Help: Onregelmatig stationair toerental?320d facelift
-
tweetyoost
Help: Onregelmatig stationair toerental?320d facelift
Hallo
2 weken geleden mijn turbo vervangen omdat deze kapotgegaan was, meteen ook breather en vacuumleidingen vernieuwd..
Auto lijkt genezen maar nog steeds zitten er dippen in het stationaire toerental.. en hangt er wat olie in de inlaatbuis (net voor de ERG)
1ste vraag: die olie is dit normaal?
2de vraag: kan het stotteren van het stationaire toerental aan de mazoutfilter liggen?
2 weken geleden mijn turbo vervangen omdat deze kapotgegaan was, meteen ook breather en vacuumleidingen vernieuwd..
Auto lijkt genezen maar nog steeds zitten er dippen in het stationaire toerental.. en hangt er wat olie in de inlaatbuis (net voor de ERG)
2de vraag: kan het stotteren van het stationaire toerental aan de mazoutfilter liggen?
-
tweetyoost
Re: Help: Onregelmatig stationair toerental?320d facelift
Ik heb er een filmpje van gemaakt:
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/_oZxzaG-vBg&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/_oZxzaG-vBg&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/youtube]
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/_oZxzaG-vBg&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/_oZxzaG-vBg&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/youtube]
-
amir
Hoi,
Ik heb dit probleem ook als ik hem smorgens start ,ik vraag me ook wat het kan zijn ?????????
Ik heb dit probleem ook als ik hem smorgens start ,ik vraag me ook wat het kan zijn ?????????
-
AlpinaDrachten
Het kan zijn dat je oude turbo wat olie de inlaat in gelekt heeft.
Dit zit dan nog in je intercooler.
Dit kan zo langzaam je inlaat inkomen.... en daardoor een lekplek voor de EGR veroorzaken.
(dat is mijn idee..)
Stationair toerental.... heb je de auto al weer eens laten voorzien van nieuwe software?
Het kan zijn dat je oude turbo wat olie de inlaat in gelekt heeft.
Dit zit dan nog in je intercooler.
Dit kan zo langzaam je inlaat inkomen.... en daardoor een lekplek voor de EGR veroorzaken.
(dat is mijn idee..)
Stationair toerental.... heb je de auto al weer eens laten voorzien van nieuwe software?
Er zit wel vaker wat olie in het inlaat traject dus dat hoeft niet zo spannend te zijn. Het idle probleem wordt denk ik een kwestie van aan de computer hangen :?
-
tweetyoost
Vreemd.. de week erna was het probleem weg en het is nog steeds weg..
het zal dus wsh in software gezeten hebben..
het zal dus wsh in software gezeten hebben..
Antwoord op je 2de vraag:tweetyoost schreef:Hallo
Ik had precies hetzelfde probleem. Bij mij speelde het toerental ook, alleen bij de eerste keer starten van de dag of met een koude motor. Ik weet niet zeker of het er mee te maken heeft, maar na paar weken is er een vlinderklep(swirlflap) in me blok geschoten met als gevolg het vervangen van het motorblok!
-
pieter_bmw2
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was 1 gloeibougie defect.
De gloeibougies worden niet allen bij voorgloeien gebruikt, maar tijdens de warmloopfase ook om het toerental goed te houden. Dit merk je vooral stationair.
Je kan hem uit laten lezen, of je kunt zelf even de weerstand van ieder bougie meten. Als deze geen 0.5Ohm is, is hij defect.
De gloeibougies worden niet allen bij voorgloeien gebruikt, maar tijdens de warmloopfase ook om het toerental goed te houden. Dit merk je vooral stationair.
Je kan hem uit laten lezen, of je kunt zelf even de weerstand van ieder bougie meten. Als deze geen 0.5Ohm is, is hij defect.