Ik heb de velgen ondertussen alweer een poosje onder de auto zitten.
Het verhaal:
Na een telefoontje met CoatingPlus in Schaijk akkoord met een prijs van 100€ voor het stralen/grondlakken coaten van de HARTEN. Meneer kent de BBS velgjes, en weet dat het dus geen simpele velgen zijn... Hij vraagt me hoe ik de randen heb gemaakt. Verteld dat ik deze zelf gepoleist heb en met (simpele) blanke lak bespoten. De beste man meld dat hij deze, alle 4, voor 40 euro wil spuiten. Een totaal prijs van 140€ dus. Netjes...
Met volle moed richting Schaijk gereden.
Eenmaal aangekomen bij de spuitert, (om de harten toch maar antreciet te spuiten) meld de man (niet degene aan telefoon) meteen al dat het niet zo simpel is als ik denk. De naaf klepjes zullen na het spuiten niet goed meer passen, dit omdat de verf dikker is. Wanneer dit dus beide is gespoten zal het niet goed passen, en hij meld: GEEN geld terug, logisch en netjes dat hij dit verteld... Een oplossing is: Naaf uit laten draaien, of klepjes wat afveilen o.i.d...
Het probleem:
Een weekje ervoor, heb ik ongelukje gehad bij het afrijden van een rotonde. Na iets te veel gas hebben gegeven gaat mijn auto achter weg.
Ik dacht HUH verrek da gaat normaal wel goed! Ik raak in de slip en rij over een paaltje heen en een wat verhoogde middenberm.
Gevolg is dat 1 velg kompleet krom is, en de band lek. Een 2e velg is ook geraakt/krom maar nog met goede band.
Hierdoor ben ik dus iets te vluchtig geweest.
Ik heb de velgen uiteindelijk dus gewoon met simpele blanke lak gespoten, en de harten heb ik gelaten voor wat het is. Bouten snel even gespoten en erin getikt... Velgjes in elkaar gezet. Een wasbeurt gegeven, nieuwe banden erop.
Einde verhaal.
Haastige spoed maakt zelden goed...
Helaas geld dit niet voor mij... De velgjes zien er naar mijn mening PRACHTIG uit... Meteen al flink wat bekijks...
Helaas dus nog geen fatsoenlijke fotos gemaakt. Deze volgen GEGARANDEERD!!!
Mvg,
Tim