Toen ik in 2001 voor het eerst een E46 M3 zag, dacht ik: zo een wil ik er ooit hebben! November 2007 is het me gelukt: ik heb een 2001 M3 cabriolet gekocht, handgeschakeld, 79000km op de teller, kleur topas blauw metallic en netjes onderhouden door de BMW dealer! Auto in zeer nette staat, alleen de velgen zien er niet zo top meer uit. De vorige eigenaren waren niet zulke vlotte parkeerders.

Ik heb de laatste weken flink wat lopen surfen en geloof dat de E46 puristen al meteen het volgende op mijn auto zouden hebben aan te merken:
1. een M3 mag geen cabrio zijn (cabrio=te zwaar)!
2. die kleur kan echt niet!
3. dat 4:3 navigatiesysteem kan echt niet!
4. een hardtop is voor mietjes!
Zo, die puristen ben ik alvast voor

Ik heb geen BMW roots en ben ook niet erg merktrouw: Renault Clio RSi, Porsche 911 Carrera 3.2, Renault Clio 16v, Subaru Impreza GT Turbo Seat Leon Cupra 2.8, Westfield SE 2.0, Donkervoort D8 2.0 Zetec Sport, Seat Leon 1.8VT, BMW 318i (E46!!!), Honda S2000, Subaru Impreza WRX Prodrive en tot voor kort Opel Speedster Turbo gingen de M3 voor. Foto's staan bij 'Vorige auto's'.
Goed dat dit forum er is! Ik vermoed dat hier meer kennis over de e46 verzameld is dan bij een gemiddelde dealer. Dat kan toch weer aanzienlijk schelen bij de diagnose van problemen (en daardoor in de factuur).
groeten Weeb
Edit Mini: links gewijzigd in thumbs