Hallo mensen,
Heb hier lang niks meer laten weten, er is heel veel gebeurd het afgelopen jaar, o.a. de blauwe 316i is vervangen door een 318i Automaat uit 1995 en deze is afgelopen zaterdag weer vervangen door een 318i Edition uit 1998...
Ik zal het eens opsommen:
Afgelopen jaar tijdens een olieservicebeurt aan de blauwe 316i gezien dat hij helemaal nat was van onderen, dit zou dus betekenen: bijna 1000 euro en de auto 3 dagen kwijt, of een andere halen en de auto verkopen, dus gewoon mobiel blijven... Nou ja, met pijn in het hart heb ik die blauwe te koop gezet en ondertussen vlakbij een volledig BMW dealeronderhouden bostongroene 318i Automaat gekocht met 145000 km op de teller. Hij was niet perfect van buiten, maar motorisch wel. Grille was gedeukt en linksachter had hij een deuk zitten. De grille vervangen door een andere en vers laten spuiten samen met het linkerachterscherm. Na net geen jaar rijden en wat onderhoud (dus nieuwe verstevigde draagarmen, schade laten herstellen en olieservice) verder, was ik weer toe aan een handgeschakelde BMW... Dus halverwege afgelopen maand bijna elke dag gekeken op alle autosites en een paar tegengekomen: 2 mooie 316i coupé's(zwart en grijs) uit 1995 en 1996 met allebei rond de 140 dkm, een zilvere 316i Edition sedan uit 1998 met 172 dkm en een bostongroene 318i Edition sedan uit 1998 met 172 dkm... De zwarte 316i coupé en de zilvere 316i sedan stonden bij Utrecht, de grijze 316i coupé stond bij een particulier in Heeswijk-Dinther en de bostongroene 318i Edition stond in Tegelen, dus relatief dicht in de buurt... En allemaal NAP erbij. Nu had ik een coupé altijd al mooi gevonden, dus heb ik gebeld voor die grijze 316i coupé in Heeswijk-Dinther en er zo min of meer uitgekomen dat ik vrijdag de 23e maart zou gaan kijken. Nu kwam die vrijdag waar ik naar uit had gekeken dus...krijg ik een sms "of ik nog interesse had in de BMW en dat deze verkocht was".... nou ja zeg!

Ik het bod ingetrokken en als reden opgegeven dat ik zou gaan kijken, dat deze auto gewoon verkocht was terwijl ik zou gaan kijken en dat ik best wel teleurgesteld was... Dus naar Tegelen gebeld toen ik ik de auto zat ernaartoe en gezegd dat we er rond 17.45u zou zijn, goed hij zou wachten. En ja, daar stond ie, beetje vies van het buiten staan maar echt heel strak en goed in de lak(kan een polijstbeurtje gebruiken door de wasstraatkrassen). Rijden kon niet meer, maar wel de zaterdag als we weer kwamen om de auto te kopen. Ik was wel overtuigd, dus hij mijn 318i automaat taxeren met dezelfde km.stand uit 1995. Nou ja, die prijs vond ik eerst wat te laag, maar toen ik me bedacht wat ik er allemaal voor luxe(dubbele airbag, climate control, pdc, cruise control, in hoogte verstelbaar stuur, digitale klok met buitentemperatuurmeter, mistlampen en achteraf ingebouwde trekhaak & afstandsbediening voor de cv) e.d. voor terug krijg dan was het me wel waard, want de verkoop wilde maar niet vlotten, ook niet met een lagere prijs.... dus afgelopen zaterdag is de bostongroene 318i automaat ingeruild voor een bostongroene 318i Edition uit 1998! Hij had alleen geen apk, maar daar is ie afgelopen weer vlekkeloos doorheen gekomen!

Tevens was ook een mistlampglas kapot, maar had toevallig 2 nieuwe mistlampen liggen die ik er meteen in heb gezet. De handelaar vertelde mij ook dat toen hij de auto net had, de auto koelvloeistof uitspoot overal, dus dat de koppakking kapot was en hij die had laten vernieuwen met nieuwe klepstoters e.d. Dus daar heb ik geen omkijken meer naar.
Nu wat specs van mijn nieuwe aanwinst:
BMW 318i Edition sedan
Bouwjaar: 13-03-1998
Kleur: Bostongrünmetallic
Opties:
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Automatisch dimmende binnenspiegel (origineel, heb ik alleen nog niet aangesloten)
Centrale vergrendeling
Climate control
Cruise control
Derde remlicht
Digitale klok met buitentemperatuurmeter (MID)
In hoogte verstelbaar stuur
Lederen stuurwiel
Lederen versnellingspook
Metallic lak
Middenarmsteun
Mistlampen
Park Distance Control
Achteraf ingebouwd en niet origineel:
Afstandsbediening voor centrale vergrendeling
Trekhaak
Sinds gisteren zitten er luxe platen en een mooie kentekenplaathouder van Keram op, ziet veel beter uit dan die goedkope houders, vandaag de platen vastgezet met schroeven zodat ze niet zo 1-2-3 meer te jatten zijn.
Genoeg gezwamd over de auto... over deze auto praat ik dus (verlichting lichtschakelaar is al gemaakt):
Foto's van hoe het nu uitziet met vastgeschroefde luxe platen en Keram kentekenplaathouder: