geel EML lampje bij starten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kaasplank

geel EML lampje bij starten

Bericht door kaasplank » 29 aug 2009, 13:07

Hoi,

Het viel me laatst op dat het EML lampje eventjes geel op licht als ik mijn auto start. Ik weet dat dit het engine management is maar ik vind op internet alleen maar verhalen van mensen waarbij het lampje tijdens het rijden aan blijft samen met een ander waarschuwingslampje. Bij mij gaat hij heel snel weer uit.

Wat kan dit zijn?
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Griffendahl

Re: geel EML lampje bij starten

Bericht door Griffendahl » 29 aug 2009, 13:09

Ik zou eens beginnen met uit laten lezen...

info

Bericht door info » 29 aug 2009, 13:35

Niets meer of minder dan: er zijn geen storingen.

hanse46

Bericht door hanse46 » 29 aug 2009, 14:32

Hij brandt in elk geval standaard bij contact op half. Als de motor loopt moet ie uit zijn. Is dat het geval, is er niks aan de hand.

Roy323Ci

Bericht door Roy323Ci » 29 aug 2009, 20:28

Jep heb ik ook. Lampje gaat aan bij op contact zetten, zodra motor loopt is deze gelijk weer uit.

rené328i

Bericht door rené328i » 30 aug 2009, 17:18

EML hoort bij het starten voor dat de motor loopt inderdaad even te branden samen met meerdere lampjes, bij echter gebeurt het met vochtig weer (dauw ed) dat het eml en ASC lampje blijven branden tijdens lopen van de motor (auto rijdt dan ook in noodloop).
Dit wordt vaak gekoppeld aan het gasklep huis (bij mij ook) maar ik heb hem laatst bij de dealer laten uitlezen nadat deze melding weer was voorgekomen hier kwam alleen een tijdelijke elektrische storing uit.

probleem is nog niet over nu is het zo dat als dit voorkomt dit regelmatig niet te resetten is nadat ik het contact uit en aan heb gezet maar nadat ik een meter vooruit rij contact volledig uit en weer starten dan is dit wel weer weg (zeer vreemd).
na deze bevindingen heb ik het vermoeden dat het bij mijn wielen te doen is alleen weet ik nog hoe het systeem precies werkt.

maar ik blijf zoeken alleen gaat het niet zo snel omdat het allemaal elektrisch is en ik hier niet zo veel kaas van heb gegeten

diagnose stellen is vrij lastig

gr

rené

kaasplank

Bericht door kaasplank » 31 aug 2009, 07:53

Heel mooi dat hij bij iedereen even aan gaat :P
Ik had al zo'n vermoeden maar ik kon het in de handleiding niet zo snel terug vinden.
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”