de "auto" functie van de automatische airco
de "auto" functie van de automatische airco
Hallo
zijn er nog meer mensen die vinden dat de airco in de auto stand veel te hard blaast?
Als het in de auto op temperatuur is gekomen vind ik het niet fijn dat de ventilator zo hard blijft blazen (altijd 3 of 4 blokjes)
als je nu de ventilator zachter zet dan schakeld de auto functie uit.
Is hier iets aan te doen?
zijn er nog meer mensen die vinden dat de airco in de auto stand veel te hard blaast?
Als het in de auto op temperatuur is gekomen vind ik het niet fijn dat de ventilator zo hard blijft blazen (altijd 3 of 4 blokjes)
als je nu de ventilator zachter zet dan schakeld de auto functie uit.
Is hier iets aan te doen?
Re: de "auto" functie van de automatische airco
nope,
auto betekent dat je alleen de temp instelt en de unit alles zelf bepaalt.
Ga je zelf dingen veranderen in de motorsnelheid is het dus geen automaat meer.
auto betekent dat je alleen de temp instelt en de unit alles zelf bepaalt.
Ga je zelf dingen veranderen in de motorsnelheid is het dus geen automaat meer.
Re: de "auto" functie van de automatische airco
Als de de stand auto gebruikt ook altijd de airco aanzetten, ookal is het binnen warm genoeg.
de stand "auto" zet je hem vast op bijv 21 graden. Komt de temp eronder wordt de lucht warmer, komt de temp daarboven wordt de lucht kouder. Hij bepaald aan de hand van sensoren hoe warm het is in de auto, en gaat dan zelf harder/zachter warmer/kouder blazen
de stand "auto" zet je hem vast op bijv 21 graden. Komt de temp eronder wordt de lucht warmer, komt de temp daarboven wordt de lucht kouder. Hij bepaald aan de hand van sensoren hoe warm het is in de auto, en gaat dan zelf harder/zachter warmer/kouder blazen
Re: de "auto" functie van de automatische airco
Maar waarom zou ik de airco aanzetten. (|
Onnodig brandstofverbruik, omdat de airco ook meedraait.
Slijtage van onderdelen.
Het enige voordeel is gedroogde lucht. En dat heb ik niet nodig, omdat ik geen vochtprobleem heb in de auto.
Het is uiteraard wel eens goed om de airco aan te zetten om alles gangbaar te houden, maar continu aan is echt onzin.
De VAG groep heeft wel een systeem, waarbij de unit op auto zelf bepaalt of de airco mee moet draaien, maar een bimmer heeft dit niet. Ik zeg dus onzinnig.
Onnodig brandstofverbruik, omdat de airco ook meedraait.
Slijtage van onderdelen.
Het enige voordeel is gedroogde lucht. En dat heb ik niet nodig, omdat ik geen vochtprobleem heb in de auto.
Het is uiteraard wel eens goed om de airco aan te zetten om alles gangbaar te houden, maar continu aan is echt onzin.
De VAG groep heeft wel een systeem, waarbij de unit op auto zelf bepaalt of de airco mee moet draaien, maar een bimmer heeft dit niet. Ik zeg dus onzinnig.
Re: de "auto" functie van de automatische airco
Airco staat klaar om te werken zeg maar, draait niet als de temp koud/warm genoeg is. Gaat pas aan de als de temp. hoger is dan de display temp.
Re: de "auto" functie van de automatische airco
Precies, de airco (de knop met het ijskristalletje) heb ik ook alleen aanstaan als het echt nodig is. (bij ontwasemen of hoge buitentemperaturen)
Als je de airco 1 keer per maand even laat meedraaien is dat voldoende
maar de hamvraag wordt nog niet beantwoord: vinden jullie dat in de auto stand de ventilator te hard draait (meetstal 3 blokjes)
en zo ja is hier iets aan te doen?
Als je de airco 1 keer per maand even laat meedraaien is dat voldoende
maar de hamvraag wordt nog niet beantwoord: vinden jullie dat in de auto stand de ventilator te hard draait (meetstal 3 blokjes)
en zo ja is hier iets aan te doen?
Re: de "auto" functie van de automatische airco
als je de ingestelde temperatuur eens lager zet? Gaat 'ie dan ook minder hard blazen? Hoe hoog stel je hem in?
Kan best zijn dat je hem op 21 graden zet terwijl je met een binnentemperatuur van 19 het al behaaglijk warm vind....
Kan best zijn dat je hem op 21 graden zet terwijl je met een binnentemperatuur van 19 het al behaaglijk warm vind....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: de "auto" functie van de automatische airco
Je moet ook even begrijpen dat het nu erg koud is buiten en de kachel dus meer moet werken om de auto binnen op temperatuur te krijgen.
Ook is het zo dat er een bepaalde maat van luchtverversing aan te bevelen is in je auto.
Ik meen dat de kachelmotor op auto minimaal op standje 2 staat.
Ook is het zo dat er een bepaalde maat van luchtverversing aan te bevelen is in je auto.
Ik meen dat de kachelmotor op auto minimaal op standje 2 staat.
Re: de "auto" functie van de automatische airco
Op de automatische stand regeld de klimat alles zelf. Ik heb gemerkt als het regent en koud is duurd het heel lang 60 km voordat van 6 naar 2 blokjes gaat. Maar als het niet zo koud is bv 4 graden. dan gaat het vlug naar 2 blokjes.Ik heb alles op automatisch stand ook de airco. Die schakeldt van zelf uit onder de 3 graden.
Re: de "auto" functie van de automatische airco
(| (| (| (| (|
waarom zou je je airco mee laten draaien als het 5 graden buiten is???
Je hebt er in pincipe geen voordelen van als je geen vocht in je auto hebt.
Je krijgt een droge neus, het gebruikt extra brandstof en het slijt allemaal harder x|
waarom zou je je airco mee laten draaien als het 5 graden buiten is???
Je hebt er in pincipe geen voordelen van als je geen vocht in je auto hebt.
Je krijgt een droge neus, het gebruikt extra brandstof en het slijt allemaal harder x|
Re: de "auto" functie van de automatische airco
Onder de vier graden werkt de aircopomp toch niet?
Re: de "auto" functie van de automatische airco
bij 5 dus wel (h)
Re: de "auto" functie van de automatische airco
het is beter voor het hele airco systeem dat deze geregelmatig aanstaat. voor lekkage en uitdroging van pakkingen te voorkomen. hoe kouder het is hoe minder de airco pomp hoef te werken en kost bijna niks aan brandstof.
Re: de "auto" functie van de automatische airco
bij mij doet hij dat niet
maar ik heb eigenlijk een andere vraag aan iedereen het is de volgende ...
als ik de airco uitzet dan blijft de poelie van de compresor gewoon meedraaien is dit normaal bij de nieuwste bmw moddellen
of ja.( aan of uit hij blijft echt continu draaien de poelie)
het betreft een bmw e90 318 van 2006 climatcontroll.
graag u hulp aub........
maar ik heb eigenlijk een andere vraag aan iedereen het is de volgende ...
als ik de airco uitzet dan blijft de poelie van de compresor gewoon meedraaien is dit normaal bij de nieuwste bmw moddellen
of ja.( aan of uit hij blijft echt continu draaien de poelie)
het betreft een bmw e90 318 van 2006 climatcontroll.
graag u hulp aub........
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: de "auto" functie van de automatische airco
De poulie draait inderdaad continu mee.
Echter is de compressor uitgerust met een magneet koppeling.
Zodra deze ingeschakeld word, door bediening van de airco; gaat de compressor ook mee draaien.
BTW; stel jezelf eens voor, dan weten we met wie we te maken hebben!
Echter is de compressor uitgerust met een magneet koppeling.
Zodra deze ingeschakeld word, door bediening van de airco; gaat de compressor ook mee draaien.
BTW; stel jezelf eens voor, dan weten we met wie we te maken hebben!