Winterbanden
-
Winterbanden
Beste allemaal,
Welk merk winterbanden zijn goed voor mijn 330i touring om naar de wintersport te scheuren 200km/h?
Misschien dat ik deze: http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... anden.html velgjes ga halen. Hij staat hier ook met een post op het forum geloof ik.
Groet,
Kees
Welk merk winterbanden zijn goed voor mijn 330i touring om naar de wintersport te scheuren 200km/h?
Misschien dat ik deze: http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... anden.html velgjes ga halen. Hij staat hier ook met een post op het forum geloof ik.
Groet,
Kees
Re: Winterbanden
200 km/h op winterbanden... ??
Het kan wel zo lang je een band neemt met een H snelheidsklasse hebt (is tot 210 km/h)... Maar of je het moet doen...
Het kan wel zo lang je een band neemt met een H snelheidsklasse hebt (is tot 210 km/h)... Maar of je het moet doen...

200 Km/h onder winterse omstandigheden? Heel stoer hoor!
-
Stoer? Nee ik rij natuurlijk niet constant 200 in de sneeuw of zo. Maar ja als het 15 graden boven nul is, droog, rustig en je kunt een stukje meerijden in een rijtje mercedessen/audi's/BMW's (voldoende afstand houdend). Dan is het wel te verantwoorden...
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Uiteraard, maar met 15 graden hoor jij je zomerbanden er al lang weer onder te hebben.
Als het 15 graden boven nul is en je doet er winterbanden om en je gaat dan nog een gangetje van 200 rijden dan smelten die banden sneller als de sneeuw in diezelfde 15 graden...
Ik denk zo dat dat de weglegging niet ten goede komt, dan gaan die banden smeren als een gek... Wat je er mee doet moet je zelf weten...
Mocht je het toch graag willen zou ik winterbanden met een snelheidsklasse H (tot 210 km/h) of V (tot 240 km/h) nemen
Of als je toch heel graag 200+ naar de wintersport wil gaan zou ik overwegen om het vliegtuig te nemen (gaat nog veel harder) of gewoon een setje goede all-seasons met een setje goede sneeuwkettingen.
(btw: Misschien leuk om je ook even voor te stellen...
??)

Mocht je het toch graag willen zou ik winterbanden met een snelheidsklasse H (tot 210 km/h) of V (tot 240 km/h) nemen
Of als je toch heel graag 200+ naar de wintersport wil gaan zou ik overwegen om het vliegtuig te nemen (gaat nog veel harder) of gewoon een setje goede all-seasons met een setje goede sneeuwkettingen.
(btw: Misschien leuk om je ook even voor te stellen...

- DJLeonardo
met 200 over een duitse snelweg met 7 graden onder nul is niets ongewoons in Duitsland heb ik een meegemaakt. Wij reden 180 en werden voortdurend ingehaald door Ford Focusjes en 7 series en alles wat daar tussen zit.
Vond het ook niet zo geslaagd maar dat is blijkbaar normaal daar.

BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Volgens de autobild kun je zelfs al winterbanden krijgen waar je probleemloos 270 mee kunt. Dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Let daarom op de snelheidsaanduiding die de band heeft.
Overigens weet ik in het aangeboden deel ook nog een leuk setje winterbanden te koop
Overigens weet ik in het aangeboden deel ook nog een leuk setje winterbanden te koop

BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
- ///M 330Ci
Goodyear Eagle ultra grip heb ik er in de winter onder, erg fijne band.
Snelheidscodering V. Dus tot 240km/h
Stuurt ook nog vrij strak, voor een winterband.
Vorige wintersport regelmatig 200+ in duitsland, geen probleem, we reden gewoon met het snelle verkeer mee.
Half duitsland rijd zo in de winter dus ik zie het probleem niet echt, als de weg droog is en overzichtelijk..
Snelheidscodering V. Dus tot 240km/h

Vorige wintersport regelmatig 200+ in duitsland, geen probleem, we reden gewoon met het snelle verkeer mee.
Half duitsland rijd zo in de winter dus ik zie het probleem niet echt, als de weg droog is en overzichtelijk..

Freude am Fahren
Je moet er rekening mee houden dat het in duitsland verplicht is om een sticker in het zicht van de bestuurder te hebben die je waarschuwed als de maximaal haalbare snelheid van je auto hoger ligt dan het maximum van de snelheids klasse van je band..
Volgens mij moet dat alleen als je ook duitse platen op je auto hebt...
- DJLeonardo
-
Pittige discussie... ik ben nog steeds op zoek naar een setje style 45 LM origneel BMW... de vorige die ik tegen kwam waren nepperts... Hoe kun je overigens zien of de velgen origineel zijn?
Als het originele velgen zijn, moet er aan de binnenzijde ergens BMW staan. In het hart op de velg (zichtzijde) staat er een nummer (meestal 13 ). Zie hieronder een foto (wellicht even opslaan en inzoomen)

Thanx Joop voor de pica's

Thanx Joop voor de pica's
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"