trilling in motor
trilling in motor
Ik heb een 318i touring uit 2002 (N42 motor met 110000km). Tussen de 800 en 1100 rpm heb ik heel duidelijk een trilling in de auto die je vooral door de stoel goed kan voelen. Als hij warm is en stationair loopt op ongeveer 600 rpm dan voel je niets, maar als je het toerental iets verhoogt met je gaspedaal dan voel je trilling komen en is zeker niet normaal. Koude en warme motor maakt daarbij niets uit. Boven de 1100 rpm gaat de trilling weer weg. Airco aan of uit maakt ook niets uit, behalve dan dat met airco aan het stationair toerental op 850 rpm ligt en je dan dus dan altijd de trilling voelt ;( Auto geeft geen fouten bij het uitlezen.
Je kan wel soortgelijke problemen vinden op internet, maar nergens een oplossing. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Je kan wel soortgelijke problemen vinden op internet, maar nergens een oplossing. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Re: trilling in motor
Motor rubber(s)?
Bedankt voor jullie reacties! Misschien stomme vraag, maar als het de motorsteunen zijn voel je dan niet altijd trillingen? en kun je testen of de steunen slecht zijn?
Iemand laten kijken onder de motorkap terwijl een ander met de handrem erop de koppeling op laat komen... Als het blok dan overdreven kantelt in de motorruimte zijn je motorsteunen in ieder geval niet zo heel fris meer.
't Is geen garantie maar 't geeft wel een indicatie
't Is geen garantie maar 't geeft wel een indicatie

Hij hoeft niet altijd te kantelen hè Griff.. Mijn motor lag gewoon stil, maar toch was het rubber gaar! Droogtescheurtjes etc genoeg, na nieuwe gemonteerd te hebben was het verschil echt enorm in trillen/geluidsproductie!
En nee, hij hoeft ook niet altijd te trillen bij een kapot rubber! ;t Kan bij bepaalde toerentallen erger zijn! Ik zou ze gewoon vervangen, het kan bijna niet anders.
En nee, hij hoeft ook niet altijd te trillen bij een kapot rubber! ;t Kan bij bepaalde toerentallen erger zijn! Ik zou ze gewoon vervangen, het kan bijna niet anders.
Bedankt voor jullie reacties! Als ik het goed begrijp is de kans dus erg groot dat mijn motorsteunen niet helemaal goed meer zijn. Mijn versnellingspook schud ook wat meer dan normaal en dat heeft er misschien ook wel mee te maken. Is het verstandig om ook de versnellingsbaksteunen meteen te laten vervangen.
Is dit iets wat je snel zou willen vervangen, of kan ik wachten tot mijn onderhoudsbeurt in het voorjaar?
Nogmaalls bedankt .
Tjerk
Is dit iets wat je snel zou willen vervangen, of kan ik wachten tot mijn onderhoudsbeurt in het voorjaar?
Nogmaalls bedankt .
Tjerk
Grote kans idd dat als je motor gaat wiebelen dat je versnellingspook mee gaat doen.
Trillingen hoeven niet altijd hetzelfde te zijn. Ze zijn het grootst rond de eigen frequentie van het motorblok. Zelfde heb je als je bijvoorbeeld een onbalans hebt in een wiel. Dat merk je het ergst als je rond de eigen frequentie van de hele stuur instalatie zit.
In jou geval zou die wel ongeacht van de versnelling waar je in zit rond hetzelfde RPM moeten zitten
Trillingen hoeven niet altijd hetzelfde te zijn. Ze zijn het grootst rond de eigen frequentie van het motorblok. Zelfde heb je als je bijvoorbeeld een onbalans hebt in een wiel. Dat merk je het ergst als je rond de eigen frequentie van de hele stuur instalatie zit.
In jou geval zou die wel ongeacht van de versnelling waar je in zit rond hetzelfde RPM moeten zitten
Laatst gewijzigd door Gast op 18 jan 2010, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
He mensen,
Vanavond bij mijn auto toch maar is de motor steunen vervangen, ook maar meteen de versnelllingsbak steunen mee gepakt,(zijn de kosten niet rond 20 Euro), en makkelijk te vervangen. En moet zeggen wat een verschil
, merkt bijna niet meer dat de moter loopt,alle trillingen zijn eruit, ook had ik bij hoge snelheden een trilling door de auto,en die is ook helemaal verdwenen,dus ik zou zeggen een aanrader. Totale kosten onderdelen 123 Euro en ongeveer een uurtje werk, wel op de brug trouwens.
323 CI 1999 163000 km
Vanavond bij mijn auto toch maar is de motor steunen vervangen, ook maar meteen de versnelllingsbak steunen mee gepakt,(zijn de kosten niet rond 20 Euro), en makkelijk te vervangen. En moet zeggen wat een verschil

323 CI 1999 163000 km