Je e46 zuiniger maken
Re: Je e46 zuiniger maken
Xenon is 35W en Halogeen 55W meen ik. weet het niet zeker
www. M3 register .nl
- mabaseliers
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 okt 2007, 19:07
Re: Je e46 zuiniger maken
Banden harder oppompen!
Ik zet ze zelf altijd 0,1 bar te hard:
10 ik pomp de banden op tot +0,1 boven de geadviseerde spanning
20 tijd verstrijkt, de band verliest over tijd beetje spanning
30 bandenspanning op geadviseerde niveau
40 meer tijd verstrijkt, de band verliest nog een beetje spanning
50 bandenspanning -0,1 onder geadviseerde spanning
60 ik denk er weer eens aan om de spanning te controleren
70 goto 10
Gemiddeld rijd je dan altijd op de geadviseerde spanning, je merkt het aan de wegligging en bij het draaien aan het stuur. Maar niet echt aan de 'zuinigheid'... :-)
Als je echt brandstof wil sparen dan moet je ze denk ik wel 1,0 bar te hard zetten. Maar dan moet je van de weeromstuit denk ik wel je rijstijl aanpassen, want dan kun je geen bocht meer fatsoenlijk door, en je banden slijten heel ongelijkmatig af.
Gr,
Marc
PS vergeet niet van tijd tijd tijd de spanning van je reservewiel te controleren, moet op 4,0 of 4,2 of zo.
Ik zet ze zelf altijd 0,1 bar te hard:
10 ik pomp de banden op tot +0,1 boven de geadviseerde spanning
20 tijd verstrijkt, de band verliest over tijd beetje spanning
30 bandenspanning op geadviseerde niveau
40 meer tijd verstrijkt, de band verliest nog een beetje spanning
50 bandenspanning -0,1 onder geadviseerde spanning
60 ik denk er weer eens aan om de spanning te controleren
70 goto 10
Gemiddeld rijd je dan altijd op de geadviseerde spanning, je merkt het aan de wegligging en bij het draaien aan het stuur. Maar niet echt aan de 'zuinigheid'... :-)
Als je echt brandstof wil sparen dan moet je ze denk ik wel 1,0 bar te hard zetten. Maar dan moet je van de weeromstuit denk ik wel je rijstijl aanpassen, want dan kun je geen bocht meer fatsoenlijk door, en je banden slijten heel ongelijkmatig af.
Gr,
Marc
PS vergeet niet van tijd tijd tijd de spanning van je reservewiel te controleren, moet op 4,0 of 4,2 of zo.
Re: Je e46 zuiniger maken
Respect als je met die ledjes verbruikswinst gaat halen... Je wint meer als je je nieren dichtmaakt, je dakrails eraf schroeft en, je auto verlaagd, je ruitenwissers demonteert, je bodemplaat mooier afwerkt, dichtere velgen monteert.Siemi schreef:Hmmm, ik bedenk me net dat er ook nog rode ledjes zitten bij de binnenspiegel, kost ook stroom. Volgens mij moet er echt heel veel winst qua verbruik te behalen zijn. Stel je toch eens voor, een 330d die 4l/100km gebruikt (1 op 25).
Winterbanden hebben niet per definitie een lager verbruik omdat ze smaller zijn, want ook hebben ze een zachter compound en tot op zekere hoogte heft dat elkaar weer op. Als je zomers op 215 breed rijd en 's winters op 195, kan het best zijn dat je in de zomer alsnog zuiniger rijdt. Deze vergelijking kan je alleen maken als je vergelijkbare banden gaat vergelijken, anders is het gewoon appels met peren vergelijken.Siemi schreef:smallere banden (dus geen 245 achter meer iemand met smalle winterbanden die weet wat dat scheelt?)
Re: Je e46 zuiniger maken
K&N luchtfilter
______________________________________________________
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
Re: Je e46 zuiniger maken
Is geen gegarandeerd lager verbruik (misschien wel bij E46's, maar zeker niet bij alle auto's), alleen als je elektronica er mee over weg kan, anders is het gewoon een armere verbranding wat je krijgt.
Re: Je e46 zuiniger maken
Autorijden is in de toekomst alleen maar weggelegd voor de rijken onder ons. Spitsheffing, BTW, BPM, Kwartje van KOK, wegenbelasting, Millieubelasting, ik wordt er gek van!!!!! Denk er steeds meer over na om te emigreren. Heb je ook meer zon uren per jaar.
Re: Je e46 zuiniger maken
Wat denk je van de slurptax die nu is ingevoerd!!!!!!!Guillfort schreef:Autorijden is in de toekomst alleen maar weggelegd voor de rijken onder ons. Spitsheffing, BTW, BPM, Kwartje van KOK, wegenbelasting, Millieubelasting, ik wordt er gek van!!!!! Denk er steeds meer over na om te emigreren. Heb je ook meer zon uren per jaar.
BELACHELIJK !
Re: Je e46 zuiniger maken
xenon gebruikt echt geen 50% minder hoor!
een xenon lamps is 35 wat een H7 is 55wat, maar de xenon hoogspanningsunit neemt ook stroom, dus daar haal je niet echt veel winst (afgezien dat die aftersale xenon nagenoeg allemaal rommel is,verblind,storingen geeft en zelfs in Germany verboden is!)
ik zit er wel aan te denken alle andere gloeilampen te vervangen door led lampen
als je dat optelt kom je verder afgezien dat je nooit meer lampen hoeft te vervangen en altijd met veilige verlichting rijd en de remlichten gloeien eerder op,door snellere reactie tijd
maar het probleem is de boordcomputer, deze ziet geen weerstand en zegt dus dat de lampen kapot zijn
Heeft iemand toevallig al ledlampen ergens gezien met ingebouwde weerstand? speciaal voor moderne auto's met computer
ik weet dat ze er al moeten zijn,maar kan ze nergens vinden
een xenon lamps is 35 wat een H7 is 55wat, maar de xenon hoogspanningsunit neemt ook stroom, dus daar haal je niet echt veel winst (afgezien dat die aftersale xenon nagenoeg allemaal rommel is,verblind,storingen geeft en zelfs in Germany verboden is!)
ik zit er wel aan te denken alle andere gloeilampen te vervangen door led lampen
als je dat optelt kom je verder afgezien dat je nooit meer lampen hoeft te vervangen en altijd met veilige verlichting rijd en de remlichten gloeien eerder op,door snellere reactie tijd
maar het probleem is de boordcomputer, deze ziet geen weerstand en zegt dus dat de lampen kapot zijn
Heeft iemand toevallig al ledlampen ergens gezien met ingebouwde weerstand? speciaal voor moderne auto's met computer
ik weet dat ze er al moeten zijn,maar kan ze nergens vinden
Re: Je e46 zuiniger maken
W is toch V * I, waarbij W de energie die hij verbruikt is ?? Dus als V vele malen hoger is, is de I nog een grotere factor kleiner om op een lager vermogen te komen ??
En lager vermogen is in dit geval toch altijd energie zuiniger ??
En lager vermogen is in dit geval toch altijd energie zuiniger ??
Re: Je e46 zuiniger maken
Ik meen precies hetzelfde!Griffendahl schreef:W is toch V * I, waarbij W de energie die hij verbruikt is ?? Dus als V vele malen hoger is, is de I nog een grotere factor kleiner om op een lager vermogen te komen ??
En lager vermogen is in dit geval toch altijd energie zuiniger ??
Dus ik denk ook wel dat ze zuiniger zijn.
Los van het fijt of dit nu nut heeft voor het gebruik..
Re: Je e46 zuiniger maken
Is ledverlichting geen spaarlamp?Di_Luca88 schreef:ze moeten spaarlampen maken voor de auto
gebruik je minder stroom.. dus minder benzine. 8p
en wat ook meer verbruikt is rijden met je ramen open he
dus als je rookt.. Stop..!
niet dat mij lukt maar goed |d
Verder kun je nog alle naden afkitten met tape. Je kunt alle overbodige gewicht eruit schroeven (wat moet je met 5 zitplaatsen als je er meestal maar 1 gebruikt?)
Of je koopt geen BMW, als je zuinig wilt rijden....
Re: Je e46 zuiniger maken
doezel schreef: Of je koopt geen BMW, als je zuinig wilt rijden....
Yesss!! (daar istie weer:) een PRIMUTS!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Je e46 zuiniger maken
.
Laatst gewijzigd door Maxi op 25 jan 2009, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Je e46 zuiniger maken
Nee, als je de milieubelasting van de productie meeneemt moet het ding 100x de aarde rondrijden wil het wat uitmaken (schatting)Mini schreef:Pssst.... even een geheimpje verklappen....Opt1mus schreef:doezel schreef: Of je koopt geen BMW, als je zuinig wilt rijden....
Yesss!! (daar istie weer:) een PRIMUTS!
- Spoiler: Laat zien
Kun je beter een auto maken van gerecycled materiaal van andere voertuigen en lekker licht: http://www.daxcars.co.uk/rush/reviews/index.htm
Re: Je e46 zuiniger maken
Niet alleen NIET zuiniger..
Moet je hem eens naast een bimmer zetten..
Wil je dan nogsteeds zuiniger rijden?
Moet je hem eens naast een bimmer zetten..
Wil je dan nogsteeds zuiniger rijden?