Winterbanden
Winterbanden
Ik heb met mijn M3 misschien 2 weken op de orginale bande gereden, daarna de winterbanden + orgineel BMW velgen eronder gelegen, Michilin.
Wat mij direct opviel, is dat de winterbanden in de bocht sneller een voor mijn gevoel een stapje opzij doen. Het zal meer gevoel zijn dan dat er werkelijk iets gebeurt, de tractie control gaat niet altijd in.
Ook voel ik dat bij het optrekken en doorhalen dat de achterkant "zoekende" is.
Niet dat ik er veel last van heb, maar het val mijn wel op.
Wat is de ervaring van andere gebruikers van een M3 ??
Wat mij direct opviel, is dat de winterbanden in de bocht sneller een voor mijn gevoel een stapje opzij doen. Het zal meer gevoel zijn dan dat er werkelijk iets gebeurt, de tractie control gaat niet altijd in.
Ook voel ik dat bij het optrekken en doorhalen dat de achterkant "zoekende" is.
Niet dat ik er veel last van heb, maar het val mijn wel op.
Wat is de ervaring van andere gebruikers van een M3 ??
Re: Winterbanden
Zelf heb ik er nog geen winterbanden op liggen, maar met dit weer is het toch wel noodzakelijk.
Met droog weer zal een brede achterband (ook al is het een zomerband) toch wat meer grip hebben dan een winterband.
Welke banden en velgen heb jij erop liggen?
Ik kreeg zelf een aanbod van mijn BMW dealer om er styling 164 velgen onder te leggen met continental winterbanden (voor een prijs van 1650 euro) en ik vroeg me af of dat een goede deal is?
Met droog weer zal een brede achterband (ook al is het een zomerband) toch wat meer grip hebben dan een winterband.
Welke banden en velgen heb jij erop liggen?
Ik kreeg zelf een aanbod van mijn BMW dealer om er styling 164 velgen onder te leggen met continental winterbanden (voor een prijs van 1650 euro) en ik vroeg me af of dat een goede deal is?
Damn, 1650 euro's???
Zelf heb ik 17" 1000 miglia velgen (helaas inmiddels failliet) met michelin winterbanden erop. Voor 1650 koop je een hele winterauto incl. wintervelgen en een half jaar benzine, wegenbelastig en verzekering. Ik heb naast de M3 een starletje die letterlijk 27 euro p/maand kost. Winterbanden of niet, dat is me het voorkomen van een slippertje (niet alleen door eigen schuld maar vooral ook door het niet kunnen rijden van anderen) met de M3 wel waard.
Zelf heb ik 17" 1000 miglia velgen (helaas inmiddels failliet) met michelin winterbanden erop. Voor 1650 koop je een hele winterauto incl. wintervelgen en een half jaar benzine, wegenbelastig en verzekering. Ik heb naast de M3 een starletje die letterlijk 27 euro p/maand kost. Winterbanden of niet, dat is me het voorkomen van een slippertje (niet alleen door eigen schuld maar vooral ook door het niet kunnen rijden van anderen) met de M3 wel waard.
Ik dacht dat het toch een goede prijs was voor originele BMW velgen...
Als ik andere velgen kan vinden die goed passen qua et waarde, dan gaat dat natuurlijk ook.
Winterbanden in de maat 225 17" kosten zo'n 150 euro per stuk. 18" is iets duurder. Dus 600 euro ben ik sowieso kwijt.
Als ik andere velgen kan vinden die goed passen qua et waarde, dan gaat dat natuurlijk ook.
Winterbanden in de maat 225 17" kosten zo'n 150 euro per stuk. 18" is iets duurder. Dus 600 euro ben ik sowieso kwijt.
Jongens ik vraag niet wat jullie een goede prijs vinden, maar de gedragingen t.o.v. de normale zomerband.
Of de winterband meer uitbreekt.
Of de winterband meer uitbreekt.
Zie mijn eerste bericht. 
Het ligt natuurlijk geheel aan de omstandigheden.
Op koud nat wegdek zal een winterband waarschijnlijk iets meer grip hebben en juist minder snel uitbreken.
Is het echter kurkdroog, dan zal de brede zomerband (ook bij koud weer) nog steed een hoop grip hebben en "strakker" aanvoelen dan een smalle winterband.
Wees echter blij dat je met deze sneeuw al op winterbanden staat. Ik kon gisteren niet eens achteruit een parkeerplaats in rijden waar zo'n 3cm sneeuw lag. Alleen maar wielspin...

Het ligt natuurlijk geheel aan de omstandigheden.
Op koud nat wegdek zal een winterband waarschijnlijk iets meer grip hebben en juist minder snel uitbreken.
Is het echter kurkdroog, dan zal de brede zomerband (ook bij koud weer) nog steed een hoop grip hebben en "strakker" aanvoelen dan een smalle winterband.
Wees echter blij dat je met deze sneeuw al op winterbanden staat. Ik kon gisteren niet eens achteruit een parkeerplaats in rijden waar zo'n 3cm sneeuw lag. Alleen maar wielspin...
Laatst gewijzigd door PIR3lly op 18 dec 2009, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat je door de hogere wang en smaller loopvlak idd sneller "last" krijgt met je winterband Teus, zeker op een Pk monster als het jouwe.... mag hij wel buiten in de winter ??
Hier nog een paar topic's met discussies over winterbanden
Hier nog een paar topic's met discussies over winterbanden
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Je kan wel zien dat ik hier nog niet erg thuis ben, wat een uitgebreide site zeg.
Had even beter moeten zoeken naar onderwerp winterbanden, toch bedankt voor jullie reaktie.
Ik ga a.s. week naar zwitserland, en de dealer die wilde mij een andere auto meegeven als ik er geen winterbanden om zou leggen. Maar ja in ons kikkerlandje heb je ze ook hard nodig.
Als mijn vrouw er bij zit komen de pk's niet echt uit de kast in de winter, in de zomer geen last van mevrouw, dan vind zij het wel goed met snelheden boven de 200, en dat meest in Duitsland.
Had even beter moeten zoeken naar onderwerp winterbanden, toch bedankt voor jullie reaktie.
Ik ga a.s. week naar zwitserland, en de dealer die wilde mij een andere auto meegeven als ik er geen winterbanden om zou leggen. Maar ja in ons kikkerlandje heb je ze ook hard nodig.
Als mijn vrouw er bij zit komen de pk's niet echt uit de kast in de winter, in de zomer geen last van mevrouw, dan vind zij het wel goed met snelheden boven de 200, en dat meest in Duitsland.
1 ding heb ik gister wel geleerd: met sneeuw/ijzel zijn winterbanden gewoon echt pure noodzaak. Dacht gister ook wel ff heeeeeeel rustig met de zomerbanden nog ff de wijk uit te kunnen rijden.. en in de laatste bocht waar nog sneeuw lag ging t fout; echt op zo'n zwaar lullige manier, heeeeel langzaam tegen zo'n witte schuine betonblok geraakt
resultaat: scheur(tje) in bumper 
Later die dag de winterwielen gemonteerd en het verschil in grip is echt enorm!
Mij zie je dus nooit meer met zomerbanden door de sneeuw rijden.. achteraf gezien heb ik ook zoiets van 8P

Later die dag de winterwielen gemonteerd en het verschil in grip is echt enorm!
Mij zie je dus nooit meer met zomerbanden door de sneeuw rijden.. achteraf gezien heb ik ook zoiets van 8P
Laatst gewijzigd door Robbel op 18 dec 2009, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Ik rij nog met zomerbanden en het was de afgelopen dagen echt zwaar glibberen geblazen. Met name op de wegen met straatwerk waar weinig is gestrooid.
Heb zelfs nog een tijdje vastgezeten in een laagje sneeuw van 3 cm!
Had voor de fun de ASC even uitgezet en stond bij het eerste dotje gas meteen haaks op de weg. Velgen gelukkig net niet tegen de stoeprand aan, maar stond dus wel net met mijn achterwielen in een afwateringsgoot. Heb een paar minuten staan klooien om er weer uit te komen.
Heb zelfs nog een tijdje vastgezeten in een laagje sneeuw van 3 cm!
Had voor de fun de ASC even uitgezet en stond bij het eerste dotje gas meteen haaks op de weg. Velgen gelukkig net niet tegen de stoeprand aan, maar stond dus wel net met mijn achterwielen in een afwateringsgoot. Heb een paar minuten staan klooien om er weer uit te komen.

In Zwitserland waar ik a.s. week heen gaat, moet ik een helling op, dan is het ASC uit zetten anders kom je nevernooit boven.
Dat is mijn ervaring met mijn vorige 530D.
Dat is mijn ervaring met mijn vorige 530D.
- Albert..M3
Heb vandaag deze setje gekocht 
met deze banden er onder Dunlop winter sport 225/45/17 zo goed als nieuw de velgen zie je niks aan en dat voor 900 euro.
heb ze er nog niet onder dus heb er nog geen ervaring mee . maar met de zomer bandjes moet je goed op leten met je rechter voet.
gr

met deze banden er onder Dunlop winter sport 225/45/17 zo goed als nieuw de velgen zie je niks aan en dat voor 900 euro.
heb ze er nog niet onder dus heb er nog geen ervaring mee . maar met de zomer bandjes moet je goed op leten met je rechter voet.
gr
Ik ken iemand die jaloers gaat zijn Albert, het is toch wel de square-set?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
Ik zou zo zeggen; doe de banden er maar gauw onder, dan heb je er nu nog wat aan!!!
Jup, hij heeft ze net voor mijn neus weg gekaapt....
Maar heb al wat anders op het ook voor de helft van die prijs
Maar heb al wat anders op het ook voor de helft van die prijs