automatisch inklapbaar spiegels achteraf
Re: automatisch inklapbaar spiegels achteraf
passen oem coupe spiegels 1 op 1 op een sedan? Of moet je dan nog vanalles aanpassen? ook ben ik benieuwd naar de prijs van de inklapmodule..
Increase the Peace!
de voet is anders, kun je bestellen bij MorVision
of je kunt ze, zoals ene lucky b*st*rd die ik ken, incl deze voeten, vooreen sch**tprijs, gebruikt op de kop tikken

- Edit:
- voor
spiegels iig, ik ken ze niet voor qp spiegels, je kunt iig niet de voet 1 op 1 zo overzetten, of Fanatics.com heb ik ook eens gelezen dat je de qp-voeten kunt afslijpen zodat ze wel mooi passen
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Mij werd er verteld dat de sedan spiegels niet op de coupe passen en andersom ook niet..bibic schreef:passen oem coupe spiegels 1 op 1 op een sedan? Of moet je dan nog vanalles aanpassen? ook ben ik benieuwd naar de prijs van de inklapmodule..
Maar wat er aangepast moet worden weet ik ook niet..
Dat is nou echt jammer, zeker omdat je meer inklapbare qp spiegels tegenkomt op het net dan inklapbare sedan spiegels.
Ik zal eens gaan graven op Fanatics.com. Of is er iemand hier deze mod eerder toegepast?
Ik zal eens gaan graven op Fanatics.com. Of is er iemand hier deze mod eerder toegepast?
Increase the Peace!
Klappen sedan spiegels wel op?
|

Touring zonder dakrails:
Die zijn er wel, alleen klappen ze in.
Increase the Peace!
volgens mij is dit een complete DIY:bmw43 schreef:weten jullie ook exact welk onderdelen ik nodig heb zodat ik het deze week kan beginnen..
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... ust+mirror
- Edit:
- en hier hoe je de qp adapterplaten moet aanpassen tbv sedan:
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... s+on+sedan
tis zo druk op het werk... (h)
|

Touring zonder dakrails:
TOP!

Same here!tis zo druk op het werk...

Increase the Peace!
Waarom loop ik nou nooit tegen zulke koopjes aanOpt1mus schreef:of je kunt ze, zoals ene lucky b*st*rd die ik ken, incl deze voeten, vooreen sch**tprijs, gebruikt op de kop tikken

Je kan de voeten van de coupe zelf ook op maat maken voor een sedan, 't is in mijn ogen niet de allermooiste oplossing maar 't werkt wel en 't is niet een dure oplossing... En het werkt zowel voor standaard coupé als M3 spiegels...
Klikkerdeklik voor een DIY...
Maar mannekes toch, jullie weten geen van allemaal hoe het moet.
ten eerste: Er zit helemaal geen module in de deur voor de spiegels opklappend te maken!
ten tweede: Memory is vereist om geen herprogrammatie te moeten doen bij de dealer
ten derde: Je hebt de knop nodig met opklapknopje
ten vierde: Je moet eerst nakijken of aan je huidige spiegelknoppen, 1 of 2 stekkers zitten om te weten welke nieuwe knop je moet kopen.

ten eerste: Er zit helemaal geen module in de deur voor de spiegels opklappend te maken!
ten tweede: Memory is vereist om geen herprogrammatie te moeten doen bij de dealer
ten derde: Je hebt de knop nodig met opklapknopje
ten vierde: Je moet eerst nakijken of aan je huidige spiegelknoppen, 1 of 2 stekkers zitten om te weten welke nieuwe knop je moet kopen.
Zo te horen weet jij het wel...CTD schreef:ten eerste: Er zit helemaal geen module in de deur voor de spiegels opklappend te maken!

Bij mij zit er toch 100% zeker zo'n klein zwart kastje icm met de 6-polige stekker... Die zit tussen het knopje en de twee extra draden van de spiegels zelf, haal je die er tussenuit, klapt die niet meer in.
Wellicht toch dat het niet bij alle auto's helemaal hetzelfde is...

die spiegels die je overigens laat zien, zijn geen M3 spiegels maar E39 M5 spiegels, die zijn boller, groter en lijken dus absoluut niet op die van een M3.
en in een M3 zitten van die zwarte kastjes, ik heb ze ook uit een schadeauto gehaald
en in een M3 zitten van die zwarte kastjes, ik heb ze ook uit een schadeauto gehaald

BMW is a pleasure that you never can measure
Ik heb ondertussen inklapbare spiegels met memory ingebouwd.
Alles werkt perfect, alleen stoeprand functie werkt nog niet, verwacht dat dit een kwestie van instellen is.
Ik had eerder al mijn stoelen omgebouwd naar memory.
Voor de ombouw heb ik een set spiegels voorzien van memory en inklapmotoren, een set memory modules voor in de portieren, een nieuwe spiegel schakelaar en divers draad en stekkers gekocht.

Om de boel te laten werken moeten de memory modules voorzien worden van I-bus, 12V konstant en Gnd.
Hiervoor kan je de 3 draden gebruiken welke van het bestuurders portier naar het bijrijders portier lopen, deze draden zitten oorspronkelijk tussen de rechter spiegel en de spiegelschakelaar. De draden (geloof blauw/wit, blauw groen en blauw/zwart) kan je thv het dashboardkastje uit de draadbundel halen en van de benodigde signalen voorzien.

Vervolgens moet je nog een 4 aderig kabeltje maken vanaf de nieuwe schakelaar naar de memory module, ik heb hiervoor stekkers en draad gehaald bij de dealer.

Als alles zit is het alleen nog een kwestie van de nieuwe spiegels aansluiten op de memory modules en klaar..

Heb trouwens gelijk "even"orignele e92 led units in mijn portiergrepen ingebouwd, alles lag toch al uit elkaar....

Alles werkt perfect, alleen stoeprand functie werkt nog niet, verwacht dat dit een kwestie van instellen is.
Ik had eerder al mijn stoelen omgebouwd naar memory.
Voor de ombouw heb ik een set spiegels voorzien van memory en inklapmotoren, een set memory modules voor in de portieren, een nieuwe spiegel schakelaar en divers draad en stekkers gekocht.

Om de boel te laten werken moeten de memory modules voorzien worden van I-bus, 12V konstant en Gnd.
Hiervoor kan je de 3 draden gebruiken welke van het bestuurders portier naar het bijrijders portier lopen, deze draden zitten oorspronkelijk tussen de rechter spiegel en de spiegelschakelaar. De draden (geloof blauw/wit, blauw groen en blauw/zwart) kan je thv het dashboardkastje uit de draadbundel halen en van de benodigde signalen voorzien.

Vervolgens moet je nog een 4 aderig kabeltje maken vanaf de nieuwe schakelaar naar de memory module, ik heb hiervoor stekkers en draad gehaald bij de dealer.

Als alles zit is het alleen nog een kwestie van de nieuwe spiegels aansluiten op de memory modules en klaar..

Heb trouwens gelijk "even"orignele e92 led units in mijn portiergrepen ingebouwd, alles lag toch al uit elkaar....

BMW 318CI 2003 M-Technik II