Acculampje
Acculampje
Gister begon ik aan een rit van 220km, was ik net van huis weg begint mijn acculampje te knipperen.
Leuk is dat, weekend van +/- 800km gaat er weer zo'n stom lampje branden.
Ik ben toch doorgereden. Ik had een half uur nergens last van tot hij ineens weer begon te knipperen. Af en toe knippert hij. Hij blijft niet branden. De accu is nieuw, de accuspanning wanneer de auto uit staat is tussen de 12,7 en 13,1 volt.
Wanneer de auto stationair loopt meet ik op de accu +/- 14,2 volt. Bij iets gas geven loopt dit soms op tot 14,5 volt.
Dit is volgens mij toch allemaal in orde.
Daarnet was ik aan het meten, kijk ik richting dashboard knippert het lampje weer heel even maar de spanning blijft constant 14,2 volt.
Wel heb ik laatste tijd soms last van slecht starten, daar gaan ze donderdag naar kijken.
Misschien te lage laadstroom? Maar heb geen amperetang bij de hand, pas maandag op mn werk weer.
Wie heeft hier meer verstand van dan mij?
Leuk is dat, weekend van +/- 800km gaat er weer zo'n stom lampje branden.
Ik ben toch doorgereden. Ik had een half uur nergens last van tot hij ineens weer begon te knipperen. Af en toe knippert hij. Hij blijft niet branden. De accu is nieuw, de accuspanning wanneer de auto uit staat is tussen de 12,7 en 13,1 volt.
Wanneer de auto stationair loopt meet ik op de accu +/- 14,2 volt. Bij iets gas geven loopt dit soms op tot 14,5 volt.
Dit is volgens mij toch allemaal in orde.
Daarnet was ik aan het meten, kijk ik richting dashboard knippert het lampje weer heel even maar de spanning blijft constant 14,2 volt.
Wel heb ik laatste tijd soms last van slecht starten, daar gaan ze donderdag naar kijken.
Misschien te lage laadstroom? Maar heb geen amperetang bij de hand, pas maandag op mn werk weer.
Wie heeft hier meer verstand van dan mij?
Re: Acculampje
Klinkt idd als een te lage laadstroom, wellicht toch je dynamo die op zijn eind aan het lopen is...
Als ik de laadstroom meet, hoeveel ampere moet ik dan meten.
Heb hier en daar geinformeerd en iedereen denkt dynamo idd. Maandagochtend naar auto elektra (zijn de buren van mn vriendin). Ik rij er geen meter meer mee want vanochtend begon ineens ABS, traction control en handrem lanpjes te branden.
Hopelijk een ruildynamo erin en klaar. Wat kost dat ongeveer voor mijn 320D uit 2000?
Hopelijk een ruildynamo erin en klaar. Wat kost dat ongeveer voor mijn 320D uit 2000?
Nou, dynamo wordt er vandaag uitgehaald, gereviseerd en terug gemonteerd.
Zit schijnbaar op een moeilijke plek.
Hij laadt bij en af en toe valt hij gewoon weg.
Zit schijnbaar op een moeilijke plek.
Hij laadt bij en af en toe valt hij gewoon weg.
Als het zo af en toe is, staat dan je riem die de dynamo aandrijft wel voldoende op spanning ??
Ik was vanochtend bij de buren, die doen starters en dynamo's reviseren. Ze hebben gekeken vanochtend en hun zeiden dat de dynamo aan het overlijden is. De spanner was goed zeiden ze.
Een samenwerkende garage haalt de dynamo eruit en de buren kijken de dynamo na en dan zou ik het horen.
Maakt me op dit moment niets uit, ik moet gewoon rijden
Kost weer snipperdagen zo.
Een samenwerkende garage haalt de dynamo eruit en de buren kijken de dynamo na en dan zou ik het horen.
Maakt me op dit moment niets uit, ik moet gewoon rijden

Geweldig, spanningsregelaar kapot plus rotor van de dynamo.
Je komt er moeilijk bij.
Kostenplaatje weer 650,-
Heb hem 7 maanden en al dik 2000,- kosten.

Je komt er moeilijk bij.
Kostenplaatje weer 650,-
Heb hem 7 maanden en al dik 2000,- kosten.