Parkeersensoren
-
Parkeersensoren
Hallo iedereen,
Omdat ik dikwijls in ondergrondse garages moet parkeren had ik gedacht om voor mijn comfort te vergroten parkeersensoren in te bouwen. Heeft BMW dit ooit op de E46 pfl aangeboden? Is het mogelijk om dit naderhand OEM te laten inbouwen? Ik heb geen navi, dus op dat scherm kan het niet.
Anders had ik gedacht om zo via Conrad een universele kit te kopen, en die aan te sluiten op de achteruitrijlichten. Een bieptoon is voor mij meer dan genoeg.
Wie heeft hier ervaring mee?
Op de site van Conrad staan er een hele hoop...
http://www1.conrad.be/scripts/wgate/zco ... avi=oben_1
Omdat ik dikwijls in ondergrondse garages moet parkeren had ik gedacht om voor mijn comfort te vergroten parkeersensoren in te bouwen. Heeft BMW dit ooit op de E46 pfl aangeboden? Is het mogelijk om dit naderhand OEM te laten inbouwen? Ik heb geen navi, dus op dat scherm kan het niet.
Anders had ik gedacht om zo via Conrad een universele kit te kopen, en die aan te sluiten op de achteruitrijlichten. Een bieptoon is voor mij meer dan genoeg.
Wie heeft hier ervaring mee?
Op de site van Conrad staan er een hele hoop...
http://www1.conrad.be/scripts/wgate/zco ... avi=oben_1

Re: Parkeersensoren
Yup, ik zou de site eens goed doorzoeken er zijn meerdere mensen die aftermarket PDC's geinstalleerd hebben op een auto op de OEM plek dmv een OEM bumperstrip.Goozzez schreef: Heeft BMW dit ooit op de E46 pfl aangeboden?
-
Ik had parkeer sensoren op mijn oude Porsche Boxster gemonteerd die in een kentekenplaat houder zaten. Ik vond ze top werken en erg makkelijk inbouwen. Het zijn 2 "ogen" dus de zijkanten worden wat minder meegenomen maar ik heb er nooit last van gehad. Inbouwen was een klein uurtje werk. Ik heb ze destijds via ebay italie gekocht. Dat scheelde gewoon dik 100 eur met NL. Indien je wil weten welke het zijn dan moet je me maar even mailen. Dan zoek ik het voor je op.
-
Vandaag in de winkel een soort van rail gezien die je onder je nummerplaat schuift. Was wel dik 60€ (| wel veel als je weet dat ze bij conrad de helft kosten...

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ga er maar van uit dat de OEM oplossing een stukkie duurder is.
-
Wel, de OEM mag dan duurder zijn, je weet dat het goed spul is. Zo een setje Carpoint parkersensoren kost in de Action nog geen 20€, en in die bewuste winkel 3x zoveel...

- JJ-BMW-F30
Kijk maar even op deze DIY, misschien kan je er wat mee. De sensoren van parkmatic passen precies in de uitsparingen van de PDC strip. Ik heb deze inmiddels zelf ook, en bevallen mij prima. 

-
Ik ga gelijk eens het topic goed bekijken.
Een ding is mij niet echt duidelijk, kan je de kabeltjes via een gaatje door het koetswerk naar binnen krijgen?? Of moet je dit gat zelf maken?
Een ding is mij niet echt duidelijk, kan je de kabeltjes via een gaatje door het koetswerk naar binnen krijgen?? Of moet je dit gat zelf maken?

- Marvin 328iT
http://www.wehkamp.nl/spel-vrije-tijd/g ... 22_743106/
of
http://shop.conrad.nl/auto-elektronica- ... 52791.html
Hoef je niet te gaan boren...
gr.
Marvin
of
http://shop.conrad.nl/auto-elektronica- ... 52791.html
Hoef je niet te gaan boren...
gr.
Marvin
Ik heb een setje parkeersensoren in gebouwd, dat gaat vrij goed, als je een beetje handig bent is dat in 2 uurtjes gebeurd.
bumper hoeft niet eens verwijderd te worden, ik heb dat in de achterste bumper strip ingebouwd.
bumper hoeft niet eens verwijderd te worden, ik heb dat in de achterste bumper strip ingebouwd.

-
Heb vandaag naar BMW gemaild hoeveel een sierstrip voor PDC's kost, en is 27€ bij de dealer. Samen met een setje sensoren kost dit dus rond de 60€.
Die onzichtbare strips vertrouw ik niet zo goed, weet niet waarom eigenlijk... Iemand ervaring mee?
Die onzichtbare strips vertrouw ik niet zo goed, weet niet waarom eigenlijk... Iemand ervaring mee?

- lverstappenl
Welke maat moeten die sensoren zijn? Met andere woorden: Zijn er ook nog andere aftermarket pdc setjes die in de orginele bumperstrip gaan passen?
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Hey allemaal,
Een kennis van me heeft past een e46 sedan met trekhaak gekocht. Als hij in z'n achteruit zet, slaat de parkeersensoren op hol. Kan dit liggen aan de trekhaak? De sensoren zijn niet vies ofzo..
Tnx
Een kennis van me heeft past een e46 sedan met trekhaak gekocht. Als hij in z'n achteruit zet, slaat de parkeersensoren op hol. Kan dit liggen aan de trekhaak? De sensoren zijn niet vies ofzo..
Tnx
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Als ie een dop op de trekhaak heeft: Eraf ermee, of een kleinere erop.
Er zit inderdaad een dop op. Ik zal het eens doorgeven.
Bedankt!
Bedankt!
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 09 nov 2009, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten