Crash

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Yoshiii

Re: Crash

Bericht door Yoshiii » 02 dec 2009, 21:49

Inderdaad dat heb ik ook gemerkt, maar het zijn goede Michelin banden.

Of althans, waren goede. Misschien waren ze al versleten, ik zal wel eens kijken hoeveel profiel er nog op zit.

Iemand nog tips of een DIY over die airbag?

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 02 dec 2009, 21:56

Ja, laat hem sowieso door de dealer vervangen.
Misschien moet de airbag sensor unit ook vervangen worden (afhankelijk van fabrikant moeten deze vervangen worden als ze eenmaal afgegaan zijn, voor BMW weet ik dat niet, VW bijvoorbeeld wél).

De curtain airbag kan afgaan als er niemand op de stoel zit. Bij frontale aanrijdingen gaan ze meestal ook eruit.
Ik vermoed dat je hemel ook stuk is, deze en alle stijlen zijn erop gemaakt om een juiste ontvouwing van de airbag te verkrijgen. Ga je hier zelf aan rommelen, kan het dus zijn dat hij niet goed uitkomt en je zal zien dat je hem dan wel nodig hebt.

Veel succes met het herstel van de schade.

Westlander

Bericht door Westlander » 03 dec 2009, 10:31

als de klap op het wiel ervoor zorgde dat de zij-airbag afging dan zou ik de wielophanging ook zeer grondig na (laten) kijken. Een airbag gaat niet zomaar af dus ik ben bang dat behalve je velg ook zaken als de draagarm, veerpoot en stuurkogel een flinke tik gekregen hebben. Hier kun je beter geen risico mee nemen want als het later breekt tijdens het rijden heb je een probleem.

Dus niet om je te ontmoedigen maar puur voor je veiligheid: even na laten kijken!

Yoshiii

Bericht door Yoshiii » 03 dec 2009, 11:30

Roger.

Yoshiii

Bericht door Yoshiii » 08 dec 2009, 20:44

Hmmm, eerst ff nieuwe banden / velgen onder gezet. Best mooie nu, maar maak later wel wat foto's.

MAAR je hoort idd alsof er iets aansleept rechtsvoor. Het klinkt ongeveer net als het geluid van een velg die lawaai maakt, maar dan veel harder. Dus toch maar na laten kijken en hoop dat het niet te erg is, maar heb zo'n vermoeden van wel x| ;(

In the mean time:

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”