Welk banden/bandenspanning?
Re: Welke banden? 225/35/19?
Ligt eraan hoe groot hij is, ik zou er in ieder geval niet mee doorrijden!
Ik zou er ook niet mee doorrijden, zsm laten vervangen... Als je doorrijdt heb je kans op een klapband 

Nog een klein tussendoor vraagje!
Ik rij zommers op 19'' repl M5 wielen, maar wat is nou de beste bandenspanning!
Band 225/35/R19 rondom!
Staan nu op 2.35 op de voorwielen en achter 2.65? goed
Wintervelgen style 46
205/55/R16 2.4voor /2.6achter rij ik nu mee?
Stond in de deur dus zou goed moeten zijn
Is dit goed of zeggen jullie joh dit zou ik doen
Ik rij zommers op 19'' repl M5 wielen, maar wat is nou de beste bandenspanning!
Band 225/35/R19 rondom!
Staan nu op 2.35 op de voorwielen en achter 2.65? goed
Wintervelgen style 46
205/55/R16 2.4voor /2.6achter rij ik nu mee?
Stond in de deur dus zou goed moeten zijn
Is dit goed of zeggen jullie joh dit zou ik doen

323CI executive
Re: Welk banden/bandenspanning?
Ik heb nu de OEm style 136 velgen in 16" maar er liggen banden op Dunlop p9000 in de breedtemaat 225?! Waarom, en kan er straks gewoon een 205 omheen? Ik ga dan wel weer voor Conti's sportcontact omdat die mij onder de passat (ook 205 55 16) erg goed bevielen, zowel in slijtage als bijgeluid.
Bandenspanning 19 inch en groter-->
Als je op je e46 19inch hebt, is het lastig vind ik om de juiste bandenspanning te vinden ( vooral met een breedset).
Aan de binnekant van je deur gaat het tot de maat 18inch. Wat zou bmw zelf aangeraden hebben?
Ik zou graag jullie ervaringen met de bandenspanning voor 19 inch willen weten.
Op http://www.bandenspanning.nl staat wel een tabel met allemaal veschillende maten en de aangegeven spanning, echter is dat niet helemaal goed denk ik, want het verschilt per auto in verband met gewicht en dergelijke.
Ik zelf:
Voor 225/35/19 met de banden spanning 2.5
Achter 255/30/19 met de banden spanning 2.9
Ervaring: Beetje stuiterig vooral achter.
Hoop jullie ervaringen te lezen en wellicht zo tot een goeie bandenspanning te komen.
Aan de binnekant van je deur gaat het tot de maat 18inch. Wat zou bmw zelf aangeraden hebben?
Ik zou graag jullie ervaringen met de bandenspanning voor 19 inch willen weten.
Op http://www.bandenspanning.nl staat wel een tabel met allemaal veschillende maten en de aangegeven spanning, echter is dat niet helemaal goed denk ik, want het verschilt per auto in verband met gewicht en dergelijke.
Ik zelf:
Voor 225/35/19 met de banden spanning 2.5
Achter 255/30/19 met de banden spanning 2.9
Ervaring: Beetje stuiterig vooral achter.
Hoop jullie ervaringen te lezen en wellicht zo tot een goeie bandenspanning te komen.
Nieuw geopende topic gesloten en berichten hiernaartoe verplaatst aangezien het over banden/bandenspanning gaat is het onnodig een nieuwe topic te openen.
Anders wordt het onoverzichtelijk
Anders wordt het onoverzichtelijk

Moderatoropmerking 320driver
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Bandenspanning 19 inch en groter-->
Heb je hier wat aan:

Dit zijn de originele waarden voor de M3.
De bandenmaten zijn niet geheel gelijk aan die van jou, maar zoveel zou dat niet moeten schelen.
Dus met max 4 personen erin, voor 2.3 en achter 2.4 bar.
Ga je naar een volle bak, dan 2.8 en 3.3.
Met je huidige bandenspanning zit je er precies tussenin.

Dit zijn de originele waarden voor de M3.
De bandenmaten zijn niet geheel gelijk aan die van jou, maar zoveel zou dat niet moeten schelen.
Dus met max 4 personen erin, voor 2.3 en achter 2.4 bar.
Ga je naar een volle bak, dan 2.8 en 3.3.
Met je huidige bandenspanning zit je er precies tussenin.

Hey top! Was het helemaal vergeten dat m3 oem 19 heeft. Ik ga het vanavond gelijk ff uitproberen.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Mooi schema'tje!
225/35/19 rondom
Voor de winter stond mij setje op 2.3/2.4voor en 2.6 achter dit zou dus goed genoeg moeten zijn?!
Ik heb in de eerste 3weken dat ik de auto had 1band kapot gereden door te zacht (| !
Dus dat waren gelijk 2nieuwe, dat leer je wel af! dus voortaan elke week vraag ik; hoe staat met de bandjes
225/35/19 rondom
Voor de winter stond mij setje op 2.3/2.4voor en 2.6 achter dit zou dus goed genoeg moeten zijn?!
Ik heb in de eerste 3weken dat ik de auto had 1band kapot gereden door te zacht (| !
Dus dat waren gelijk 2nieuwe, dat leer je wel af! dus voortaan elke week vraag ik; hoe staat met de bandjes

323CI executive
Ik rijd met een 19" breedset met voren 2,4 bar en achter 2,8 en dit bevalt prima.
Ik liep destijds bij aanschaf van 19" banden met dezelfde vragen omtrent bandenspanning en mij werd uiteindelijkop meerdere plaatsen verteld dat het praktisch gelijk is ongeacht de bandenmaat...gewoon de fabriekswaarden aanhouden.
Ik liep destijds bij aanschaf van 19" banden met dezelfde vragen omtrent bandenspanning en mij werd uiteindelijkop meerdere plaatsen verteld dat het praktisch gelijk is ongeacht de bandenmaat...gewoon de fabriekswaarden aanhouden.
Ik heb net de bandenspanning gedrukt in de mijn banden die door pirell3y op de foto waren weergegeven. Dit zijn de org bmw druk bij een 19 inch velg.
namelijk voor 2.3 en achter 2.4, en moet zeggen dat het wel wat comfortabeler rijdt. Meer vering en minder dat stuiterige gedoe wat ik eerst had vooral achter ( toen met 2.8 bar). Ben er tevreden mee nu.
Bedankt pirell3y
namelijk voor 2.3 en achter 2.4, en moet zeggen dat het wel wat comfortabeler rijdt. Meer vering en minder dat stuiterige gedoe wat ik eerst had vooral achter ( toen met 2.8 bar). Ben er tevreden mee nu.
Bedankt pirell3y

Scheuren in de wang??
Zojuist weer 2 nieuwe conti's gekocht!
In maart al 2 vervangen en nu weer omdat dunlop's sp sport gaan scheuren op de binnenkant van de wang/uitdrogen!
Hopelijk zijn deze banden wel gewoon goed en niet scheuren x|
Ik heb mijn spanning nu op 2.6 voor en achter 2.8 bar staan!
Lager moeten we toch niet gaan zeker?
Voor vind ik hem al best ingedrukt de band zelf! band is 225/35/R19
Jullier ervaring met scheurende banden aan de wangkant?
In maart al 2 vervangen en nu weer omdat dunlop's sp sport gaan scheuren op de binnenkant van de wang/uitdrogen!
Hopelijk zijn deze banden wel gewoon goed en niet scheuren x|
Ik heb mijn spanning nu op 2.6 voor en achter 2.8 bar staan!
Lager moeten we toch niet gaan zeker?
Voor vind ik hem al best ingedrukt de band zelf! band is 225/35/R19
Jullier ervaring met scheurende banden aan de wangkant?
323CI executive
Sport maxx TT is stukker beter dan de gewone Dunlop 9000sp en en sportmaxx.
Tegenwoordig heb je zelfs de sportmaxx GT maar die is meer voor de trackday en slijt sneller.
Ik heb 255/35/18 & 2.9 achter en voor 225/45/18 & 2.8. het is stug maar rijdt wat zuiniger.
Tegenwoordig heb je zelfs de sportmaxx GT maar die is meer voor de trackday en slijt sneller.
Ik heb 255/35/18 & 2.9 achter en voor 225/45/18 & 2.8. het is stug maar rijdt wat zuiniger.
335i boven een 330i