Audio System Radion 165 speakers ; ervaring gevraagd.

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
RoLoo

Audio System Radion 165 speakers ; ervaring gevraagd.

Bericht door RoLoo » 12 jan 2010, 13:13

.

Vraagje : is er iemand die ervaring heeft met de Audio System Radion 165 speakers, tbv de voorportieren van de E46 ?

Afbeelding
(dit setje dus)

Ze worden aangestuurd door de standaard BMW Business CD/speler, en ik verlang eigenlijk niet meer of minder dan een upgrade van het standaard speakersysteem.
Dus geen flappende bassen en dat soort zaken.

(uiteraard zullen de achterste speakers ook vervangen door een ander inbouwsetje)

productinfo:

De midbass van deze 16,5 cm composet past in de standaardinbouwplaats van de huidige BMW 3-serie (E46).

Uitgerust met 16,5 cm midbass met glasvezelmembraan en 19 mm softdome tweeter.

Technische specificaties :

RMS Vermogen: 2 x 80 Watt
Impedantie: 4 Ohm
19 mm softdome tweeter

.
Laatst gewijzigd door RoLoo op 12 jan 2010, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
't Beste Maar Weer !
Ron.

daNpy
Contacteer:

Re: Audio System Radion 165 speakers ; ervaring gevraagd.

Bericht door daNpy » 12 jan 2010, 13:19

Een maat van me heeft Audio System speakers in zijn Ibizaatje en daar komt een nette partij herrie uit.

Als ik mijn speakers ga upgraden schaf ik ook díe set van AudioSysteem aan, alleen heb ik de 200 euro er nog niet voor over :P

RoLoo

Bericht door RoLoo » 12 jan 2010, 13:34

Thanx !
Dat setje wat ik afgebeeld heb, is trouwens zo'n 150 Euro.

En dan nog een pasklaar setje voor achterin ; want de standaard E46 speakers zijn ook wel van een bedroevende kwaliteit.

Helaas.

't Beste Maar Weer !
Ron.

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 12 jan 2010, 14:28

Hmmm ik vind op de AudioSystem site het volgende:
http://audio-system.hifimotive.nl/index ... 3godIVWBeA

Klikken op E46 -> X--ION 165 E46
RMS Vermogen: 2 x 90 Watt
Impedantie: 4 Ohm
25 mm softdome tweeter
12 dB/oct. filter
Voor achterin heb ik Pioneer speakers (op maat) op het oog :)

RoLoo

Bericht door RoLoo » 12 jan 2010, 14:38

.

linkje naar die Radion speakers voor zo'n 150 Euries : http://www.autoshopdetijger.nl/website/ ... ts_id=1250

(uiteraard zijn ze voor dit geld ook gewoon bij andere speaker winkels verkrijgbaar)
.
't Beste Maar Weer !
Ron.

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 12 jan 2010, 15:54

Jammer dat je wegens 1 euro te weinig verzendkosten moet betalen :+
Maar ik zal eens rondkijken, heb ook nog een versterker nodig en misschien zijn ze hier in de buurt ook wel te bestellen zoals je al zei.

Edit: Heb ze ook op de AS website gevonden:
http://audio-system.hifimotive.nl/PHP/p ... php?id=183

Ik zie wel dat de Radion een 19mm tweeter heeft en de X-Ion een 25mm. Op diverse DIYs hebben ze het over een 1 inch tweeter wat overeenkomt met 25,4mm! Ik weet dus niet of dit evt nog problemen kan geven.

Met 2 Pioneer speakers voor achter zat ik ook al ruim boven de 100 euro, dus misschien kun je net zo goed 2 van die Radion setjes bestellen en dan je tweede set tweeters apart leggen en de speakers achterin monteren.
Als je voor een ander merk gaat heb je wel weer de mogelijkheid om meerwegs speakers te nemen die ook hogere tonen kunnen spelen, alleen is dat achterin niet belangrijk.

http://www.pioneer.nl/nl/products/car_a ... index.html
Hier staan de Pioneer speakers, ik vind het alleen wat 'eng' dat de plaatjes niet overeenkomen met de 3weg bevestiging in een BMW, alsmede de afwijkende maat van 13cm? Ook staat er niet bij of de prijzen per stuk zijn of per set van 2.

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 12 jan 2010, 21:06

Als je naar een AS dealer gaat, kan je ook die midbassen los bestellen...heb ik ook gedaan, hoef je geen 2 composetjes te bestellen ;)
De AS E46 160mm midbassen kosten als ik het goed heb 100,- euro per set.

gr.
Marvin

Hansie 330cd

Bericht door Hansie 330cd » 12 jan 2010, 22:39

Zou dr toch maar een versterkertje bij nemen. Maakt het geluid voller.
Heb zelf voor de x-ion 165 en achter de co 165 met een hertz ep4 versterker.

Ik ben ook niet zo'n bass aanbidder maar iets meer bass zou geen kwaad kunnen. Verder ben ik erg tevreden over deze upgrade.

Desalnieteplus, als ik het nog eens zou moeten doen, zou ik achter die speakers laten zitten en een subtiele bass oplossing gaan zoeken.

RoLoo

Bericht door RoLoo » 13 jan 2010, 08:22

.

En zo'n Hertz EP4 versterker knoop je gewoon aan de standaard BMW radio ??
Op die dingen zit toch helemaal geen uitgang om een separate versterker aan te sluiten ?

En wat zijn co 165 speakers (die je noemt voor achterin) ?

Afbeelding

Indrukwekkend en strak vormgegeven vier kanaals versterker van Hertz.

KENMERKEN HERTZ EP-4

* FR-4 dual-layer 70μm koperdikte op de printplaat en robuuste koperen bars speciaal voor
efficiënte stroom geleiding, kortere audiosignaal paden en hoge betrouwbaarheid.
* De uitgangstrap is gebaseerd op de High Current & Power Dissipation SANKEN TO3P transistor.
* Meervoudig gewonden transformator Power supply stage based on Multi-winding toroidal transformers
aangevuld met interne hoogwaardige condensatoren met een lage ESR 105°C weeerstand.
* Speciale pseudo-gebalanceerde dual input circuits om electromagnetische storingen aanwezige op de
high-level en RCA inputs weg te filteren.
* Voorversterker en high-level inputs maken de integratie met de aftermarket OEM toestellen een stuk
eenvoudiger
* High-level input wordt geleverd met een compacte en installatie vereenvoudigende connector.
* Flexibel 12dB/Oct. crossover systeem met full range, hi-pass of lo-pass configuratie
* ARTTM–Automatic Remote Turn-On/Off functie schakelt perfect synchroon de versterker in of uit
met de bron, zonder hiervoor een remote signaal te hoeven gebruiken wanneer de high-level input
wordt gebruikt.
* Remote Out signaal Ideaal voor het aansturen van andere componenten in de installatie.
* Bass boost control aanpasbaar binnen de 0 tot 12 dB grens op 45 Hz voor de beste bass frequentie
optimalisatie in de auto

.
't Beste Maar Weer !
Ron.

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 13 jan 2010, 08:31

Co 165 speakers zijn ook van AudioSystem. Ga naar de website, kies producten en dan onder speakers -> CO (X-Ion/Radion/etc).

Zelf heb ik gisteren naar een versterker zitten zoeken:

- AS Radion 90.4, 4x90W, 4 ohm, 4x filterbaar, sub-regeling, € 275,-
- AS X-Ion 70.4, 4x70W, 4 ohm, per 2 filterbaar, € 250,-
- AS X-Ion 160.4, 4x160W, 4 ohm, 4x filterbaar, sub-regeling, € 425,-
- Alpine MRP-F250, 4x40W, 4 ohm, 2,3,4 kanaals, sub-regeling, luidspreker ingang, € 219,-
- Alpine MRP-F300, 4x50W, 4 ohm, 2,3,4 kanaals, sub-regeling, luidspreker ingang, € 220,-
- Sony XM-ZR604, 4x60W, 4 ohm, 3,4 kanaals, luidspreker ingang, € 87,-

De laatste 3 heb ik gevonden via kieskeurig.nl én hebben luidspreker ingang. Sony is bras qua speakers maar voor versterkers zijn ze wel aardig.
Pioneer en RF Fosgate zijn een aantal prijsklasses duurder.
Ik heb alleen naar 4 kanaals speakers gezocht omdat ik de achterspeakers en de sub erop aan wil sluiten.

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 13 jan 2010, 16:23

@daNpy

Ik zou als ik jou was de voorspeakers versterken, en de 2 overblijvende kanalen bruggen voor je sub...achterspeakers gewoon op je radio laten spelen.
Kijk qua versterker ook eens naar die PNP dingen van Blaupunkt, want die zijn ook krachtig, klein, en makkelijk aan te sluiten.
Zelf heb ik een SONY XM-4S...ook een klein 4 kanaals versterkertje met speakeraansluitingen en sub mogelijkheid.

gr.
Marvin

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 13 jan 2010, 17:29

Ik denk dat de speakers vervangen aan de voorzijde voor mij voldoet. De achterspeakers worden op de versterker aangesloten omdat daar het signaal voor de sub ook vandaan moet komen, anders had ik ze niet versterkt oid. Maar ik heb hier inmiddels een eigen topic over, dus laten we deze niet verder vervuilen ;)

Hansie 330cd

Bericht door Hansie 330cd » 13 jan 2010, 20:57

Die Hertz EP4 kun je gewoon aansluiten op de speaker uitgang van je standaard BMW radio. (Je gebruikt de Hi-level inputs van de versterker).

Die co 165 speakers zijn ook van Audio System en co staat voor coaxiaal. Deze waren niet speciaal voor de BMW. Maar heb zelf een pasring gemaakt van MDF. Pasringen voor deze speakers zijn ook te koop (maar ik kon niet wachten op de levertijd). De voorspeakers zijn wel speciaal voor de e46 ontworpen.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 14 jan 2010, 16:00

Het is niet handig om met je high input een versterker aan te sturen.
Je gaat met speakerdraden vaak heel verlies creëren.

Een high low convertor biedt uitkomst.
Mooi voordeel is dat je je oem speakerdraden nagenoeg ongemoeid kan laten. Je knipt 1 x achter je radio en de rest laat je liggen. Het kastje kan je naast je radio in je dashboard verbergen.
RCA- kabel hebben veel minder verlies en je kan elke aftermarket versterker aansturen.

Ik heb nu een 5 kanaals versterker zonder problemen er in liggen met aangepaste speakers en een sub.

Voor de voordeuren en hoedenplank zijn ook pasringen te krijgen, waardoor je elke 16 cm after market speaker kan monteren.

check de links voor voorbeelden.

voor de speakeradapters 13 en 16 cm
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... groep=1601
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... groep=1601

voor de convertors:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=141

easy toch??
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 06 feb 2010, 12:45

Ik heb ze zojuist besteld, komen van de week binnen :W

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”