Probleempje met cruisecontrol
-
Cstreutjes
Probleempje met cruisecontrol
Hallo allemaal,
Ik heb sinds 3 dagen een BMW 316i (uit 1999, volgensmij 'n E46). Ik heb een probleempje met de cruisecontrol.
Als ik deze aanzet gaat wel altijd het groene lampje aan, maar als ik vervolgens op de "+" druk, doet hij het vaak niet. Vaak moet ik hem paar keer uitzetten voordat hij het pas doet.
Ook heb ik het probleem dat als ik de cruisecontrol onderbreek door op de rem te trappen, dan blijft het lampje aan (dat hoor ook zo), maar het gaspedaal blokkeerd (zit ook geen beweging in). Als ik dan de cruisecontrol helemaal uitzet en weer terug aan zet en een snelheid instel, dan doet hij het pas weer en dan werkt 't gaspedaal ook pas weer...
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb sinds 3 dagen een BMW 316i (uit 1999, volgensmij 'n E46). Ik heb een probleempje met de cruisecontrol.
Als ik deze aanzet gaat wel altijd het groene lampje aan, maar als ik vervolgens op de "+" druk, doet hij het vaak niet. Vaak moet ik hem paar keer uitzetten voordat hij het pas doet.
Ook heb ik het probleem dat als ik de cruisecontrol onderbreek door op de rem te trappen, dan blijft het lampje aan (dat hoor ook zo), maar het gaspedaal blokkeerd (zit ook geen beweging in). Als ik dan de cruisecontrol helemaal uitzet en weer terug aan zet en een snelheid instel, dan doet hij het pas weer en dan werkt 't gaspedaal ook pas weer...
Re: Probleempje met cruisecontrol
Nee geen ervaring mee maar ik zou er als ik jou was even mee langs de dealer gaan 
Het eerste heb ik geen ervaring mee.Cstreutjes schreef:Hallo allemaal,
het tweede wel: Je hebt een m43 motor met een mechanisch gaspedaal/cruise control. Je gasklep is een beetje vuil. Een tijdelijke oplossing is om de gaskabel IETS strakker te stellen (zonder dat je stationair omhoog gaat).
De echte oplossing is om je gasklephuis even uit te bouwen en schoon te maken met carburateurreiniger. Is een klein half uurtje werk.
lees anders dit onderwerp eens door: http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... jft+hangen
-
Cstreutjes
Super bedankt. Ik ga dit eens proberen!
Maar het gekke is, dat als ik de cruisecontrol via het stuur eraf zet, dan dat 't pedaal 't wel gewoon...
Maar ik vindt wel dat het gaspedaal ook 'n beetje "krast" (niet soepel)...
Maar het gekke is, dat als ik de cruisecontrol via het stuur eraf zet, dan dat 't pedaal 't wel gewoon...
Maar ik vindt wel dat het gaspedaal ook 'n beetje "krast" (niet soepel)...
Dat kleven van 't gaspedaal is vrijwel zeker een vervuilde gasklep. Is makkelijk te controleren en kan geen kwaad. (was is je km-stand?)
Verder zou het krassen veroorzaakt kunnen worden doordat er wat troep in je gaskabel zit. Je kunt de gaskabel eens proberen te smeren.
Verder zou het krassen veroorzaakt kunnen worden doordat er wat troep in je gaskabel zit. Je kunt de gaskabel eens proberen te smeren.
-
Cstreutjes
De kilometerstand is 133.000.
Het klopt ook inderdaad als de cruisecontrol eraf springt en ik trap iets harder op het gas, dan schiet hij erdoor en doet ie het wel... Dus ik denk inderdaad dat dat het probleem is.
Maar weet iemand ook wat het probleem kan zijn dat de cruisecontrol 60% van de keren niet aan wil gaan? Dan druk ik op I/O en gaat er 'n groen CC lampje branden, maar als ik dan vervolgens een snelheid kies (op + druk), gebeurt er niks.
Het klopt ook inderdaad als de cruisecontrol eraf springt en ik trap iets harder op het gas, dan schiet hij erdoor en doet ie het wel... Dus ik denk inderdaad dat dat het probleem is.
Maar weet iemand ook wat het probleem kan zijn dat de cruisecontrol 60% van de keren niet aan wil gaan? Dan druk ik op I/O en gaat er 'n groen CC lampje branden, maar als ik dan vervolgens een snelheid kies (op + druk), gebeurt er niks.
je moet ook niet op + drukken, maar op het kilometerklok tekentje, dat plusje is er alleen om je vastgestelde snelheid te verhogen met 2,5 km
BMW is a pleasure that you never can measure
nee hoor, het knopje wat jij bedoelt is om naar je laatst vastgelegde snelheid te gaan (als je bv hebt moeten remmen oid)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik had dit probleem ook rond die kilometerstand.
(volgende problemen gaan zijn: fusee kogels, silent blocks, vacuüm slang en misschien je raambediening :-) )
(volgende problemen gaan zijn: fusee kogels, silent blocks, vacuüm slang en misschien je raambediening :-) )
-
Cstreutjes
Niet zo positief he Doezel...
Het is niet zomaar 'n merk, het is BMW, dat zal echt niet bij 133.000 kilometer kapot gaan. Ik heb 'n kennis die 'n BMW heeft met 312.000 op de teller en die werkt nog steeds perfect!
Het CC tekentje is inderdaad voor de vorige snelheid te hervatten. Dus met het + tekentje kun je de huidige snelheid vasthouden (maar dat doet hij dus 8 van de 10 keer niet)...
Maar heeft iemand ook de oplossing voor dit probleem?
Het is niet zomaar 'n merk, het is BMW, dat zal echt niet bij 133.000 kilometer kapot gaan. Ik heb 'n kennis die 'n BMW heeft met 312.000 op de teller en die werkt nog steeds perfect!
Het CC tekentje is inderdaad voor de vorige snelheid te hervatten. Dus met het + tekentje kun je de huidige snelheid vasthouden (maar dat doet hij dus 8 van de 10 keer niet)...
Maar heeft iemand ook de oplossing voor dit probleem?
Laatst gewijzigd door Cstreutjes op 10 aug 2009, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ik moest bij m'n oude sportstuur ook vaak 2 x drukken voordat de CC pakte, na de wissel met
stuur was het weg.
Slecht contact op het stuur dus, wellicht kun je het eens doorspuiten met perslucht?
Slecht contact op het stuur dus, wellicht kun je het eens doorspuiten met perslucht?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
Hoi, ik heb dit probleem ook met de cruise control; is iemand al achter de oplossing? Heeft het reinigen van de contacten gewerkt? De dealer wil mij een nieuwe cruise control aansmeren voor 850 euro!!!
Ik heb exact hetzelfde (eerste) probleem.
Bij mij werkt de cruisecontrol als het niet nat is (regen) of erg koud.
Soms doet hij het een tijd niet, maar als ik dan weer ergens ben gestopt of door de stad rijdt met stoplichten, werkt hij weer wel.
Ik heb de actuator al vervangen en het probleem bleef. Ik vermoed nog steeds een slecht contact ivm vocht/koude en dat de stationair draaiende motor hem soms genoeg kan verwarmen waardoor hij weer werkt.
Bij mij werkt de cruisecontrol als het niet nat is (regen) of erg koud.
Soms doet hij het een tijd niet, maar als ik dan weer ergens ben gestopt of door de stad rijdt met stoplichten, werkt hij weer wel.
Ik heb de actuator al vervangen en het probleem bleef. Ik vermoed nog steeds een slecht contact ivm vocht/koude en dat de stationair draaiende motor hem soms genoeg kan verwarmen waardoor hij weer werkt.
Probleem kan ook in de knoppen zelf zitten (aan het stuur), die willen ook nog wel eens kapot gaan of slecht contact maken 
www. M3 register .nl
-
queen1
Ik heb dit probleem ook.
Ik hoorde laatst van iemand die zei dat dit aan de remlichtschakelaar kan liggen?
Als ik bij mij de rempedaal iets optil doet hij het nl. wel.
Maar dan hoor ik een klik en schakeld uit, en airbaglampje gaat dan branden.
Kent nog iemand dit probleem?
Ik hoorde laatst van iemand die zei dat dit aan de remlichtschakelaar kan liggen?
Als ik bij mij de rempedaal iets optil doet hij het nl. wel.
Maar dan hoor ik een klik en schakeld uit, en airbaglampje gaat dan branden.
Kent nog iemand dit probleem?