Nadeel verwijderen van beide kats?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
kuil15
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jul 2008, 16:00

Nadeel verwijderen van beide kats?

Bericht door kuil15 » 09 mei 2009, 17:13

Iemand al beide katalysatoren laten verwijderen? is dit erg te merken?

Gr,

Jeffrey

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: Nadeel verwijderen van beide kats?

Bericht door Mario TT » 11 mei 2009, 18:25

Wat voor een auto heb je?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

kuil15
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jul 2008, 16:00

Re: Nadeel verwijderen van beide kats?

Bericht door kuil15 » 13 mei 2009, 21:44

BMW 320D e46 Compact 150pk automaat

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Nadeel verwijderen van beide kats?

Bericht door Fabian79 » 13 mei 2009, 23:58

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Ze zeggen dat hey wel uitmaakt, maar das alleen maar van horen zeggen. Het zou te maken hebben met de tegendruk in de uitlaat en de turbo. Lang verhaal, maar het zou er voor zorgen dat de motor minder lekker gaat lopen,
maar zoals gezegd, das van horen zeggen.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

scooby79
Berichten: 460
Lid geworden op: 09 okt 2008, 19:30
Locatie: belgie limburg maasmechelen

Re: Nadeel verwijderen van beide kats?

Bericht door scooby79 » 19 mei 2009, 20:46

bij een benzine kan je dat doen zonder problemen dat weet ik zeker. maar bij een diesel durf ik het niet zeker zeggen zoals al gezegd voor de tegendruk van de turbo enzo.... maar langs de andere kant heb een impreza wrx sti gehad ook dus met turbo en daar zat dus gewoon tot vanachter een vervangingsbuis en enkel de eind demper en dat levert extra pk's op. ik zou het gewoon is vragen bij een zeer bekwaam iemand wat aan tunning doet bij de dealer zullen ze het zowieso afraden denk ik .
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste

pieter soen
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2008, 17:14

Re: Nadeel verwijderen van beide kats?

Bericht door pieter soen » 06 sep 2009, 20:32

niet doen, enige verschil is dat je de turbo meer hoort fluiten en de wagen zal voortdurend zwart roken. spreek uit ervaring

Gebruikersavatar
largeproject
Berichten: 2219
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
Contacteer:

Re: Nadeel verwijderen van beide kats?

Bericht door largeproject » 06 sep 2009, 22:11

Heb alleen de 1ste kat leeg (2de moet nog steeds een keer gebeuren),no porbs,bij de tdi's worden ze allemaal leeg gemept incl.egr afpluggen,standard ingreep bijna.

Gebruikersavatar
largeproject
Berichten: 2219
Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
Contacteer:

Re: Nadeel verwijderen van beide kats?

Bericht door largeproject » 06 sep 2009, 22:13

pieter soen schreef:niet doen, enige verschil is dat je de turbo meer hoort fluiten en de wagen zal voortdurend zwart roken. spreek uit ervaring

Dat roken zal van iets anders afkommen,heeft nix met de kat te maken,is nl. geen roet filter.

pieter soen
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2008, 17:14

Re: Nadeel verwijderen van beide kats?

Bericht door pieter soen » 28 sep 2009, 14:45

Dit is inderdaad geen roetfilter, maar door de veranderde tegendruk moet inspuiting precies ook wat aangepast worden. Mijn E46 rookt totaal niet, na verwijderen van de tweede kat wel, en veel zelfs. Na terug monteren van kat weer totaal geen rook !

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”