Disa klep of krukas kapot? (video fragment met geluid)
Disa klep of krukas kapot? (video fragment met geluid)
Goedendag,
Heb een probleempje met mijn Bmw e46 318i uit '99. Hij maakt een raar tikkend geluid wat absoluut niet fris klinkt.
Hij doet dit nu een week denk ik en ik rijd er liever niet meer in. Heb hem vanmiddag naar de (bmw) garage gebracht en die hadden dit geluid nog nooit gehoord... Toch dachten ze dat het de krukas lagers zijn. Nu lees ik op internet heel veel verhalen over een één of andere disa klep,..
Klik deze link om te luisteren wat ik hoor als ik in mijn auto rijd:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lloCCZibshE&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lloCCZibshE&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Alvast heel erg bedankt
Groeten Rob Tangenberg
Heb een probleempje met mijn Bmw e46 318i uit '99. Hij maakt een raar tikkend geluid wat absoluut niet fris klinkt.
Hij doet dit nu een week denk ik en ik rijd er liever niet meer in. Heb hem vanmiddag naar de (bmw) garage gebracht en die hadden dit geluid nog nooit gehoord... Toch dachten ze dat het de krukas lagers zijn. Nu lees ik op internet heel veel verhalen over een één of andere disa klep,..
Klik deze link om te luisteren wat ik hoor als ik in mijn auto rijd:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/lloCCZibshE&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/lloCCZibshE&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Alvast heel erg bedankt
Groeten Rob Tangenberg
Re: Disa klep of krukas kapot? (video fragment met geluid)
Als ik jouw was zou ik misschien even een andere garage proberen! Kan veel zijn, lijkt haast wel een lager want hij loopt wel normaal.
Klinkt wel vreemd, komt mij ook niet echt bekend voor.
Komt het geluid toevallig niet van vóór de motor vandaan, dus bij de multiriem? Of echt 'inwendig'?
Komt het geluid toevallig niet van vóór de motor vandaan, dus bij de multiriem? Of echt 'inwendig'?
www. M3 register .nl
-
Brandt het oliedruklampje stationair en met warme motor ?
Het lijkt mij een drijfstanglager.
Trekt een voor een de bougiekabels los en luister dan opnieuw naar de motor, verdwijnt het geluid met een los getrokken
kabel bij die cilinder dan is het drijfstanglager van die cilinder uitgelopen.
Het lijkt mij een drijfstanglager.
Trekt een voor een de bougiekabels los en luister dan opnieuw naar de motor, verdwijnt het geluid met een los getrokken
kabel bij die cilinder dan is het drijfstanglager van die cilinder uitgelopen.
Als je het mij vraagt loopt het geratel niet evenredig met het toerental en is het ook niet iedere seconde. Daarom denk ik dat het niet iets van de krukas of ander draaiende delen (lagers) is.
- DJLeonardo
Dit is zeker NIET het geluid van een losse DISA klep. Dat klinkt n.l. meer alsof je een diesel hoort draaien.
Geen idee wat het wel is....
Geen idee wat het wel is....
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Ik denk dat als er een probleem is met je krukas lagers waardoor er zo'n geluid ontstaat, dat je motor niet meer loopt. Zal wel iets veel eenvoudigers zijn.
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
- bmw325ticompact
Het lijkt me toch iets richting de krukaslagers veel voorkomend kenmerk bij dit geval is dat het klinkt alsof er met een hamer op een metalen voorwerp wordt getikt.
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Denk dat ik toch eerst de disa klep ff demonteer en kijk of er speling op zit. Als dat niet zo is kijk ik weer ff verder. Het waren volgens de monteurs geen kleppen en dachten evt aan een gekantelde zuiger. Ik hoop dat ut allemaal mee valt en hou jullie op de hoogte. Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag!
Danku danku
Groetjes Rob
Danku danku
Groetjes Rob
- bmw325ticompact
Ik ben benieuwd wat het is en dat je het probleem met niet al te veel kosten zal kunnen verhelpen.
Succes
Succes
- DJLeonardo
Ik ben ook wel benieuwd wat een gekantelde zuiger is...
edit: even opgezocht: (bron: problemcar)
edit: even opgezocht: (bron: problemcar)
Lijkt me redelijk onwaarschijnlijk als de auto niet ontzettend veel olie verbruikt en het schijnt ook bijna niet voor te komen lees ik verderop in dat topic.Een kantelende zuiger is een dusdanig versleten zuiger of cilinderbus dat er zoveel ruimte is ontstaan dat tijdens de heen en weergaande beweging van de zuiger deze ook nog eens heen en weer gaat draaien om de pistonpen. Dit is de pen die de zuiger verbind met de drijfstang. Deze draaiende beweging noemt men kantelen
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
http://www.youtube.com/watch?v=gRSrUQud ... re=related
in dit filmpje hoor je hetzelfde geluid ongeveer...
in dit filmpje hoor je hetzelfde geluid ongeveer...
Gisteren bmwtje weg gebracht naar de garage, dr komt een blokkie in met 135dkm. Volgens de expert waren het de lagerschalen die iets versleten zijn (onbalans) en dat daardoor de achterste zuiger net iets tegen de kop aan tikt...
Hopelijk volgende week weer klaar Badankt allemaal!
Hopelijk volgende week weer klaar Badankt allemaal!
Nou dat is niet niks zeg, maar bij de garage zullen ze het wel weten
succes
succes