Eigenwijs deurraam
- Hofmeister
Eigenwijs deurraam
Ik heb een vraag over het electrische raam aan de passagier zijde van mijn E36 coupe.
Als het vochtig weer is (een paar dagen regen) dan blijft mijn raam soms op een kiertje staan.
Het is net alsof het mechanisme wat mijn raam iets intrekt bij het openen van mijn deur kortsluiting maakt.
Ik heb mijn deurpaneel er al af gehad maar er zitten meerdere electrische "blokjes" waar ik geen wijs uit wordt.
Als ik een litertje contactspray naar binnen spoot was het een paar weken weg, maar het komt steeds weer terug.
Is dit een bekent probleem, hebben meer mensen hier last van.
En wat kan ik hier tegen doen?
Als het vochtig weer is (een paar dagen regen) dan blijft mijn raam soms op een kiertje staan.
Het is net alsof het mechanisme wat mijn raam iets intrekt bij het openen van mijn deur kortsluiting maakt.
Ik heb mijn deurpaneel er al af gehad maar er zitten meerdere electrische "blokjes" waar ik geen wijs uit wordt.
Als ik een litertje contactspray naar binnen spoot was het een paar weken weg, maar het komt steeds weer terug.
Is dit een bekent probleem, hebben meer mensen hier last van.
En wat kan ik hier tegen doen?
Re: Eigenwijs deurraam
Weet niet of het door het vochtige weer komt, maar ik heb hier ook weer last van..
Het begon nadat ik mijn deur rechts had afgesteld zodat ie mooi aansloot op de carroserie, het is net alsof de deurvanger te ver naar binnen zit om het microswitch wat in het slot zit in te drukken...
Het begon nadat ik mijn deur rechts had afgesteld zodat ie mooi aansloot op de carroserie, het is net alsof de deurvanger te ver naar binnen zit om het microswitch wat in het slot zit in te drukken...
Hier heb ik ook welis last van. Als je dan met de vlakke hand de deur een stukje verder naar binnen drukt gaat je raam netjes dicht, en als je hem dan loslaat gaatie weer op een kiertje staan. kan je niet zorgen dat de deur iets verder naar binnen in het slot zit?
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 21 nov 2009, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Klopt!
Ligt aan je deurvanger. Als je daar dat kleine puntje even indrukt als je je deur open hebt dan drukt ie het raam even omhoog en weer omlaag als je m loslaat..
Dit drukknopje gaat door de jaren heen gewoon verder naar binnen zitten waardoor je je deur steeds harder dicht moet gooien voordat het werkt. Op n gegeven moment gaat t zelfs irriteren, doordat je over een bultje rijd en het raam omlaag en omhoog gaat. Ook erg lastig wordt snelwegrijden als dit gebeurd (suizen)..
Ik weet er alles van.. die deurvangers.. Oplossing is gewoon vervangen. Kosten een paar tientjes en dan kunnen ze er weer 10 jaar tegenaan
Bij coupe zijn deze makkelijk zelf te vervangen. Bij cabrio is het wat lastiger aangezien de kabel naar achteren loopt..
Groeten Richy
Ligt aan je deurvanger. Als je daar dat kleine puntje even indrukt als je je deur open hebt dan drukt ie het raam even omhoog en weer omlaag als je m loslaat..
Dit drukknopje gaat door de jaren heen gewoon verder naar binnen zitten waardoor je je deur steeds harder dicht moet gooien voordat het werkt. Op n gegeven moment gaat t zelfs irriteren, doordat je over een bultje rijd en het raam omlaag en omhoog gaat. Ook erg lastig wordt snelwegrijden als dit gebeurd (suizen)..
Ik weet er alles van.. die deurvangers.. Oplossing is gewoon vervangen. Kosten een paar tientjes en dan kunnen ze er weer 10 jaar tegenaan
Bij coupe zijn deze makkelijk zelf te vervangen. Bij cabrio is het wat lastiger aangezien de kabel naar achteren loopt..
Groeten Richy
^Wat hij zij ^
Onderstaand blokje wil nog wel eens slijten door de loop der jaren, vervangen is het best. Meeste willen nog wel eens zelf klooien maar van de sloop kun je ze voor weinig zo meenemen.
Onderstaand blokje wil nog wel eens slijten door de loop der jaren, vervangen is het best. Meeste willen nog wel eens zelf klooien maar van de sloop kun je ze voor weinig zo meenemen.
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
- Hofmeister
Ik kan dat puntje niet vinden.Als je daar dat kleine puntje even indrukt als je je deur open hebt dan drukt ie het raam even omhoog en weer omlaag als je m loslaat..
Het schijnt dat de eerste modellen van de E36 anders zijn dan de latere.
Die van mij is uit 1992
Kan het zijn dat het in mijn deur zit.
Ik haal vanmiddag mijn deurpaneel er af dan maak ik daar ook een foto van.
- Spoiler: Laat zien
@hofmeister,
Die van mij heeft ook geen nokje
Als je op die laatste foto het slotje nog een klikje verder drukt kan je het knopje zien voor de microswitch, deze moet ingedrukt worden wil het raam naar boven.
Ik ben druk bezig met experimenteren hoe die moet staan. Ik dacht dat ik het voor elkaar had door de slotvanger iets gedraaid vast te zetten, en het werkte ook even, maar daarna ging het gewoon weer mis....
Heel erg jammer want het is wel een hele leuke gadget van de e36 coupe, vind ik zelf dan :p
maar ik blijf eht proberen
Die van mij heeft ook geen nokje
Als je op die laatste foto het slotje nog een klikje verder drukt kan je het knopje zien voor de microswitch, deze moet ingedrukt worden wil het raam naar boven.
Ik ben druk bezig met experimenteren hoe die moet staan. Ik dacht dat ik het voor elkaar had door de slotvanger iets gedraaid vast te zetten, en het werkte ook even, maar daarna ging het gewoon weer mis....
Heel erg jammer want het is wel een hele leuke gadget van de e36 coupe, vind ik zelf dan :p
maar ik blijf eht proberen
- Hofmeister
Ik wist niet dat je hem nog een klikje verder kon drukken.
Net nog even gekeken (in de regen) maar ik kan de microswitch niet vinden.
Vanmiddag heb ik mijn deurpaneel er af gehaald en alle contacten ingespoten met contactspray.
En nu is het probleem weg. Voor de zekerheid laat ik het paneel er nog even af.
Ik houd jullie op de hoogte.
@mtem1985
van welk bouwjaar is jouw coupe?
Net nog even gekeken (in de regen) maar ik kan de microswitch niet vinden.
Vanmiddag heb ik mijn deurpaneel er af gehaald en alle contacten ingespoten met contactspray.
En nu is het probleem weg. Voor de zekerheid laat ik het paneel er nog even af.
Ik houd jullie op de hoogte.
@mtem1985
van welk bouwjaar is jouw coupe?
ook van 92.
denk dat ze later dan iets hebben aangepast. ik kan me voorstellen met dat nokje dat ie het slot wat makkelijker in de 2de stand drukt.
en je ziet ook geen switch, alleen een plastic stukje, deze is verbonden met de switch.
denk dat ze later dan iets hebben aangepast. ik kan me voorstellen met dat nokje dat ie het slot wat makkelijker in de 2de stand drukt.
en je ziet ook geen switch, alleen een plastic stukje, deze is verbonden met de switch.
- Hofmeister
Ik zal het verhaal nog even een eind geven.
Heb een week zonder deurpaneel gereden.
In die week heeft het raam nog een enkele keer eigenwijs gedaan.
Toen ik het paneel weer had gemonteerd en contactspray in het deurslot had gespoten is het probleem niet meer terug gekomen.
Moet ik er wel bij schrijven dat het ook niet meer regende.
Afijn de auto is verkocht en heb nu een nieuwe.
Heb een week zonder deurpaneel gereden.
In die week heeft het raam nog een enkele keer eigenwijs gedaan.
Toen ik het paneel weer had gemonteerd en contactspray in het deurslot had gespoten is het probleem niet meer terug gekomen.
Moet ik er wel bij schrijven dat het ook niet meer regende.
Afijn de auto is verkocht en heb nu een nieuwe.
Om hier even op te reageren, ik had dit ook met mijn coupé, wat mij opviel was dat aan de bijrijders kant bij de voeten als je daar een beetje kracht zette met de voet, gingen de ramen omhoog en omlaag (die 1,5 cm wat hij altijd doet bij het openen zegmaar).
Ik denk dat daar de hele regelunit ziet die wat gevoelig.
Ik denk dat daar de hele regelunit ziet die wat gevoelig.
- Hofmeister
Je bedoelt onder de automat of tegen de zijkant waar de speaker zit?
Daar heb ik eigenlijk nooit gezocht, maar ik had het probleem ook als er geen bijrijders meereden.
Kan het nu helaas niet meer controleren.
Daar heb ik eigenlijk nooit gezocht, maar ik had het probleem ook als er geen bijrijders meereden.
Kan het nu helaas niet meer controleren.
niet echt onder de mat maar meer richting het schutbord.
Goed dat hier al een topic van is ga mijn probleem morgen ook oplossen als het goed is heb het ook meestal (niet altijd) als er iemand naast mij zit.
Stefan
Stefan
Power is useless without control!
bij mij heb ik nu een nieuw trucje ontdekt, kan je ook proberen. als de deur goed dicht zit maar het raam doet weer k*t( als in: gaat niet dicht) dan moet je op het deurpaneel, helemaal achtreraan de deur , in dat diepe stukje waar je je arm in kan leggen zegmaar, met de vlakke hand een beetje duwen of een tikje geven, bij mij gaat mn raam dan dicht en is alles weer goed, je zou het ook kunnen proberen. dus zegmaar ter hoogte van het slot op het deurpaneel een duw geven.