ABS en ACS storing in de BC

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Hennep
Contacteer:

Re: ASC+CBC+ABS storing in de BC

Bericht door Hennep » 24 dec 2009, 11:51

De auto heeft nu een uurtje stil gestaan en de melding is nu raar maar waar weer weg. Misschien weggereden met teveel wielspin. Moet ook zeggen dat ik hier van het pleintje bij mijn huis moeilijk weg kan komen. Het is hier een grote ijsbaan.

Speek

Bericht door Speek » 24 dec 2009, 12:02

Als je auto teveel (rare) schuivers heeft gemaakt, dan kan ACS en CBC domweg in de war raken.
Stilzetten, contact uitschakelen wil dan wel eens helpen.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 24 dec 2009, 12:03

Wellicht vocht op je ABS sensor.
Kan zijn dat er sneeuw/ijs kortsluiting gemaakt heeft.
Dit is waarom je tegenwoordig keramisch vet gebruikt bij de remmerij, in plaats van kopervet.

Ik hoop voor je dat het daadwerkelijk van de sneeuw komt.

iedow

Bericht door iedow » 24 dec 2009, 12:03

Ik heb deze melding laast ook gehad, mijn accu was toen beetje leeg, ANWB gebeld, die was er binnen 15 min!
Auto aan de kabels, en starten gelijk. Toen ik wegreed bleef abs,asc,handremlicht branden, op plaats van bestemming aangekomen en motor uitgezet. Na mijn werk auto gestart (starten gelijk) en melding was weg :)

Zie bericht hierboven: bij mij kwam het dus ook door de sneeuw, auto zat er vol mee, vandaar accu probleem
BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car
You Only Live Once, Enjoy!

Farl

Bericht door Farl » 24 dec 2009, 13:39

Bij mij is het probleem ook weer terug gekomen enkele weken geleden, juist toen het weer ging vriezen. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Even opnieuw starten en het is opgelost.
Hierover bestond eigenlijk al een topic, dus deze voeg ik even samen.

Moderatoropmerking Farl

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 24 dec 2009, 13:51

iedow schreef:Zie bericht hierboven: bij mij kwam het dus ook door de sneeuw, auto zat er vol mee, vandaar accu probleem
Oh jee, dat klinkt ernstig....
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
:+

Hennep
Contacteer:

Re: ABS en ACS storing in de BC

Bericht door Hennep » 24 dec 2009, 15:34

melding is weer terug :(

Hopenlijk heeft het dus met het weer te maken en is het dus een vochtprobleem. Maar even afwachten tot het weer weer wat beter wordt en kijken wat de melding dan doet.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 24 dec 2009, 17:37

Maar als het een vocht probleem is lijkt me dat je dan dat vochtprobleem moet oplossen. Je wordt toch niet gelukkig als juist in de sneeuw en ijs je zulke issues gaat krijgen.

kacpere46

Bericht door kacpere46 » 15 jan 2010, 22:51

Hallo allemaal.
Ik ben Kacper en sinds een half jaar bezit ik een Bmw coupe E46.
Ik kom zelf uit Assen ben 21 jaar oud en ben nog helemaal nieuwe op deze forum weet nog niet helemaal hoe en wat in zijn werking gaat hoop hier begrip voor.

Mijn probleem:
Sinds kort heb ik een probleem met mijn abs de lampjes van Abs Asc en de handrem beginnen te branden.
Ik heb de auto uit laten lezen en gaf aan Abs sensor R A stuk snel heb ik een gebruikte sensor kunnen kopen die er in geklikt en enige wat weg was is de lampje van handrem,.
Na een dag rijden waren alle lampjes weg ik helemaal blij maar ja hoor na een week waren ze weer terug ik weer uitlezen en gaf het volgende aan : pomp motor hmmmm ik dealer opbellen en de dealer zij dat bij e46 bijna nooit voorkwam dat de abs pomp stuk was ze hadden het ook niet meegemaakt.
Volgens de dealer kon ik beter beginnen met vervangen van een sensor (iemand ervaring hier mee ?????) Aub graag reacties
Laatst gewijzigd door kacpere46 op 16 jan 2010, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Arshaad

Bericht door Arshaad » 17 jan 2010, 17:54

Ik heb het probleem ook gehad...

Toevallig las ik dinsdag in de krant dat pekel je sensoren aantast...
Natuurlijk zat mijn auto ook helemaal onder de viezigheid en BOVAG raadde ook aan je auto goed te wassen...

Dus even goed mijn auto gewassen ook de onderkant... en sindsdien geen problemen meer gehad ;)

kacpere46

Bericht door kacpere46 » 18 jan 2010, 17:50

Hallo beste Arshaad.

Helaas lukt dat niet bij mij ik heb de auto wel 10x gewassen en het blijft zo.
Ik heb vrijdag as afspraak bij de dealer in Ede voor apk en het uitlezen de dealer zelf gaf aan dat meestal de sensor stuk gaat dat de pomp bijna nooit stuk gaat en als het geen sensor is dan is het de Abs module de printplaat wil soms het begeven.
Zo hebben ze mij verteld en als het de module is dan word die opgestuurd na Actronics in Almelo daar word die gereviseerd voor €150 euro.
Ik hoop dat het de sensor is :D .
Dankje voor je reactie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”