automatisch inklapbaar spiegels achteraf
automatisch inklapbaar spiegels achteraf
Voor mijn e46 cabrio wil ik deze week m3 replica spiegels kopen bij HL Automotive namelijk:
http://www.hlautomotive.com/?act=sp&mod ... iegels%201
maar dan voor 200 Euro..
Mijn auto heeft nu alleen electrische spiegels en helaas niet dat het automatisch gaat inklappen..
Ik wil toch dat het automatisch gaat inklappen en wat moet ik dan kopen of doen.
DIY kon ik niet vinden.. Moet ik ook kabel trekken naar zekeringen...
Of is het alleen spiegel kopen met automatisch inklapbaar functie en alleen de spiegelknop (adapter) kopen..
http://www.hlautomotive.com/?act=sp&mod ... iegels%201
maar dan voor 200 Euro..
Mijn auto heeft nu alleen electrische spiegels en helaas niet dat het automatisch gaat inklappen..
Ik wil toch dat het automatisch gaat inklappen en wat moet ik dan kopen of doen.
DIY kon ik niet vinden.. Moet ik ook kabel trekken naar zekeringen...
Of is het alleen spiegel kopen met automatisch inklapbaar functie en alleen de spiegelknop (adapter) kopen..
Re: automatisch inklapbaar spiegels achteraf
Je zult meer moeten hebben, want die knop die in je deur zit stuurt weer een module aan die in je deur hangt en om het even extra leuk te maken... Bij een sedan schijnt er alleen een module in de bestuurdersdeur te zitten, ebij een coupe aan beide kanten.
- DJLeonardo
en vergeet niet dat je ook memory stoelen moet hebben.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Nee dat hoeft niet, mijn auto heeft ook elektrisch inklapbare spiegels maar gewoon handmatige stoelen, af-fabriek...
Ff een vraagje dan. Klappen die dan automatisch in als je de motor uitschakelt? Of moet je eerst dat knopje in de deur induwen? En zit er in die module ook een parkeerfunctie? Wat ik me afvraag aan zo'n parkeerfunctie. Draait de spiegel ook naar beneden toe als je gewoon achteruitrijdt?
Voor dat naar beneden draaien bij achteruit rijden heb je idd memory nodig dus dat werkt dan niet.
Verder zul je je spiegels moeten inklappen met een klein extra knopje op de console van je spiegelbediening. Ze klappen niet automatisch in zodra de auto van het contact gaat ofzo. Dat is allemaal wel te maken maar ik vind het zelf niet zo boeiend, ik gebruik het 'inklappen' namelijk werkelijk nooit...
Verder zul je je spiegels moeten inklappen met een klein extra knopje op de console van je spiegelbediening. Ze klappen niet automatisch in zodra de auto van het contact gaat ofzo. Dat is allemaal wel te maken maar ik vind het zelf niet zo boeiend, ik gebruik het 'inklappen' namelijk werkelijk nooit...
weten jullie ook exact welk onderdelen ik nodig heb zodat ik het deze week kan beginnen..
Moeten de spiegels ook automatisch inklapbaar functie hebben of gaat dat van zelf.. (door de module)..
En er is ook geen DIY gemaakt toch??. ik kon er geen vinden..
Raden jullie ook de spiegels aan die bij HL Automotive worden verkocht...??
Moeten de spiegels ook automatisch inklapbaar functie hebben of gaat dat van zelf.. (door de module)..
En er is ook geen DIY gemaakt toch??. ik kon er geen vinden..
Raden jullie ook de spiegels aan die bij HL Automotive worden verkocht...??
- DJLeonardo
ah, da's waar ook. Maar als ik de stoeprand functie wil moet ik heb ik dan genoeg aan de memory stoelen of moet ik dan electrisch inklapbare spiegels hebben? (incl die kastjes in de deur)Griffendahl schreef:Voor dat naar beneden draaien bij achteruit rijden heb je idd memory nodig dus dat werkt dan niet.
...
Volgens mij heb je voor de stoeprandfunctie geen inklapbare spiegels nodig, maar wel memory. (Hoe dat zit met retrofit memory functie weet ik echt niet) De stoeprandfunctie maakt gebruik van de motor om de spiegel in te stellen, niet van de motor om de spiegel in te klappen...
Weet niet exact hoe het zit met auto's met memory stoelen, maar dan heb je wel andere spiegels volgens mij, volgens mij is de welbekende 12-polige stekker voorbehouden aan auto's met memory en de 6-polige voor auto's zonder.
Ik weet in ieder geval dat bij inklapbare spiegels en een 6-polige stekker er nog een 2 polige stekker naast loopt voor het inklappen die niet compatible is met het inklap mechanisme van een spiegel met een 12-polige stekker, ook al heb je de twee juiste draden uit die 12-polige boom. Die 2-polige stekker loopt ook ergens anders heen als de rest van die stekker, namelijk naar die module, die overige 6 draden gaan naar de schakelaar...
Bij een 12-polige stekker gaan volgens mij alle draden rechtstreeks naar de schakelaar... Schakelaars voor 12-polig of 6-polig zijn bij mijn weten dan ook verschillend.
(ff onder voorbehoud dat het ook daadwerkelijk zo is, heb het allemaal los gehad maar is al ff terug en dit is zoals ik het me kan herinneren)
Voor wat betreft het nodig zijn van meer onderdelen, dan zou je B46 eens moeten vragen... Ik had begrepen dat hij die ombouw al eens gedaan heeft of in ieder geval op de hoogte is van hoe het zou moeten...
Weet niet exact hoe het zit met auto's met memory stoelen, maar dan heb je wel andere spiegels volgens mij, volgens mij is de welbekende 12-polige stekker voorbehouden aan auto's met memory en de 6-polige voor auto's zonder.
Ik weet in ieder geval dat bij inklapbare spiegels en een 6-polige stekker er nog een 2 polige stekker naast loopt voor het inklappen die niet compatible is met het inklap mechanisme van een spiegel met een 12-polige stekker, ook al heb je de twee juiste draden uit die 12-polige boom. Die 2-polige stekker loopt ook ergens anders heen als de rest van die stekker, namelijk naar die module, die overige 6 draden gaan naar de schakelaar...
Bij een 12-polige stekker gaan volgens mij alle draden rechtstreeks naar de schakelaar... Schakelaars voor 12-polig of 6-polig zijn bij mijn weten dan ook verschillend.
(ff onder voorbehoud dat het ook daadwerkelijk zo is, heb het allemaal los gehad maar is al ff terug en dit is zoals ik het me kan herinneren)
Voor wat betreft het nodig zijn van meer onderdelen, dan zou je B46 eens moeten vragen... Ik had begrepen dat hij die ombouw al eens gedaan heeft of in ieder geval op de hoogte is van hoe het zou moeten...
- DJLeonardo
sow. da's ingewikkeld x|
Dus moet ik eerst een 12 polige spiegelset regelen. hmmm.... Wat een gedoe
Dus moet ik eerst een 12 polige spiegelset regelen. hmmm.... Wat een gedoe
Je hebt in de basis inderdaad 2 versies: met memory en zonder memory (stoelen).
Zonder memory heeft de spiegel een 6 polige stekker (plus evt een 2 polige voor de inklapfunctie) welke direkt op de schakelaar zit aangesloten.
Met memory heeft de spiegel een 12 polige stekker welke op een spiegel module zit aangesloten. In ieder portier zit dan een dergelijke module ingebouwd.
Stoeprand functie werkt alleen als je dus dergelijke memory modules hebt, deze krijgen namelijk dmv potmeters in de spiegel de stand van de spiegelmotoren teuggekoppeld en weten dus hoever de spiegel naar onder moet stellen en weer terug.
Wil je inklapbare spiegels monteren kan dit op 2 manieren: als je al memory modules hebt is het alleen een kwestie van de juiste spiegels met de inklapmotoren plaatsen en de spiegel schakelaar vervangen door eentje met een inklap knopje, je hoeft dan verder geen bedrading aan te passen. Heb je echter geen memory moet je een inklapmodule kopen welke in achter het dasboard kastje hoort te zitten, hiervandaan moet dan extra bedrading worden getrokken naar beide spiegel inklapmotoren en naar de schakelaar, al met al dus veel meer werk..
Na bouwjaar 2003/2004 word het weer een ander verhaal want bij deze spiegels zitten de memory modules in de spiegel ingebouwd en worden de spiegels geheel anders aangestuurd hier kan je vrijwel niets meer aan aanpassen..
Ik ben zelf nu de spullen aan t verzamelen om memory/inklap spiegels in te bouwen, de bestuurders stoel heb ik hiervoor ook al eeder van memory voorzien ( had alleen gewone elektrische verstelling) als t klaar is zal ik wel het eea hier posten.
Zonder memory heeft de spiegel een 6 polige stekker (plus evt een 2 polige voor de inklapfunctie) welke direkt op de schakelaar zit aangesloten.
Met memory heeft de spiegel een 12 polige stekker welke op een spiegel module zit aangesloten. In ieder portier zit dan een dergelijke module ingebouwd.
Stoeprand functie werkt alleen als je dus dergelijke memory modules hebt, deze krijgen namelijk dmv potmeters in de spiegel de stand van de spiegelmotoren teuggekoppeld en weten dus hoever de spiegel naar onder moet stellen en weer terug.
Wil je inklapbare spiegels monteren kan dit op 2 manieren: als je al memory modules hebt is het alleen een kwestie van de juiste spiegels met de inklapmotoren plaatsen en de spiegel schakelaar vervangen door eentje met een inklap knopje, je hoeft dan verder geen bedrading aan te passen. Heb je echter geen memory moet je een inklapmodule kopen welke in achter het dasboard kastje hoort te zitten, hiervandaan moet dan extra bedrading worden getrokken naar beide spiegel inklapmotoren en naar de schakelaar, al met al dus veel meer werk..
Na bouwjaar 2003/2004 word het weer een ander verhaal want bij deze spiegels zitten de memory modules in de spiegel ingebouwd en worden de spiegels geheel anders aangestuurd hier kan je vrijwel niets meer aan aanpassen..
Ik ben zelf nu de spullen aan t verzamelen om memory/inklap spiegels in te bouwen, de bestuurders stoel heb ik hiervoor ook al eeder van memory voorzien ( had alleen gewone elektrische verstelling) als t klaar is zal ik wel het eea hier posten.
BMW 318CI 2003 M-Technik II 

Sluit-knop op sleutel ingedrukt houden werkt ook. Gaan eventuele openstaande ramen ook nog eens dicht.Griffendahl schreef:..
Verder zul je je spiegels moeten inklappen met een klein extra knopje op de console van je spiegelbediening. Ze klappen niet automatisch in zodra de auto van het contact gaat ofzo...
Bij mij niet...
Alle ramen incl. dakraam gaan dicht, maar spiegels niet...
Alle ramen incl. dakraam gaan dicht, maar spiegels niet...
- DJLeonardo
Nou dat lijkt me interessant. Ik heb inmiddels de memory stoel(en) ingebouwd en dat was een fluitje van een cent. Maar alleen omdat ik wist hoe het moest (mede dankzij het forum en een paar leden zoals PatronKJ_bmw schreef:...... als t klaar is zal ik wel het eea hier posten.

Voordat ik aan die spiegels begin wil ik het dan wel hetzelfde doen. Een goed begin is het halve werk.
dan wacht ik ook even met inbouwen.. m3 spiegels ga ik deze week halen voor 200 euro..
Kan je dan ook gelijk een DIY maken voor ons zodat we het netjes kunnen inbouwen... (
alvast bedankt
)
Nadat je alles hebt gekocht kan je dan ook de prijzen en wat we nodig hebben vermelden..??
Kan je dan ook gelijk een DIY maken voor ons zodat we het netjes kunnen inbouwen... (

Nadat je alles hebt gekocht kan je dan ook de prijzen en wat we nodig hebben vermelden..??