Probleem met koppeling in file
Probleem met koppeling in file
Hallo ik rij een 318i touring uit 2000 met 145000 km op de teller.
Ik heb het volgende probleem: wanneer de motor warm is en ik rijd in de file dan begint de auto SOMS te "stuiteren" (clutch shudder?) als ik wil optrekken in zijn eerste versnelling; er is dan bijna niet meer mee te rijden. Ik probeer files te vermijden maar dit is helaas niet altijd mogelijk.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
groet, Rick
Ik heb het volgende probleem: wanneer de motor warm is en ik rijd in de file dan begint de auto SOMS te "stuiteren" (clutch shudder?) als ik wil optrekken in zijn eerste versnelling; er is dan bijna niet meer mee te rijden. Ik probeer files te vermijden maar dit is helaas niet altijd mogelijk.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
groet, Rick
-
jeroenvanalem
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 20:28
Re: Probleem met koppeling in file
Ik heb het ook eens gehad met mijn vorige bmw, en heb het bij mijn 'nieuwe' e46 ook weer, maar nog niet zo erg.
Waren toen de koppelingsplaten. Zijn vervangen, probleem opgelost.
Waren toen de koppelingsplaten. Zijn vervangen, probleem opgelost.
Re: Probleem met koppeling in file
Je zou ook de CDV kunnen laten verwijderen, schakelt ie niet meer hortend en stotend maar veel soepeler, klik op onderstaande link om er meer over te lezen en je eigen conclusies te trekken:
Koppeling en CDV
Koppeling en CDV
Re: Probleem met koppeling in file
Klinkt of als verrotte koppelingsplaten of als een kapotte krukaskeerring.
Als de keerring stuk is kan er een heel klein beetje olie op je koppeling komen. Dit kan ook schokken veroorzaken.
Als de keerring stuk is kan er een heel klein beetje olie op je koppeling komen. Dit kan ook schokken veroorzaken.
Re: Probleem met koppeling in file
Dank, ik heb volgende week een afspraak bij een specialist in Zeist en zal hem vragen hiernaar te kijken.
Is dit een dure grap?
Is dit een dure grap?
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 06 jan 2010, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: qoute van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: qoute van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Re: Probleem met koppeling in file
Onderdelen kan je opzoeken bij http://www.hbase.nl.
Koppelingset is 220 ex.
2 massavliegwiel is 550 ex.
Meestal vervang je het vliegwiel mee. Daar zou ik dus even goed naar laten kijken.
De arbeidsuren zijn meestal niet gering en als je dan volgend jaar voor een nieuwe moet ben je qua
arbeidsloon weer zuur.
Keerring krukas = 20 euro ex.
Ik zou deze meenemen bij een nieuwe koppeling ook al is tie niet stuk. Je kan er dan immers zo bij.
Is de keerring stuk moet je ook een nieuwe koppeling. Als deze eenmaal open ligt vervang je deze ook op jouw km stand.
Koppelingset is 220 ex.
2 massavliegwiel is 550 ex.
Meestal vervang je het vliegwiel mee. Daar zou ik dus even goed naar laten kijken.
De arbeidsuren zijn meestal niet gering en als je dan volgend jaar voor een nieuwe moet ben je qua
arbeidsloon weer zuur.
Keerring krukas = 20 euro ex.
Ik zou deze meenemen bij een nieuwe koppeling ook al is tie niet stuk. Je kan er dan immers zo bij.
Is de keerring stuk moet je ook een nieuwe koppeling. Als deze eenmaal open ligt vervang je deze ook op jouw km stand.
Re: Probleem met koppeling in file
Dank voor de reacties, specialist bevestigde jullie vermoedens. Voorlopig kan ik er nog mee doorrijden, maar als het erger wordt zal ik er toch aan moeten geloven en moeten de platen ed. worden vervangen. groet, Rick
-
Kuipje
Re: Probleem met koppeling in file
Ik herken dit maar al te goed van mijn eerste BMW (318 uit '86). Die heb ik van 1990 tot medio 2003 gehad en daar zijn twee keer de koppelingsplaten vervangen. Het heeft nooit geholpen tegen het horten en stoten in de file.
-
Cliff
Re: Probleem met koppeling in file
Zeker teveel met de voet op het koppelingspedaal gereden... 
Re: Probleem met koppeling in file
hallo ik ben jildert anema kom uit friesland
ik heb een bmw 316 1.8 baur cabrio 1985
nou heb ik een probleem mijn koppelingspedaal heeft helemaal geen weerstand kan hem zo naar de grond drukken ook wil hij niet in de versnelling wat zou hier het probleem van kunnen zijn?
mvg Jildert Anema
ik heb een bmw 316 1.8 baur cabrio 1985
nou heb ik een probleem mijn koppelingspedaal heeft helemaal geen weerstand kan hem zo naar de grond drukken ook wil hij niet in de versnelling wat zou hier het probleem van kunnen zijn?
mvg Jildert Anema
Re: Probleem met koppeling in file
Schop even een oud topic in het E46 gedeelte omhoog, met een vraag over een E30 
Ik denk dat je koppelingscilinder lek is. Even googlen
Ik denk dat je koppelingscilinder lek is. Even googlen
Re: Probleem met koppeling in file
En daarom willen we nu een e30 gedeelte
Maar bovenstaande is de voornaamste oorzaak.
Check ff je remvloeistof vaatje. Koppeling gebruikt namelijk remvloeistof en hetzelfde voorraadvaatje.
Voordeel is dat het aanzuigpunt van de koppeling hoger zit.
Het kan dus ook een lekker remslang of remcilinder zijn hou dat in je achterhoofd
Tis een 316 dus remtrommels achter of niet ???
Geen lekkage op de koppeling, check dan echt ff de remcilinders, remslangen en remtangen.
Neem aan dat je nog langer mee wil gaan
Maar bovenstaande is de voornaamste oorzaak.
Check ff je remvloeistof vaatje. Koppeling gebruikt namelijk remvloeistof en hetzelfde voorraadvaatje.
Voordeel is dat het aanzuigpunt van de koppeling hoger zit.
Het kan dus ook een lekker remslang of remcilinder zijn hou dat in je achterhoofd
Tis een 316 dus remtrommels achter of niet ???
Geen lekkage op de koppeling, check dan echt ff de remcilinders, remslangen en remtangen.
Neem aan dat je nog langer mee wil gaan




