 255/35 achter en 245/40 voor, maar dat heeft het verbruik amper omhoog gebracht.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Dat is zo persoonlijk, daar kan eigenlijk niemand een antwoord op geven.Faceman770 schreef:Maar wat is nu de beste band voor mijn Bimmer, specifiek?
Met Michelin PS2 zit je volgens mij altijd wel goed, als ik het hier zo lees.
Jammer genoeg is dat zo ook ongeveer de duurste band.
Een goed alternatief vind ik de Dunlop sport maxx, die ik zelf ook heb.
-
Okay, harstikke bedankt.
- bmw325ticompact
ik ben toe aan een nw setje banden achter. Nu kan ik aan de P700 van Pirelli komen iemand ervaring met dit merk/type?
Misschien wel handig om even de bandenmaat en het type er bij te zetten. 17 inch (M breedset) in combinatie met Dunlop Sportmaxx SP is een hele dikke afrader.bjornc schreef:Een goed alternatief vind ik de Dunlop sport maxx, die ik zelf ook heb.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
-
Heb zelf deze week voor 2 nog redelijke goede Toyo Proxis banden laten vervangen voor 2 Michelin's Primacy ( 225/45/17). Ik heb ze vervangen aangezien ik vond dat de auto erg veel last van sporing heeft. (De draagarmrubbers zijn vervangen en verder is alles ok). Heb nog niet veel kunnen rijden maar het idee dat deze band een stuk stiller is en minder zoekerig is. Van het weekend maar eens een goed doel zoeken om naar toe te rijden.
Als ze bevallen komen ze er ook achter op, daar zitten nu nog de toyo's en het lijkt erop dat het geluid nu ook meer van achter komt.
Als ze bevallen komen ze er ook achter op, daar zitten nu nog de toyo's en het lijkt erop dat het geluid nu ook meer van achter komt.
- Grunnbimmer
Vorige week de Michelin HX MXM's laten vervangen door Primacy HP's in de maat 205/55/16.
Na 't glibberige traject van nieuwe banden overwonnen te hebben, ben ik tevreden.
Grip heel erg oke, ook met nat wegdek.
Aquaplanning uiteraard goed met 8mm profiel
Mooi stil
Het nerveuze trekken op spoorvorming is verdwenen.
Slijtage: heel erg goed. Na 700km nog geen slijtage te zien
Na 't glibberige traject van nieuwe banden overwonnen te hebben, ben ik tevreden.
Grip heel erg oke, ook met nat wegdek.
Aquaplanning uiteraard goed met 8mm profiel
Mooi stil
Het nerveuze trekken op spoorvorming is verdwenen.
Slijtage: heel erg goed. Na 700km nog geen slijtage te zien
Ik ben overgestapt van 17 inch Dunlop SP Sport 225 voor en 245 achter naar mijn nieuwe banden/velgen 18 inch Dunlop Sportmaxx 225 rondom. Ik vind dat mijn auto veel lekkerder over putdeksels en drempels gaat. Eerst was er toch een soort van "klap" en nu meer een gedempte "klap".
- Spoiler: Laat zien
Ik had op mijn 18'' e92 m velgen, nankang 225-25-18, het rijd niet lekker vond ik, na wat slijtage gaan die banden al erg veel zoeken wat ontzettend hinderlijk is. Dus ik zou der niet meer voor gaan.
Nu heb ik op mijn alpina's michelin pilot sport 2 banden 265-30-19, dit zijn top banden, goed grip nat en droog wegdek. Slijtage best wel snel vond ik eigenlijk, vooral achter. Zijn stille banden. Wel prijzig.
Nu heb ik achter yokohama banden, en moet zeggen dat ze wat meer stuiterend zijn en wat lawaaierig en veel minder grip.
Nu heb ik op mijn alpina's michelin pilot sport 2 banden 265-30-19, dit zijn top banden, goed grip nat en droog wegdek. Slijtage best wel snel vond ik eigenlijk, vooral achter. Zijn stille banden. Wel prijzig.
Nu heb ik achter yokohama banden, en moet zeggen dat ze wat meer stuiterend zijn en wat lawaaierig en veel minder grip.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +