steunpunten voor krik
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 dec 2007, 18:52
steunpunten voor krik
waar kan ik een hydraulische krik en steunen onder plaatsen zonder schade te berokkenen. Zowel voorkant als achterkant. Ik zou graag beginnen het onderhoud zelf te doen. Evt. foto's hiervan.
Re: steunpunten voor krik
Hi,
De bmw heeft 4 punten waar je hem op kan krikken net achter de voorwielen en net voor de achterwielen.
Kijk anders even in je instructieboekje bij" wiel verwisselen"
grts. Guillaume
De bmw heeft 4 punten waar je hem op kan krikken net achter de voorwielen en net voor de achterwielen.
Kijk anders even in je instructieboekje bij" wiel verwisselen"
grts. Guillaume
Re: steunpunten voor krik
Uhm die dingen zijn van kunststof en een hydraulische krik valt daar niet precies in zoals het bijgeleverde japanner krikje...
Snap dat je bang bent die kunststof punten te vernaggelen... ??
Snap dat je bang bent die kunststof punten te vernaggelen... ??
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 dec 2007, 18:52
Re: steunpunten voor krik
Ja dat is hem juist. Ik moet een methode vinden om de auto naar boven te krikken met hydraulische krik (niet de standaardkrik van de auto) en vervolgens daar een steun onder te plaatsen. Dus moet eigenlijk twee punten per zijde hebben.
- mabaseliers
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 okt 2007, 19:07
Re: steunpunten voor krik
For what it's worth:
Toen ik laatst de winterbanden erom heb gelegd heb ik de hydraulische krik gewoon tegen het chassis gezet (onder de uitsparingen voor de originele krik). Wel heel voorzichtig gedaan, want ik was ook niet zeker of ik er goed aan deed! Maar het ging goed, niets kapot gemaakt!
Dus ik denk dat het wel kan, desnoods leg je er een stukje hout tussen om de druk te verdelen.
Je zorgt natuurlijk wel dat de auto vlak staat. Want opkrikken gaat makkelijker als de handrem er niet op staat (en in z'n vrij). Ik 'gebruikte' de parkeergarage op mijn werk, was beter verlicht en een stuk minder koud dan buiten op straat ;-).
Gr,
Marc
Toen ik laatst de winterbanden erom heb gelegd heb ik de hydraulische krik gewoon tegen het chassis gezet (onder de uitsparingen voor de originele krik). Wel heel voorzichtig gedaan, want ik was ook niet zeker of ik er goed aan deed! Maar het ging goed, niets kapot gemaakt!
Dus ik denk dat het wel kan, desnoods leg je er een stukje hout tussen om de druk te verdelen.
Je zorgt natuurlijk wel dat de auto vlak staat. Want opkrikken gaat makkelijker als de handrem er niet op staat (en in z'n vrij). Ik 'gebruikte' de parkeergarage op mijn werk, was beter verlicht en een stuk minder koud dan buiten op straat ;-).
Gr,
Marc
- mabaseliers
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 okt 2007, 19:07
Re: steunpunten voor krik
Maar ja, 330dM en ondergetekende hebben het natuurlijk wel over 330d's, hè!?
Niet over al die andere kauwgummodellen!
Oh, nee dat was dit topic. ;-) ;-) ;-)
NOFI !!!
Gr,
Marc
Niet over al die andere kauwgummodellen!
Oh, nee dat was dit topic. ;-) ;-) ;-)
NOFI !!!
Gr,
Marc
- mabaseliers
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 okt 2007, 19:07
Re: steunpunten voor krik
Ja, ik geloof dat Mini het inmiddels succesvol heeft 'overgenomen' *D
Gr,
Marc
Gr,
Marc
- mabaseliers
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 okt 2007, 19:07
Re: steunpunten voor krik
Zzzzz... ja die prestaties van een Priuzzzz.... die zijn inderdaad zlaapverwekkend.... :z :z :z
(misschien tenzij je er Duracell instopt???) :-)
Gemeen hoor van je, om dat er hier weer zo in te wrijven!
... wel leuk ;-)
'ns kijken hoe lang en ver we off-topic kunnen blijven...
Gr,
Marc
(misschien tenzij je er Duracell instopt???) :-)
Gemeen hoor van je, om dat er hier weer zo in te wrijven!
... wel leuk ;-)
'ns kijken hoe lang en ver we off-topic kunnen blijven...
Gr,
Marc
- mabaseliers
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 okt 2007, 19:07
Re: steunpunten voor krik
Eeeh... 478 Nm!?
Dat zijn wel 6 hele dikke Duracells dan: M57TU D30 (met een chip)?
Ff iets anders, wat is deze pagina mager zeg: http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
Moet je eens vergelijken met onze buren:
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
http://fr.wikipedia.org/wiki/BMW_E46#E46
Zou dit forum daar niet het voortouw in moeten nemen? Hint anyone? ;-)
Gr,
Marc
PS Ik kwam dit nog tegen: AutoBild
Dat zijn wel 6 hele dikke Duracells dan: M57TU D30 (met een chip)?
Ff iets anders, wat is deze pagina mager zeg: http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
Moet je eens vergelijken met onze buren:
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E46
http://fr.wikipedia.org/wiki/BMW_E46#E46
Zou dit forum daar niet het voortouw in moeten nemen? Hint anyone? ;-)
Gr,
Marc
PS Ik kwam dit nog tegen: AutoBild