temperatuur
temperatuur
Ik heb een 320D nu komt de motor niet op temperatuur, diesel heeft bijverwarming maar deze werkt volgens mij niet , zekeringen zijn heel !!?? hoe kan ik dat ding testen? waar krijgt bijverwarming zijn signaal vandaan. ' vroeger ' ging bijverwarming al aan als je de deur open deed...... of zelfs als je hem van slot af haalde.... nu wordt het kouder buiten en krijg ik de kachel maar nauwelijks warm.......
-
Re: temperatuur
Als je hem echt niet warm kan rijden is het omdat je thermostaat waarschijnlijk niet goed meer werkt. Je kan dit eenvoudig testen, door eerst een flink eind te gaan rijden, en dan eens te voelen aan je radiator. Heeft je radiator wat warm, maar komt je motor niet op temperatuur, dan blijft je thermostaat je koelwater door je radiator sturen. Zo blijft hij de motor afkoelen terwijl dit eigenlijk niet nodig is.
Controleer dit eens, dan kan je al het een en het ander uitsluiten.
Controleer dit eens, dan kan je al het een en het ander uitsluiten.

thermostaat heb ik ook al aan gedacht, maar het vreemde blijft dat die 'standkachel/bijverwarming' niet aanslaat ...... en volgens mij heeft hij die nodig om goed op temperatuur te komen...... zit in alle 320d's ??
hoi ,die probleem heb ik ook gehad ik had thermostaat vervangen maar daar lag het niet aan . Het probleem is egr thermostaat als je de motorkap los doet en plastic van de motor los schroeft zie je hem op de bovenkant van zo een metalen ding zitten recht voor je , zit een slangetje aangesloten aan de rechter kant aan die thermostaat zit met 2 boutjes vast klote om af te halen maar met beetje prutsen kom je de wel.
groet amir
groet amir
EGR klep heeft met uitlaatgassen te maken ??? hoe kan die in vredesnaam er voor zorgen dat mijn motor (/kachel) niet warm wordt ??????????? :?
-
Ik heb precies hetzelfde probleem als TS. Ik heb ook mijn thermostaat vervangen maar hij komt maar moeilijk op temperatuur.
Is er iemand hier met mogelijke oplossing? Misschien temp. sensor?
Is er iemand hier met mogelijke oplossing? Misschien temp. sensor?