Schokbrekers achter vervangen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
CptRogier

Schokbrekers achter vervangen

Bericht door CptRogier » 16 sep 2009, 23:13

Goeiedag,

Mijn bmw 320i sedan Dec 98 heeft een lekke achter schokbreker. Nu wil ik deze en de andere kant vervangen door een Bilstein B4. Alleen kan ik nergens echt een goeie uitleg vinden of foto's hoe ik dit het beste kan gaan doen. Ik las al wel ergens dat ik voor achter geen veerklem nodig had en hem dus zonder echt speciaal gereedschap kan verwijderen. Alleen welke stappen moet ik nemen om hem te verwijderen en er weer een nieuwe in te zetten. Zeer vriendelijk bedankt

Groet Rogier Stallinga.

Kerem_777

Re: Schokbrekers achter vervangen

Bericht door Kerem_777 » 17 sep 2009, 10:15

Bij mij zijn vorige de schokdemper schotels met pakking en al vervangen.
Hiervoor moesten de schokdempers geheel eraf.

eerst links of rechts vervangen.

Stap 1: haal de binnenkleding van de kofferbak links en rechts los. Eerst de deksel van de reserve wiel en dan de accudeksel rechts en linker kan. Men moet ook de lampen units vrijmaken.

Stap 2: ga de linker schikdemper van de carrosorie los maken.

Stap 3: de auto links op krikken en de wiel eraf halen.

Stap 4: de scholdemper onder los maken met bout nr.18. Let op de schokdemper valt naar beneden.

Stap 5: nieuwe erin steken. 2e persoon moet hem vanaf de kofferbak vasthouden.
En vastmaken.

Stap 6: herhalen voor de andere kant.

Succes.

Als een adres in Rotterdam wilt.ff mailen dan. Ik ken iemand van de dealer. Hij repareert na 18:00uur bimmer in zijn vaders garage.

Op de iPhone getikt.

Gr. Kerem

Griffendahl

Re: Schokbrekers achter vervangen

Bericht door Griffendahl » 17 sep 2009, 10:37

Ik zou die topmounts even halen van Meyle, zijn beter als OEM... En niet vergeten ook ff de bijbehorende pakkingen te halen bij de dealer... Kosten ook maar 80 cent ofzo :+

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”