Welke remblokken?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
scooby79

Re: Welke remblokken?

Bericht door scooby79 » 10 aug 2009, 16:05

bij hoeveel km worden de schijven vernieuwd ? en wat kost een setje gegroefde schijven rondom met bijpassende blokjes?
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste

bulldogg

Bericht door bulldogg » 10 aug 2009, 16:32

Sommigen geven het advies om de schijven altijd mee te vervangen bij het vervangen van de blokken.
Mits de schijven nog recht zijn en voldoen aan de door de fabrikant opgegeven minimale dikte, kan je ze hergebruiken.
Mijn km-stand staat nu op 73dkm.
De blokken voren zijn zga versleten, achter kunnen ze nog wel effe mee.
De schijven zijn echter al aardig diep gegroefd en zijn mee aan vervanging toe.
Gezien het oog ook wat wil, wordt alles compleet vervangen.

Wat prijzen betreft: google is your friend! ;)
Er zijn talloze merken en de prijzen kunnen flink varieren.
Reken maar op zon €350 tot €600+++ compleet (excl. monteren).
Laatst gewijzigd door 320driver op 06 jul 2010, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 10 aug 2009, 19:13

Dat laatste was ik kwijt
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

scooby79

Bericht door scooby79 » 10 aug 2009, 19:19

lijkt me sterk iedere keer vervangen als de blokken op zijn. dat hebben ze bij mij nog nooit gedaan. ja had al eens gekeken op de site van jouw merk optimus +-600 voor en achter bij elkaar
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 10 aug 2009, 20:08

Idd, de blokken zijn bewust van zachter materiaal zodat die slijten en de schijven zo min mogelijk :roll:

Andersom is wel zo, schijven vervangen, dan ook blokken gelijk mee pakken...

bulldogg

Bericht door bulldogg » 10 aug 2009, 20:15

bulldogg schreef: Mits de schijven nog recht zijn en voldoen aan de door de fabrikant opgegeven minimale dikte, kan je ze hergebruiken.
Als de schijven niet versleten zijn, hoeven ze niet vervangen te worden...iets ander beweer ik niet -_-
Er zijn echter mensen die anders aanraden en er zijn ook remblokken die niet zo vriendelijk met je schijven omgaan en deze flink kunnen slijten en dan zullen ze vervangen moeten worden.

bulldogg

Bericht door bulldogg » 17 aug 2009, 19:10

Dit weekend heb ik de nieuwe schijven en remblokken gemonteerd.
Het is dus zimmermann sport geventileerde remschijven met EBC redstuff remblokken geworden.
Tevens even de remvloeistof vervangen met ATE super blue.

Ik moet zeggen dat ik nu al tevreden ben; de blokken en schijven zijn nog niet ingeremd en koud presteren ze praktisch hetzelfde als oem naar mijn gevoel.
Ze zijn wel iets minder happerig als oem, maar daarvoor wel goed te doseren.
Ik ga ervan uit dat ze enkel nog beter zullen presteren als ze eenmaal zijn ingeremd.
Ik ben er in ieder geval blij mee en ze zien er nog goed uit ook 8)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 02 jul 2010, 15:16

Ben erg benieuwd of er inmiddels meer ervaringen zijn met de Hawk HPS blokken. Ga binnekort de voorkant vervangen. Schijven worden dit keer Zimmerman geperforeerd. blokken worden of Ferodo DS performance of Hawk HPS. Beiden via finelinimports te krijgen. De Ferodo's zijn 110 en de Haws 80 euro. Als die Hawks net zo goed zijn wil ik die best eens proberen. En wat weet men van Ate blokken? Die zag ik in duitsland voor onder de 60 euro.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 05 jul 2010, 21:50

Ik ben nu bezig met Stoptech streetperformance remblokken.(voor sportief straat/licht circuit)
Heb er ook goede verhalen over gelezen, en ga ze icm m'n huidige oem schijven gebruiken(want die zijn nog goed)...helaas is de levering (DBM is importeur in NL) niet erg vlot, dus als het te lang gaat duren ga ik gewoon weer voor Textar.

gr.
Marvin

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 05 jul 2010, 23:17

Is dat niet zonde om zulke dure blokken te gebruiken op een schijf waarbij ze niet echt tot hun recht komen? Zo duur zijn geperforeerde schijnven ook niet meer. Ik heb ZImmermanns voor 140 euro. Een beetje performance blokje kost dat ook wel.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 06 jul 2010, 08:04

Blokken zijn 95,- euro....valt voor een merk als Stoptech wel mee vind ik.

Die blokken kunnen goed op oem schijven, ja en nog wat beter op high-performance schijven...maar mijn schijven heb ik opgemeten en die zijn nog erg goed, zonde dus om die niet gewoon te gebruiken.
Bevallen die Stoptech blokken goed, dan koop ik bij de volgende keer dat m'n blokken op zijn ook nieuwe Zimmermann schijven erbij. :)

gr.
Marvin

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”