Hmmm, dit heeft me getriggerd.
Bezeikt bij de aankoop ???? Of toch iets anders.
Het is i.d.d. een Duitse wagen. Als ik de papieren eens bekijk (de EG-Ãœbereinstimmungsbescheinigung) dan zie ik:
Typ: 560L
Variante: NJ51 (staat voor 525D Touring)
Ausfürung: 32
Dat zegt me dus helemaal niets. Introductie van de Executive was april 2004, High Exe in september 2004. De auto is van november dus daar kan ik ook al niets mee. De Nederlandse papieren komen ook niet verder dan 525D Touring en de Polis idem.
Nou kan ik me voorstellen dat gezien de aanschafprijs de RDW van een High Exe is uitgegaan. Immers, er zitten nogal wat opties op en die kosten bij BMW nou eenmaal niet weinig. Volgens mijn polis is de cataloguswaarde 76.300. op deel 1 van het kentekenbewijs staat dat er 18.004 aan BPM betaald is. Volgens de BPM Calculator in Carbase zou dit 17.362 moeten zijn voor een Executive, 20.913 voor een High Executive. Deze valt er dus tussen. Kortom, nou weet ik nog niets.
Hoe dan ook, het is een leuk aangeklede touring met leer, pdc voor en achter, navi-pro, telefoon en bluetooth enz. enz. Het enige wat ik mis is een een electrische achterklep want de achterkant openen zonder vieze handen te krijgen zit er niet in.