BMW

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Cliff

Re: BMW 328 Coupe Project. Update: 19'' Mugellos + foto's

Bericht door Cliff » 06 jan 2010, 18:44

Nice..... :duim:

Voor mag ie wel wat zakken he... ;)

Dunlops zoekerig? Wat had je voor een eronder liggen?

TDF1989

Bericht door TDF1989 » 06 jan 2010, 18:55

Hij gaat zeker omlaag! zit te denken aan 4 cm voor en 2 cm achter door een koni street kit, is dat wat? weten jullie dat toevallig of kan ik beter voor de 100 euro duurdere sport kit gaan met verstelbare voordempers?
jaah ik vond ze erg zoekerig, had Dunlop sport Maxx er onder zitten maar mischien kwam dat doordat ze zo goed als op waren? :D
Laatst gewijzigd door Gast op 08 jan 2010, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Cliff

Bericht door Cliff » 06 jan 2010, 19:15

Koni is zeker wat, goed spul!

Ah oke... heb zelf de Sport Maxx TT's eronder zitten, heb dat zelf nooit ondervonden!

nielscoupe

Re: BMW 328 Coupe Project. Update: Vredestein Ultrac Sessenta 19

Bericht door nielscoupe » 07 jan 2010, 20:03

niet zoon beginners setje kopen zit je altijd vast aan een de hoeveel 4cm die je gekocht hebt gewoon schroefset kopen kun je hem op elk gewenste hoogte zetten
There aint no way but a coupe /// 328

Cliff

Bericht door Cliff » 07 jan 2010, 20:22

Dus volgens jou is een set die niet instelbaar is, een beginnerssetje... beetje vage argumentering..!

Een v-maxx schroefset is ook niet echt van geweldige kwaliteit... maar wel instelbaar, dat kun je dan eerder een beginnerssetje noemen aangezien die goed betaalbaar zijn!

Een set koni's die niet verstelbaar zijn lijkt mij niet echt een beginnersset!

johnsdale

Bericht door johnsdale » 08 jan 2010, 10:58

Heb een set koni's die verstelbaar zijn! :W

TDF1989

Bericht door TDF1989 » 08 jan 2010, 17:49

De reden dat ik hem wil verlagen is dat ik de ruimte tussen de wielkasten wil opvullen, 4-5 cm voor en 2-3 achter zou perfect zijn. waarom zou ik dan een verstelbare set kopen terwijl ik hem toch op deze hoogte laat staan?
Ik ben er ook niet van plan om mee op het circuit te rijden maar een betere wegligging is altijd welkom.
mijn budget voor het verlagen is ongeveer 500 euro. dan heb ik de keus uit een B-merk schroefset of een niet verstelbare set van een A merk. aangezien 4-5 cm voor en 2-3 achter perfect is om de wielkasten mooi op te vullen ga ik dan toch liever voor het laatste. :)

en een set koni's lijkt me inderdaad ook geen beginnersetje, die V-maxx lijkt me dat meer.

W&M

Bericht door W&M » 08 jan 2010, 17:54

Neem een kijkje bij nlpower in zwolle, daar is goed spul te koop , en een beetje handelaar krijgt er ook nog korting op.
Ik heb toen een setje meegekregen voor 300 euro, weet het merk niet meer maar waren 100%.

Cliff

Bericht door Cliff » 08 jan 2010, 18:01

Ik heb zelf een chassiskit van H&R eronder liggen (verlaging 40/20)... bevalt mij echt perfect en is van goede kwaliteit!

Is dat niks voor jou dan?

TDF1989

Bericht door TDF1989 » 15 jan 2010, 04:02

okeej interessant :) waar heb je die vandaan? en valt hij binnen mijn budget van 500 euro?
Laatst gewijzigd door Gast op 15 jan 2010, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 15 jan 2010, 18:41

Voor een normaal budget en uitstekende kwaliteit kom je al snel in de eibach series uit.
In combinatie met een monroe of een bilstein schokker heb je comfort, verlaging en sportief rijgedrag.

Schroefsets zijn uiteraard handiger, omdat je je eindresultaat zelf kan bepalen.
Ik schrik meestal niet van de prijzen. Een normale set is soms nog wel eens goedkoper dan los alles vervangen zoals genoemd voorbeeld.
Of de kwaliteit en het comfort dan beter is, daar kan je over discussieren.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Cliff

Bericht door Cliff » 16 jan 2010, 16:43

Ja ik heb hem voor een hele mooi prijs gekregen daar ik de leverancier goed ken. Zal eens informeren voor je, denk dat ie net binnen je budget valt.

Alleen krijg je dan de keus tussen de comfort en de sport kit... wil je dan de comfort kit met 40/20 verlaging of de sport kit met de 60/40 verlaging. Als je me dat even laat weten per PB dan ga ik maandag er achteraan. Ook even de gegevens van je auto... bouwjaar etc. ;)

TDF1989

Bericht door TDF1989 » 18 jan 2010, 23:29

Heel aardig van je ;) , maar denk toch dat het de eibach sport kit gaat worden. deze set geeft een verlaging van 45/15. dit zijn perfecte waarden voor mijn auto. hoor ook van meerdere mensen dat eibach en BMW heel goed samen gaan.

http://www.extreme-carstyling.nl/produc ... aam=Eibach Sport-System&ProductID=105076

maar de volgende mod word een G3 installatie. heb voor aankomende week een afspraak gemaakt bij Allround LPG in spijkenisse.

er komt een sequentiele Vialle LPI g3 installatie in.
dit is 1 van de betere systemen voor BMW. Het verschil zit er in dat de LPG vloeibaar ( dus ook geen verdamper) apart per cilinder in de juiste hoeveelheid volgens de normale ECU van de auto word ingespoten.
Hierdoor heb je geen vermogensverlies, is het heel effiecent voor lpg principes, word het minder heet want het vloeibare lpg werkt koelend en heb je geen storingen met bijv. boordcomputer, verbruiksmeter want het werkt volgens normale ECU.
ook komt er een elecktronische flashlube in. dit is een systeem wat adaptieven inspuit bij de cilinders om slijtage van de kleppen tegen te gaan, te koelen, reinigen en smeren. dit word extra aangeraden gezien het vermogen.
de tank komt op de plek van het reservewiel te liggen en de vulnippel achter het tankklapje, dit is een extra kleine nippel en hiervoor is een adapter nodig om te vullen. wel is het mooi weggewerkt.

TDF1989

Re: BMW 328 Coupe Project. Update: LPG, Verlaging, M3 Diffusor

Bericht door TDF1989 » 31 mar 2010, 10:52

Mijn excuses voor het lange wachten maar heb het erg druk gehad de laatste tijd.
Er zijn ondertussen wel wat aanpassingen gedaan aan de auto.
Hij is voor 5 cm verlaagd en achter 3 met een eibach sportline kit.
Er zit een M3 Diffussor op de achterbumper en hij heeft M3 stootlijsten.
Ook zit de LPG installatie er in. Het enige verschil wat je merkt is bij de pomp. ik betaal 22 euro voor een volle tank van 38 liter en daar rijd ik 300 km mee. eerst was het 600 km voor een volle tank van 90 euro dus het scheelt enorm. qua rijden merk je geen verschil en alles is mooi weggewerkt.
Ik ben nu bezig met het zoeken naar M3 sideskirts, een dakspoiler en een goeie goedkope spuiter, ben ook bezig met de wielen op te knappen want die hebben het aardig te verduren gehad afgelopen winter.
foto's volgen snel!

TDF1989

Re: BMW 328 Coupe Project. Update: LPG, Verlaging, M3 Diffusor

Bericht door TDF1989 » 01 apr 2010, 18:18

Zoals beloofd de foto's hier.
ook zit er nu wat hout in het interieur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding