Rijden in de sneeuw

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Fransosowitz

Rijden in de sneeuw

Bericht door Fransosowitz » 16 jan 2010, 22:19

Als (nog) geen BMW eigenaar vraag ik me af hoe het rijden in de sneeuw is met een achterwielaandrijver zoals de E60/61. Je hoort daar nog wel eens de wildste verhalen over. B.v. dat als je je ook maar iets te veel gas geeft, je al achterste voren staat.

Hoe zijn jullie ervaringen in de sneeuw met achterwielaandrijving? Moet je echt heel voorzichtig zijn of valt het erg mee? En hoe gaat het b.v. bij het wegtrekken vanuit stilstand op een helling met sneeuw?

Dank voor jullie berichten!

Mooggie

Re: Rijden in de sneeuw

Bericht door Mooggie » 16 jan 2010, 23:12

Zolang je winterbanden hebt, valt het wel mee om in de sneeuw te rijden met achterwielaandrijving.

Met zomerbanden is het echt drama! Dan kom je zelfs niet eens weg uit een parkeervak dat een beetje onder afschot ligt vanwege de afwatering naar de kolken. (| .
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

ros

Bericht door ros » 18 jan 2010, 20:40

Ben het met de voorgaande spreker eens.
Ik rijdt een 525 automaat en in de sneeuw zonder sneeuw banden was het echt een drama.
Nadat ik een keer bij mijn werk op de parkeerplaats niet weg kwam (en mijn collega's hebben moeten duwen met iedereen voor het raam) (| heb ik zeer snel de keuze gemaakt voor een paar winterbanden.
Sindsdien geen enkel probleem meer gehad, zelf in de ardennen met veel sneeuw kwam ik zeer steile weggetjes probleemloos omhoog.
Ik weet dat er veschillende meningen zijn over winterbanden en grip hiervan maar voor mij is het een absolute must in deze periode.
Laatst gewijzigd door ros op 18 jan 2010, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Cliff

Bericht door Cliff » 18 jan 2010, 20:52

Wegtrekken op een helling zonder winterbanden met achterwielaandrijving gaat gewoon niet! ;)

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 18 jan 2010, 21:15

Bedankt voor de reacties!

Ik rij nu ook met winterbanden, en was ook zeker van plan om winterbanden aan te schaffen op het moment dat ik een E61 zou hebben. En dat is dus maar goed ook als ik zo de reacties lees! :)

Robbel

Bericht door Robbel » 18 jan 2010, 21:30

tja, kijk, als je WIL, breekt ie achter heel makkelijk uit ja.. kwestie van net ff dat beetje extra gas geven ;) maar als je van de DSC afblijft (wat nog niet meevalt :P ) breekt ie ook bij dat dotje gas nauwelijks uit, tenzij het echt (ijs-)glad is.. maar als je er een beetje mee speelt, raak je eraan gewent, en WIL je alleen maar dat ie uitbreekt :+
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

johan5568

Bericht door johan5568 » 22 jan 2010, 22:40

Ik heb een 520i en dat rijd perfect in de sneeuw. Uiteraard is de kont wel om te gooien, maar de traction controll komt gelijk inen als je flink gas geeft gaat een begrenser werken. Ik heb wel dunlop winterbanden

te951

Bericht door te951 » 22 jan 2010, 22:58

mijn bijdrage:

het eerste jaar met winterbanden, conclusie is DOEN.
Wat een verschil. :amen:
fahren mit vergnugen

Cliff

Bericht door Cliff » 22 jan 2010, 23:18

johan5568 schreef:Ik heb een 520i en dat rijd perfect in de sneeuw. Uiteraard is de kont wel om te gooien, maar de traction controll komt gelijk inen als je flink gas geeft gaat een begrenser werken. Ik heb wel dunlop winterbanden
Het is misschien een idee als je jezelf even voorstelt in het ''Stel jezelf voor'' topic en eventueel wat foto's en modificaties plaatst in de ''Showroom''... zou leuk zijn ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning”