Wat na chiptuning.
Wat na chiptuning.
Ik heb een 320d e46 nu van 150pk gechipt naar 185 maar ik zou graag nog meer hebben.
Op internet vind je wel powerboxen die tot 190 pk en 420nm koppel gaan maar dan nog.
Ook zegge ze een grotere intercooler zou tot 15pk kunne oplevere klopt dit?
En kan je geen andere turbo plaatse bv vn een e46 330d of is dat dezelfde?
Iemand die hierop kan antwoorde?
En heeft een 320 ook die cdv ivm schakelen? is een van 2003 5 bak
Grtz oli
Op internet vind je wel powerboxen die tot 190 pk en 420nm koppel gaan maar dan nog.
Ook zegge ze een grotere intercooler zou tot 15pk kunne oplevere klopt dit?
En kan je geen andere turbo plaatse bv vn een e46 330d of is dat dezelfde?
Iemand die hierop kan antwoorde?
En heeft een 320 ook die cdv ivm schakelen? is een van 2003 5 bak
Grtz oli
Re: Wat na chiptuning.
Als je meer wilt kun je beter een 330d kopen...
Je kan wel gaan lopen klooien met grotere turbo's dikkere intercoolers en nog geoptimaliseerder geprogrammeerde ECU's maar puntje bij het paaltje ben je dan 9 van de 10 keer goedkoper uit door gewoon een 330d te kopen (en evt te chippen)
Of je moet echt je zinnen gezet hebben op het max vermogen uit de M47N te halen, maar waarom zou je... ??
Dikkere intercooler zou kunnen helpen, maar geen 15pk, turbo van een 330d gaat ook niet zo maar werken, 't is niet alsof je die zo maar even omschroeft ofzo Afgezien van het feit dat die vermoedelijk niet zo maar op je 320d spruitstukken gaat passen zal ook je ECU met software op maat beschreven moeten worden (vanwege de andere karakterisiek) anders haal je er nog weinig uit... En dan nog alleen als het echt daadwerkelijk een turbo is die meer vermogen kan leveren op een 320d maar dan zou je bijvoorbeeld ff de flowmaps van beide turbo's moeten vergelijken.
Je kan wel gaan lopen klooien met grotere turbo's dikkere intercoolers en nog geoptimaliseerder geprogrammeerde ECU's maar puntje bij het paaltje ben je dan 9 van de 10 keer goedkoper uit door gewoon een 330d te kopen (en evt te chippen)
Of je moet echt je zinnen gezet hebben op het max vermogen uit de M47N te halen, maar waarom zou je... ??
Dikkere intercooler zou kunnen helpen, maar geen 15pk, turbo van een 330d gaat ook niet zo maar werken, 't is niet alsof je die zo maar even omschroeft ofzo Afgezien van het feit dat die vermoedelijk niet zo maar op je 320d spruitstukken gaat passen zal ook je ECU met software op maat beschreven moeten worden (vanwege de andere karakterisiek) anders haal je er nog weinig uit... En dan nog alleen als het echt daadwerkelijk een turbo is die meer vermogen kan leveren op een 320d maar dan zou je bijvoorbeeld ff de flowmaps van beide turbo's moeten vergelijken.
Re: Wat na chiptuning.
het probleem is ik kan geen 330d kopen want ik moet die verzekeren op mijn eigen naam (18jaar)
ik krijg er gewoon geen verzekering voor , en als ze hem willen verzekeren dan kost het mij 4000euro.
En dat is veeeel te veel 4x meer dan wat ik nu betaal ma wel ma 50 pk meer.-
ik krijg er gewoon geen verzekering voor , en als ze hem willen verzekeren dan kost het mij 4000euro.
En dat is veeeel te veel 4x meer dan wat ik nu betaal ma wel ma 50 pk meer.-
Re: Wat na chiptuning.
Niet lullig bedoeld maar als je nog 18 bent zou ik ff tevreden blijven met 185pk. Meer dan zat.
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Wat na chiptuning.
Dat vind ik gewoon kolder.
D'r zijn mensen die in de pampers al in karts rond reden, en met 18 dus meer pk's de baas kunnen zijn als jij veilig acht.
D'r zijn mensen die in de pampers al in karts rond reden, en met 18 dus meer pk's de baas kunnen zijn als jij veilig acht.
Re: Wat na chiptuning.
Wat dacht je van een open air filter (Ik weet dat het niet veel nut heeft op een standaard e46), straight pipes ( compleet ander uitlaat systeem ).
Diesel, de duurloper.
Re: Wat na chiptuning.
Open luchtfilter moet je niet willen op een diesel... Zeker niet als je vermogen wilt winnen. Wat betreft een compleet ander uitlaat systeem, ook daar zit je winst niet. De enige reden waarom je een openluchtfilter op een diesel zou willen is als je je hele leven al fan bent van het geluid van een John Deere.
Waardeer wat je hebt en spaar alvast voor een 330d/335d of koop er een mooie projectauto bij (E36 328i ofzo)... De pk's die ja na het chippen gaan vinden zijn sowieso niet de beste pk's, denk ook aan je drivability...
Waardeer wat je hebt en spaar alvast voor een 330d/335d of koop er een mooie projectauto bij (E36 328i ofzo)... De pk's die ja na het chippen gaan vinden zijn sowieso niet de beste pk's, denk ook aan je drivability...
Re: Wat na chiptuning.
Daar komt bij dat het gewoon stuk gaat.
De hele aandrijflijn met daarbij de hardy-schijf en tweemassavliegwiel zijn hier niet op berekend.
Mijn vorige 330d heb ik ook tot het naatje laten chippen, maar geloof me het gaat stuk. (|
Als je het echt wil. Neem ff contact op met V-tune. Deze jongens kunnen het. Hij rijdt zelf met een 530d met 250 pk en ik meen een krappe 600nm.
Hij zegt zelf ook dat het niet heel blijft, maar dat interesseert em niet. (h)
Mijn mening, lekker zo houden!!
De hele aandrijflijn met daarbij de hardy-schijf en tweemassavliegwiel zijn hier niet op berekend.
Mijn vorige 330d heb ik ook tot het naatje laten chippen, maar geloof me het gaat stuk. (|
Als je het echt wil. Neem ff contact op met V-tune. Deze jongens kunnen het. Hij rijdt zelf met een 530d met 250 pk en ik meen een krappe 600nm.
Hij zegt zelf ook dat het niet heel blijft, maar dat interesseert em niet. (h)
Mijn mening, lekker zo houden!!
- Spoiler: Laat zien
Re: Wat na chiptuning.
Vertel dat de verzekeraars, die weten dat jonger == risicovoller (vooral wanneer er ze alsmaar meer vermogen willen).bjornc schreef:Dat vind ik gewoon kolder.
D'r zijn mensen die in de pampers al in karts rond reden, en met 18 dus meer pk's de baas kunnen zijn als jij veilig acht.
Tuurlijk, er zijn (statistisch gezien heel weinig) uitzonderingen. Maar crashen in een kartje op een circuitje is ook heel wat anders dan een ongeluk veroorzaken in een auto van 1,5t waarbij je mogelijk anderen betrekt.
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
Re: Wat na chiptuning.
Dit is niet de juiste plaats om te discussieren of iemand van 18 wel of geen 200+ pk's moet rijden, het gaat er hier om hoe dat te bereiken.
Moderatoropmerking Griffendahl
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Wat na chiptuning.
Goede dieseltuner als eens benaderd?
Ik zou in ieder geval niet met powerboxen ouwehoeren.
Met dikkere verstuivers en hogere turbo druk moet je makkelijk 200pk halen. goede tuner met affiniteit voor diesels moet dat wel lukken.
keep us updated.
interesant
Ik zou in ieder geval niet met powerboxen ouwehoeren.
Met dikkere verstuivers en hogere turbo druk moet je makkelijk 200pk halen. goede tuner met affiniteit voor diesels moet dat wel lukken.
keep us updated.
interesant