Probleem met stationair voor stoplicht
Probleem met stationair voor stoplicht
Hallo allemaal, ik rij een e46 318i touring uit 2000 met 145.000km op de teller.
Sinds een half jaar heb ik het volgende probleem: Wanneer ik bijvoorbeeld voor een stoplicht de koppeling intrap, dipt het stationair toerental tot onder de 500 rpm en begint de auto te schokken. Na enkele seconden corrigeert het toerental tot normale waarden (600-700) om vervolgens weer te dippen enz. Dit probleem doet zich niet altijd voor; de ene dag wel en de andere dag niet. (als ik bij de garage ben dus vaak niet)
Computer laat geen vreemde waarden zien bij de garage.
Inmiddels heb ik de gasklep laten reinigen; deze was behoorlijk vuil maar gaf geen verbetering.
Ook bij de dealer de stationair motor laten reinigen op zijn advies; dit leek te helpen maar na een dag was het probleem weer terug.
Wie kan mij helpen: dit probleem maakt het rijden behoorlijk vervelend. Dit probleem lijkt vaak voor te komen, maar ik heb op de diverse fora nog geen oplossing gevonden.
groeten, Rick
Sinds een half jaar heb ik het volgende probleem: Wanneer ik bijvoorbeeld voor een stoplicht de koppeling intrap, dipt het stationair toerental tot onder de 500 rpm en begint de auto te schokken. Na enkele seconden corrigeert het toerental tot normale waarden (600-700) om vervolgens weer te dippen enz. Dit probleem doet zich niet altijd voor; de ene dag wel en de andere dag niet. (als ik bij de garage ben dus vaak niet)
Computer laat geen vreemde waarden zien bij de garage.
Inmiddels heb ik de gasklep laten reinigen; deze was behoorlijk vuil maar gaf geen verbetering.
Ook bij de dealer de stationair motor laten reinigen op zijn advies; dit leek te helpen maar na een dag was het probleem weer terug.
Wie kan mij helpen: dit probleem maakt het rijden behoorlijk vervelend. Dit probleem lijkt vaak voor te komen, maar ik heb op de diverse fora nog geen oplossing gevonden.
groeten, Rick
Re: Probleem met stationair voor stoplicht
Ik heb dit ook, alleen zodra hij de 600-500 rpm aantikt gaat hij weer naar 1000rpm, zakt weer en middelt zich zelf weer uit naar 800rpm.
Hij doet het niet altijd, vandaag bijvoorbeeld geen problemen gehad, maar zondag op een rit Den Bosch - Eindhoven en gisteren heen en terug naar mijn werk wel.
De auto staat 's nachts altijd in de garage dus kou en vocht kan het probleem eigenlijk niet zijn...
Ik vermoed zelf de LMM, maar zeker weten doe ik het niet. Kan ook een vacuumslang of vuile gasklep zijn :?
Hij doet het niet altijd, vandaag bijvoorbeeld geen problemen gehad, maar zondag op een rit Den Bosch - Eindhoven en gisteren heen en terug naar mijn werk wel.
De auto staat 's nachts altijd in de garage dus kou en vocht kan het probleem eigenlijk niet zijn...
Ik vermoed zelf de LMM, maar zeker weten doe ik het niet. Kan ook een vacuumslang of vuile gasklep zijn :?
Re: Probleem met stationair voor stoplicht
Hallo, ikij mij heb dit ook gehad bij mijn bmw 320i bwj.99
Bij mij waren 2 lambdasondes de oorzaak.
gr
Bij mij waren 2 lambdasondes de oorzaak.
gr
fahren mit vergnugen
Re: Probleem met stationair voor stoplicht
Is je verbruik ook toegenomen?
Over lambdasondes,
De auto meet 2 waardes, 1 voor en 1 na de kat...als dan de verhoudingen niet kloppen loopt het blok niet goed. Dan vraagt ie achter de kat bijv. meer of minder benzine/zuurstof terwijl dit niet nodig is waardoor het blok slecht gaat lopen
Over lambdasondes,
De auto meet 2 waardes, 1 voor en 1 na de kat...als dan de verhoudingen niet kloppen loopt het blok niet goed. Dan vraagt ie achter de kat bijv. meer of minder benzine/zuurstof terwijl dit niet nodig is waardoor het blok slecht gaat lopen
Re: Probleem met stationair voor stoplicht
Kun je volle poele gas geven? Wellicht brandstoffilter?

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: Probleem met stationair voor stoplicht
Er lijken geen problemen te zijn met gas geven; brandstoffilter is volgens mij vorige beurt nog vervangen.
Re: Probleem met stationair voor stoplicht
Mijn probleem is dat het probleem zich soms voordoet, maar dus niet altijd. Soms loopt de motor als een zonnetje. Als de sondes niet goed functioneren, zou dan dit probleem zich niet constant moeten voordoen?Jaapi schreef:Is je verbruik ook toegenomen?
Over lambdasondes,
De auto meet 2 waardes, 1 voor en 1 na de kat...als dan de verhoudingen niet kloppen loopt het blok niet goed. Dan vraagt ie achter de kat bijv. meer of minder benzine/zuurstof terwijl dit niet nodig is waardoor het blok slecht gaat lopen
Re: Probleem met stationair voor stoplicht
Bij mij doet hij het ook maar soms.
Tevens is het verbruik met gemiddeld 1:12 niet vreemd te noemen, het is ook niet toegenomen (zie mijn spritmonitor account).
Tevens is het verbruik met gemiddeld 1:12 niet vreemd te noemen, het is ook niet toegenomen (zie mijn spritmonitor account).
Re: Probleem met stationair voor stoplicht
r1ck: Ben je inmiddels iets wijzer geworden?
Re: Probleem met stationair voor stoplicht
Ik wilde gisteren nog posten dat het bij mij niet echt meer voor is gekomen de laatste tijd, maar vanmorgen deed hij wel ineens weer raar.
Ik trok vlot op in zijn 1 en schakel door naar zijn 2. Daar begint hij ineens te bokken en in te houden.
Schakel vervolgens door naar de 3 en niks aan het handje :?
Ik vraag me nog steeds af of het nou de LMM/lambdasonde is of misschien toch de koppeling?
Ik trok vlot op in zijn 1 en schakel door naar zijn 2. Daar begint hij ineens te bokken en in te houden.
Schakel vervolgens door naar de 3 en niks aan het handje :?
Ik vraag me nog steeds af of het nou de LMM/lambdasonde is of misschien toch de koppeling?

