BMW E46 M3 Occasions

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
B46
Contacteer:

Re: E46 M3 Occasions

Bericht door B46 » 09 jan 2010, 17:56

Klopt, die M3 heeft al eens eerder te koop gestaan. Volgens mij nu zo'n half jaar geleden, toen vroeg hij volgens mij 28.950 of 29.950

Tja, het ziet er wel uit als een eerlijk en betrouwbare M3. Forse prijs, maar die is helemaal te danken aan de (extreem) lage kilometerstand.
De verkoper geeft aan dat de kilometerstand geheel aan de hand van BMW Facturen te 'bewijzen' is, ik zou de auto voor de zekerheid even naar een NAP aangesloten bedrijf brengen voor een NAP Rapport (meeste bedrijven doen dat wel voor een paar euro), en die standen vergelijken met de ingevulde standen in het boekje en de facturen.
Het is gewoon een heel nette M3, die (als de kmstand klopt) slechts gem. 5500km p.j heeft gereden.
Ik kan ook geen gekke dingen ontdekken, het lijkt erop dat de auto zo van de band is komen rollen
Het enige minpuntje wat ik kan ontdekken is de knoppenbalk die niet helemaal vol zit, zo mis je (volgens mij) stoelverwarming en Harman Kardon.

Aan de andere kant, voor zo'n bedrag koop je ook wel een Facelift type (na 7-2003/2004/2005 model), dan zul je wel wat meer kilometers voor lief moeten nemen (indien goed gedocumenteerd en onderhouden hoeft dat nog geen probleem te zijn)
www. M3 register .nl

Cougar

Bericht door Cougar » 10 jan 2010, 14:56

Deze auto heeft inderdaad in het voorjaar van 2009 ook al op Marktplaats gestaan. Dat was rond de tijd dat ik mijn M3 gekocht heb (febr. 2009) of iets erna.
Als ik me niet vergis, is het geen originele NL-auto, dus of hij NAP heeft betwijfel ik. Zelf vind ik dat totaal geen probleem, Belgen (in dit geval, zie sticker op het achterraam) of Duitsers gaan in doorsnee niet anders om met hun auto dan Nederlanders, maar er zijn mensen die dit een minpunt vinden. Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat de vorige keer het kenteken wel zichtbaar was en dat dat niet origineel NL was. Hij viel me toen vooral op omdat hij hier in de regio (zuid-limburg) te koop staat.
Verder ziet de auto er zo keurig uit en heb ik weinig toe te voegen aan het verhaal van B46. Prijs, facelift, km-stand is ook mijn mening.

bmw323

Bericht door bmw323 » 10 jan 2010, 16:43

het klopt dat het geen orginele hollandse auto is het is ingevoert uit belgie in 5-2008,wat het zo antrekkelijk maakt is de lage km stand prijs is wel wat aan de hoge kant.Hij is zelfs zo zuinig op z,n auto dat ik niet eens mocht proefrijden met dit weer ik kon wel langskomen om te kijken maar dan moest ik wel zeker zijn dat ik de auto kocht anders ff een proefrit maken kon niet met dit sneeuw en al het zout op de wegdek,dat zegt al wel veel denk ik.....
Ik wil eigenlijk een M3 met alle mogelijk opties erop en met een km stand onder de 125.000 en heb een budget van 25.000 euro als er nog iemands is die er een weet ..... altijd welkom.

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 10 jan 2010, 18:41

yup zag die ook al tijdje trug, hele mooie lijkt me zo.

met jou budget heb je aardig wat keus!

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 10 jan 2010, 19:56

:)
Laatst gewijzigd door B46 op 22 feb 2012, 03:33, 1 keer totaal gewijzigd.
www. M3 register .nl

BobE46

Bericht door BobE46 » 14 jan 2010, 10:16

Ik heb enkele dagen geleden ook m'n M3 te koop gezet op Marktplaats.
Aangezien ik nu binnen een straal van 2 kilometer van m'n huis werk ga ik uiteraard niet meer met de auto, en zodoende blijkt uit de praktijk dat de auto 6 dagen per week stil staat... Ik ben een echte ( :///m: ) liefhebber en kan het niet over m'n hart verkrijgen om korte stukjes met zo'n auto te rijden... Dus met pijn in m'n hart dit besluit genomen ;(
Zodoende heb ik besloten om een wat jongere auto te kopen en (mits vindbaar...) een hele knappe E30 M3 voor het mooie weer.
Ik heb nog niks anders op het oog, dus heb gelukkig ook geen haast met de verkoop.
Het is niet de goedkoopste auto, maar wel een hele nette en voorzien van alle opties die een M3 moet hebben.
De foto's zijn van toen ik de auto kocht en zijn niet erg duidelijk, maar vanwege het slechte weer heb ik nog geen kans gehad om mooie foto's te maken. Deze volgen spoedig! (als de weergoden meewerken 8) )
Tevens heeft de auto als voordeel dat de (soms kwetsbare) SMGII bak iets meer dan 15.000 km. geleden volledig onder garantie van BMW is vervangen, dus voorlopig geen problemen meer met dit fantastische schakelsysteem.
Hier kun je de auto vinden:
http://link.marktplaats.nl/310603415

Bij vragen, neem gerust contact op!

Gr. Bob

Chris

Bericht door Chris » 14 jan 2010, 12:59

ja dat was ook te verwachten het is niet goed voor zijn verkoop.. er zullen vast wel mensen zijn die zo'n auto kopen en het is een kwestie van tijd dat we deze auto weer terug zien op marktplaats. (|
//.00.-// > /.-////.-///.-

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 14 jan 2010, 20:05

@ Bob ; ik zou zeker (z.s.m) goede foto's maken. Zijn de booskijkers er inmiddels af? Da's namelijk ook niet echt een pluspunt ;)
Ook de mistlampcovers zet ik m'n vraagtekens bij.
Een E46 M3 kun je het beste in 100% originele staat aanbieden, het liefst ook met de PFL achterlichten ipv LEDs. Echte liefhebbers (en die betalen het meeste) zien ze het liefst zoals ze van de band gerolt zijn ;)
www. M3 register .nl

Albert..M3

Bericht door Albert..M3 » 14 jan 2010, 23:21

Ja de mooiste zijn ze als ze orgineel zijn. trouwens wel hele mooie kleur.

BobE46

Bericht door BobE46 » 15 jan 2010, 08:53

B46 schreef:@ Bob ; ik zou zeker (z.s.m) goede foto's maken. Zijn de booskijkers er inmiddels af? Da's namelijk ook niet echt een pluspunt ;)
Ook de mistlampcovers zet ik m'n vraagtekens bij.
Een E46 M3 kun je het beste in 100% originele staat aanbieden, het liefst ook met de PFL achterlichten ipv LEDs. Echte liefhebbers (en die betalen het meeste) zien ze het liefst zoals ze van de band gerolt zijn ;)
De booskijkers en mistlampcovers zitten er nog steeds op, maar mocht de persoon die de auto koopt daar moeite mee hebben zijn ze er beide in welgeteld 3 minuten af... Ik zelf ben normaal gesproken ook niet van dit soort "aftermarket" dingen en was na aanschaf ook van plan om ze het liefst de zelfde dag nog te verwijderen, maar toen ik het eenmaal in het echt zag vond ik het helemaal niet misstaan... maar ieder z'n eigen mening gelukkig.
Het is tenminste niet iets permanents wat de waarde van de auto doet verminderen.
Betreft de foto's; zoals reeds gemeld komen deze er aan als het weer wat beter is en de sneeuw verdwenen is.
Tot dan heeft de auto verlof ;)

bmw323

Bericht door bmw323 » 17 jan 2010, 16:00

en voor hoeveel mag de M3 weg?????

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 17 jan 2010, 16:06

Als je op de link klikt dan staat er € 24.950 ;)

Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat dat soort delen (booskijkers etc.) totaal niet gewaardeerd worden, zeker niet op een (E46) M3.
Mensen klikken gewoon weg en hebben geen interesse meer ;)
Als je écht wil verkopen gewoon even nette foto's maken, zonder de booskijkers (en evt. mistlampcovers) en de advertentie omhoog bellen á € 1.30 :!
www. M3 register .nl

marKman
Contacteer:

Re: 66-LH-GN bij H&S Dealer Occasions ( 66LHGN )

Bericht door marKman » 18 jan 2010, 16:47

Hi B46,

Idd een TOP-Spot van je. Deze M3 met kenteken 66-LH-GN kan nooit veel soeps meer zijn en zeker geen eerlijke en schadevrije M3 zoals een particulier mij afgelopen september nog verzekerde nadat ik contact met de eigenaar van deze auto heb gehad. Had al zo mijn twijfels over de auto (in carbonzwart met CSL kofferdeksel en Breyton velgen) en de advertentie op marktplaats destijds was ook zo weer weg.

Ik vind dat jij goed bezig bent met dat M3 spotten van je en ik denk dat dit ook cker nog heel nuttig kan zijn voor degenen die via "marktplaats" naar een eerlijke en goede M3 zoeken. :amen:

Ikzelf neem vaak ff contact op met de eigenaren van zogenaamde "verdachte" M3 advertenties, gewoon om ff te horen hoe zij zichzelf vaak kinderlijk tegenspreken. Misschien een idee om deze "verdachte" reakties ook maar eens op dit topic te publiceren. :!

ga zo door! :duimen:

PS> Vandaag nog ff contact gehad met H&S Dealer Occasions over de "66-LH-GN" en uiteraard werd mij verteld dat deze auto GEEN schadeverleden heeft. 8P
Laatst gewijzigd door Gast op 18 jan 2010, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 19 jan 2010, 16:53

http://link.marktplaats.nl/307078942
19.5k euro
170dkm
handbak!

heb zelf 175dkm op de treller staan, dus als die auto verder in orde is echt een koopje!

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 19 jan 2010, 18:32

Lijkt me idd een net eerlijk ding Joost...

Jammer dat 'ie geen vol leer en stoelverwarming heeft, maar ach.... :)
www. M3 register .nl

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”