vlinderklep uitlaat
vlinderklep uitlaat
Hallo,
Ik heb een vraag over de vlinderklep in de rechterpijp van mijn 330CI. Ik wilde graag de golf tee mod mod ( slangetje lohalen waardoor klep open blijft ), om een wat dieper geluid te krijgen. Echter als de auto nu statinair draaid of ik wat gas geef staat deze al open.
Weet er iemand wanneer deze klep nu afsluit. Moet je hiervoor een bepaalde snelheid rijden?
Heb de zoekfunctie al gebruikt, en op het americaanse forum gezocht, maar kan eigenlijk hier geen duidelijke info over vinden.
Groet
Ik heb een vraag over de vlinderklep in de rechterpijp van mijn 330CI. Ik wilde graag de golf tee mod mod ( slangetje lohalen waardoor klep open blijft ), om een wat dieper geluid te krijgen. Echter als de auto nu statinair draaid of ik wat gas geef staat deze al open.
Weet er iemand wanneer deze klep nu afsluit. Moet je hiervoor een bepaalde snelheid rijden?
Heb de zoekfunctie al gebruikt, en op het americaanse forum gezocht, maar kan eigenlijk hier geen duidelijke info over vinden.
Groet
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: vlinderklep uitlaat
Hij sluit als je schakelt o.a. Lijkt me dus niet zinvol om hem permanent open te hebben. Zal wel iets met backpressure te maken hebben.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: vlinderklep uitlaat
Hij is dicht als de auto stationair loopt of wanneer je schakelt.
Het kan zijn dat jouw klep in de "open" positie blijft hangen.
Klep is er puur voor het geluid bij stationair en lage toerentallen.
En dan vooral om het "roggelen" te voorkomen.
Omdat de klep door het vaccuum van de motor geregeld wordt gaat hij dus dicht als je het gas loslaat.(bij het schakelen.)
Als je hem buiten werking stelt heeft dit geen enkele invloed op het functioneren van de motor, maar heb je wel een iets dieper geluid uit je uitlaat.
Het kan zijn dat jouw klep in de "open" positie blijft hangen.
Klep is er puur voor het geluid bij stationair en lage toerentallen.
En dan vooral om het "roggelen" te voorkomen.
Omdat de klep door het vaccuum van de motor geregeld wordt gaat hij dus dicht als je het gas loslaat.(bij het schakelen.)
Als je hem buiten werking stelt heeft dit geen enkele invloed op het functioneren van de motor, maar heb je wel een iets dieper geluid uit je uitlaat.
Re: vlinderklep uitlaat
Oke dank je wel.
Ik heb het klepje gecontroleerd, met mn vinger beweeg ik hem vrij gemakkelijk. Ik zou eigenlijk aan iemand moeten vragen die achter me rijdt of hij kan zijn, of hij dicht gaat als ik gas loslaat.
Ik had inderdaad al vernomen dat de klep puur voor het geluid is, en dat het voor de motor absoluut geen kwaad kan.
Ik heb het klepje gecontroleerd, met mn vinger beweeg ik hem vrij gemakkelijk. Ik zou eigenlijk aan iemand moeten vragen die achter me rijdt of hij kan zijn, of hij dicht gaat als ik gas loslaat.
Ik had inderdaad al vernomen dat de klep puur voor het geluid is, en dat het voor de motor absoluut geen kwaad kan.
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: vlinderklep uitlaat
Bij mij is ie iig open tijdens stationair. Hou je je hand erop dan klinkt ie idd minder "vol". Ben d'r wel tevreden mee zo.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: vlinderklep uitlaat
Als die bij jou ook openstaat tijdens stationair, zal het misschien zo horen. Dat hij misschien alleen open gaat met gasloten/schakelen.
Re: vlinderklep uitlaat
Nou, ik ben er achter. Klep hoorde ik van de week schakelen toen mijn vriendin wegreed. Ik denk dat je een bepaalde snelhijd moet hebben ofzo.
Ik heb het slangetje logsehaald, en een plug er in gestopt.
In de lage toerentallen klink hij nu iets zwaarder. Wel tevreden mee nu. .
Ik heb het slangetje logsehaald, en een plug er in gestopt.
In de lage toerentallen klink hij nu iets zwaarder. Wel tevreden mee nu. .
Re: vlinderklep uitlaat
Ik heb hetzelfde gedaan.
Slang los, en een boutje erin.
Dit met een tie wrap vast gezet, en de klep blijft altijd open.
De klep zal open lopen als het motorvacuum hoger word.
Geluid is een stuk dieper bij stationair en lage toerentallen.
Ik hoor iig een duidelijk verschil
Danny
Slang los, en een boutje erin.
Dit met een tie wrap vast gezet, en de klep blijft altijd open.
De klep zal open lopen als het motorvacuum hoger word.
Geluid is een stuk dieper bij stationair en lage toerentallen.
Ik hoor iig een duidelijk verschil
Danny
Re: vlinderklep uitlaat
jos82 schreef:Als die bij jou ook openstaat tijdens stationair, zal het misschien zo horen. Dat hij misschien alleen open gaat met gasloten/schakelen.
Mijne stond bij stationair gewoon dicht.......
- mjpvdgeheim
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 19:38
Onderdruksturing van uitlaatklep
Wie kan me hier iets meer over vertellen?
Wat is de functie vd klep?
Wanneer sluit deze klep?
Waar gaan de slanggetjes helemaal heen?
De ratel die ik eerder op het forum melde komt van de klep. Hoe kan ik deze ratel voorkomen/verhelpen?
http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... t7512.html
Wat is de functie vd klep?
Wanneer sluit deze klep?
Waar gaan de slanggetjes helemaal heen?
De ratel die ik eerder op het forum melde komt van de klep. Hoe kan ik deze ratel voorkomen/verhelpen?
http://www.bmwportal.nl/e46-algemeen-f3 ... t7512.html
Onderwerp samengevoegd
Moderatoropmerking farl
- mjpvdgeheim
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 19:38
Re: Onderdruksturing van uitlaatklep
Bedankt voor de verwijzing David,
Ik begrijp dat het voor het grootste gedeelte voor het geluid is, maar moet hij nu open of dicht staan als de motor stationair draait? Bij mij staat hij namelijk open. Als ik mijn automaat in zijn N zet en een dot gas geef, gebeurt er ook niets.
Gaat de klep nu alleen dicht als je rijdt?
Ik begrijp dat het voor het grootste gedeelte voor het geluid is, maar moet hij nu open of dicht staan als de motor stationair draait? Bij mij staat hij namelijk open. Als ik mijn automaat in zijn N zet en een dot gas geef, gebeurt er ook niets.
Gaat de klep nu alleen dicht als je rijdt?
Re: Onderdruksturing van uitlaatklep
ik denk dat een mede-forummer daar wel een goed antwoord op kan geven, ik heb zelf namelijk niet zo'n klep.
ik denk eigenlijk dat ie bij jou gewoon vast staat in open stand (omdat anders de golf-tee-mod niet nodig zou zijn)
ik denk eigenlijk dat ie bij jou gewoon vast staat in open stand (omdat anders de golf-tee-mod niet nodig zou zijn)
Re: Onderdruksturing van uitlaatklep
Bij mij ging de klep dicht als ik rijd. Statinair stond die open. ( Laat iemand anders in je auto wegrijden, tijdens schakelen hoor je hem dan open/dicht gaan )
Maar bij andere stond die juist weer dicht als hij stationar loopt.
Maar bij andere stond die juist weer dicht als hij stationar loopt.
Re: vlinderklep uitlaat
Zie boven
Stationair dicht, boven een bepaald motorvacuum gaat de klep open.
Het geluid word zo wat binnen de perken gehouden.
Stationair dicht, boven een bepaald motorvacuum gaat de klep open.
Het geluid word zo wat binnen de perken gehouden.