Vraagjes over de 330d.
Vraagjes over de 330d.
beemers!
ik ben mij aan het verdiepen in de bmw 330 d, ben van plan er 1 aan te schaffen uit het jaar 2002, uit het buitenland, want dat scheelt gewoon enorm veel geld. wat zijn jullie ervaringen met deze auto, wat is het verbruik als je normaal rijdt, heeft de auto kwaaltjes etc.
alle info is welkom, ik heb nog nooit bmw gereden, het zal mijn eerste worden.
bvd.
ik ben mij aan het verdiepen in de bmw 330 d, ben van plan er 1 aan te schaffen uit het jaar 2002, uit het buitenland, want dat scheelt gewoon enorm veel geld. wat zijn jullie ervaringen met deze auto, wat is het verbruik als je normaal rijdt, heeft de auto kwaaltjes etc.
alle info is welkom, ik heb nog nooit bmw gereden, het zal mijn eerste worden.
bvd.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 15 jun 2008, 19:37
Re: Vraagjes over de 330d.
Waarom geen 2003, dan heb je de facelift te pakken.
De 330d heeft een geweldige motor met een geweldig koppel.
Mijn verbruik ligt rond de 1 op 11/12. Maar ik rijdt redelijk sportief, m.a.w. ik gebruik de pk's.
De 330d heeft een geweldige motor met een geweldig koppel.
Mijn verbruik ligt rond de 1 op 11/12. Maar ik rijdt redelijk sportief, m.a.w. ik gebruik de pk's.
Re: Vraagjes over de 330d.
Ik zit op 13/14 en rij normaal. Wel rij ik veel binnen de bebouwde kom of provinciaal.
De facelift is toch vanaf 11-01 ongeveer?
Een heel fijn motorblok met een hoog koppel en ruim voldoende vermogen
De facelift is toch vanaf 11-01 ongeveer?
Een heel fijn motorblok met een hoog koppel en ruim voldoende vermogen
Re: Vraagjes over de 330d.
Dat begrijp ik,
Maar dat is geen facelift dus........
Maar dat is geen facelift dus........
Re: Vraagjes over de 330d.
Voor de coupe/cabrio wel... Maar dat was verder niet de vraag...
Re: Vraagjes over de 330d.
1 hele! grote kwaal: type maar eens Swirl flaps in de zoekfunctie van het forum
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Vraagjes over de 330d.
Maar laat je daar vooral niet doorafschrikken, dan zie je namelijk ook dat je het zelf middels een kleine ingreep kunt oplossen
Re: Vraagjes over de 330d.
Heb zelf een fl 330d aut touring. Echt een geweldige auto. Laat inderdaad gelijk de swirl flaps eruit halen. Kost je ong. 300euro bij een bmw specialist. Ik rijd gemiddeld ongeveer 1:14. Daar zit wel voornamelijk snelweg bij en dan rij ik redelijk door.
Als je een automaat koopt met een kilometerstand boven de 150.000 houd er dan rekening mee dat je de automaat binnen niet al te lange tijd moet reviseren. Vanwege het grote koppel van 410Nm hebben deze helaas niet het eeuwige leven.
Voor de rest is het een enorme onderhoudsviendelijke auto. Je kunt overal goed bij, hebt geen distributieriem maar een ketting, hydraulische klepstoters dus het onderhoud is zeer beperkt (kostenvriendelijk). Ik doe gemiddeld 35.000km tussen de beurten.
Als je een automaat koopt met een kilometerstand boven de 150.000 houd er dan rekening mee dat je de automaat binnen niet al te lange tijd moet reviseren. Vanwege het grote koppel van 410Nm hebben deze helaas niet het eeuwige leven.
Voor de rest is het een enorme onderhoudsviendelijke auto. Je kunt overal goed bij, hebt geen distributieriem maar een ketting, hydraulische klepstoters dus het onderhoud is zeer beperkt (kostenvriendelijk). Ik doe gemiddeld 35.000km tussen de beurten.
Re: Vraagjes over de 330d.
Je kan geluk hebben maar ook ongeluk.
Ik heb dus een 330d toering na-facelift. En heb al 7k kosten gehad ondanks dat hij door een BMW dealer uitgebreid bekeken/onderzocht is. Maar het is echt een ongelooflijk fijne auto vooral op de lange stukken.
Mijn verbruik vooral snelwegen is 1 op 12-13l en zuiniger als je lange stukken rijd. Vermogen is er voldoende en automaat is heerlijk soepel.
Zwakke punten zijn genoemd:
- Automaat (inmiddels geen last meer van nadat uitlaatspruitstuk vervangen is, geen idee hoe dat samenhangt)
- Ophangen van de auto (bekende zwalken en zoeken van de auto)
- Wervelklepjes (je kan ook het inlaatspruitstuk vervangen door het nieuwe model wat ik heb gedaan, want wervelklepjes hebben wel een functie).
Ik heb dus een 330d toering na-facelift. En heb al 7k kosten gehad ondanks dat hij door een BMW dealer uitgebreid bekeken/onderzocht is. Maar het is echt een ongelooflijk fijne auto vooral op de lange stukken.
Mijn verbruik vooral snelwegen is 1 op 12-13l en zuiniger als je lange stukken rijd. Vermogen is er voldoende en automaat is heerlijk soepel.
Zwakke punten zijn genoemd:
- Automaat (inmiddels geen last meer van nadat uitlaatspruitstuk vervangen is, geen idee hoe dat samenhangt)
- Ophangen van de auto (bekende zwalken en zoeken van de auto)
- Wervelklepjes (je kan ook het inlaatspruitstuk vervangen door het nieuwe model wat ik heb gedaan, want wervelklepjes hebben wel een functie).
Re: Vraagjes over de 330d.
allemaal bedankt voor de reakties, dat verhaal van die swirls heb ik gelezen, die haal ik er direct uit als ik er 1 heb. wat de automaat betreft, moet die al rond de 150.000 vervangen worden?! dat is snel, ik heb nu een omega met 350 op de teller en de automaat schakelt nog heerlijk soepel, valt mij wel een beetje tegen........
maar al met al dus een hele fijne auto begrijp ik!
maar al met al dus een hele fijne auto begrijp ik!
Re: Vraagjes over de 330d.
Hier nog een 330d rijder.
Een sedan van mei 2002 (184 pk, facelift) met nu 177.000 km op de teller. Ik vind het echt een superbetrouwbare en zuinige wagen. Ik heb de auto gekocht met 66.000 km op de teller en heb de afgelopen 3,5 jaar en 111.000 km dus helemaal geen bijzondere gebreken meegemaakt. Puur de standaard onderhoudsbeurten met af en toe eens een remblokje of banden vervangen. Remschijven zijn zelfs helemaal nog niet vervangen. Heeft me verder ook nog nooit in de steek gelaten met starten ofzo of bij kou enzo dus ANWB heeft hem nog nooit van dichtbij mogen aanschouwen. Gemiddeld verbruik over de afgelopen jaren is 1:15,7 geweest, niet slecht voor een 6-pitter, maar wel met 90% auto-/snelwegkilometers.
Verder heb ik begrepen dat mijn auto (330d, handgeschaked, 184 pk) als een van de weinigen geen swirlflaps heeft, wat wel een gerust gevoel geeft.
Een sedan van mei 2002 (184 pk, facelift) met nu 177.000 km op de teller. Ik vind het echt een superbetrouwbare en zuinige wagen. Ik heb de auto gekocht met 66.000 km op de teller en heb de afgelopen 3,5 jaar en 111.000 km dus helemaal geen bijzondere gebreken meegemaakt. Puur de standaard onderhoudsbeurten met af en toe eens een remblokje of banden vervangen. Remschijven zijn zelfs helemaal nog niet vervangen. Heeft me verder ook nog nooit in de steek gelaten met starten ofzo of bij kou enzo dus ANWB heeft hem nog nooit van dichtbij mogen aanschouwen. Gemiddeld verbruik over de afgelopen jaren is 1:15,7 geweest, niet slecht voor een 6-pitter, maar wel met 90% auto-/snelwegkilometers.
Verder heb ik begrepen dat mijn auto (330d, handgeschaked, 184 pk) als een van de weinigen geen swirlflaps heeft, wat wel een gerust gevoel geeft.
Re: Vraagjes over de 330d.
Mijn automaat gaf al lichte problemen toen ik hem kocht bij 175.000km. HEb inmiddels meer gevallen op internet gezien met kilometerstanden beneden de 200k. Houdt er dus ernstig rekening mee. Je kunt het herkennen doordat de automaat in bepaalde versnelling niet soepel schakelt (ineen keer inkomt). Ook rare brommgeluiden rond de 125km/h bij half gas geven duidt op een versleten lock-up. Dit geldt dan wel voor de 5L40e automaat. Die zit in de fl.
Reken bij revisie op dik 2000euro.
Reken bij revisie op dik 2000euro.
Re: Vraagjes over de 330d.
Als je voor degelijk en zuinig gaat, zou ik dus voor handgeschakeld gaan als ik jou was.
Re: Vraagjes over de 330d.
als voor zuinig gaat kan je beter een 320d kopen