volumeregeling navi Mk4
- Westlander
volumeregeling navi Mk4
Weet iemand hoe ik de gesproken navigatie aanwijzingen helemaal uit kan schakelen? Ik heb een Mk4 navi met 16:9 scherm. Bij instellingen vind ik een mogelijkheid om het navigatievolume aan te passen, maar als ik hem hier helemaal zacht zet komen de aanwijgingen nog best hard door. Moet je dit instellen per geluidsbron? Ik wil de aanwijzingen helemaal niet horen, aan het scherm heb ik genoeg.
Re: volumeregeling navi Mk4
Met de rechter draaiknop (tijdens een route) op de regel "instructie" gaan staan (waar ook het speaker teken achter staat) en dan de knop indrukken en even vast houden. Als het goed is komt er dan een rode streep door het speakertje en wordt de dame (of heer) stil. Dit zal je echter bij elke route moeten herhalen.
Het gesproken volume van de navi zou je alleen via de zgn "secret" menu's kunnen aanpassen echter in de praktijk is dat eigenlijk niets anders het TP volume dat je ook via de gewone INFO knop bereiken kan. Het TP volume aanpassen heeft direct invloed op het volume dat niet alleen voor verkeer ( lees: file ) meldingen maar ook door de navi truus gebruikt word.
Het TP volume kan je instellen van -9 t/m +9. Zet je dit op -9 dan is vanzelfsprekend dat je dan ook geen hoorbare verkeer meldingen meer hebt mits je dat gebruikt natuurlijk ...
Het TP volume kan je instellen van -9 t/m +9. Zet je dit op -9 dan is vanzelfsprekend dat je dan ook geen hoorbare verkeer meldingen meer hebt mits je dat gebruikt natuurlijk ...
Wanneer de radio uitstaat bedien je met je volume knop direct het volume van de navigatie.
Ik weet even niet of hij dit 'onthoud'
Ik weet even niet of hij dit 'onthoud'
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
- Westlander
Hier kan ik wel wat mee, bedankt heren!